jsj kirjoitti;
Voitko näyttää siinä tapauksessa edes yhden tuota väitettäsi tukevan kohdan Raamatusta? Sellaisen, jossa kauhistusta kokee selvästi henkilö, jolle tapahtuu jotain ikävää, eikä se joka tilanteen näkee.
Samuel kirjoittaa ; Voin näyttää:
Luukas 16 ( tämä on tosi tarina esitettynä vertauksen muodossa )
Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. Silloin hän huusi: ’Isä Abraham, armahda minua!
Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.’ Mutta Abraham sanoi: ’Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.’ Rikas mies sanoi: ’Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. Minulla on viisi veljeä – hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.’ Abraham vastasi: ’Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.’ ’Ei, isä Abraham’, mies sanoi, ’mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.’ Mutta Abraham sanoi: ’Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.’»
Myös rikas mies heitetään Tuonelan mukana samaan tuliseen järveen,joka ei kyennyt rikkiä palavan tyohoamaan ja hävittämään olemattomiin Antikistusta ja väärää profeettaakaan.
ILM 20 kirjoitti:
Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät. 10Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. 12Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. 13Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
TUonela heitetään haamuineen tuliseen järveen, joka on toinen kuolema
Rikas mies heitetään Tuonelan ja kuoleman mukana tuliseen järveen.
09.07.2024 06:30
Toisinsanoen rikkaan miehen joka kuoli, - tuskaa vain pahennetaan ikuisuudeksi, kun koko tuonelakuolema kaikkinen kadotettuineen ja langenneine enkeleineen ja demoneineen ja saatanakin heitetään mukaan) eikä hän saa edes yhtä vesitippaa kuumuuteensa ja loppumattomaan janontunteeseensa.
09.07.2024 08:14
Tämä on niin kauheaa ja surullista, että ihan sielua myöten järkyttää ja itkettää...niin lohdutonta ja armotonta tuossa vaiheessa.
Onneksi Herra kuitenkin pyyhkii kaikki kyyneleet pelastetuiltaan pois.