Niin totta, Kalamos.
Lisään vielä tähän juttuun...
Raamattu puhuu lopunajan luopumuksesta niin siihen liittyvät merkit alkoi näkyä uskovien keskellä. Eli Pyhä Henki on
ilmoittanut lopunajan luopumuksesta ennen Jeesuksen tulemusta. Jumalan Sana on suora ja tasainen tie, se on Pyhän Hengen
avaama ymmärrys yksinkertaisille jotka eivät elä oman ymmärryksen varassa tulkaten Raamattua.
(Ps. 19:9) kirjoitti:Herran asetukset ovat oikeat,
ne ilahuttavat sydämen.
Herran käskyt ovat selkeät,
ne valaisevat silmät.
(Ps. 119:130) kirjoitti:Kun sinun sanasi avautuvat,
niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
Mutta ihmistulkinnan varaiset käsitykset tulee siitä että he elävät oman ymmärryksen nojalla ohjaten sitä tietä joka ei ole
Herran Sanan mukaista ja pitävät ihmistulkinnan varaisia käsityksiä luotettavina Raamatun opetuksina vaikkei ne ole
Raamatun mukaista. Se tietää tuomiota koska Herran tiensä väärennetään oman ymmärryksen nojalla.
Oman ymmärryksen nojalla tulkataan Raamattua, se tarkoittaa että oma ymmärrys ohjaa heitä ilman Jumalaa. Ja Raamatun
mukaan se on ylpeydestä ja sen takia ei näe selkeästi Raamatun opetuksia oikealla tavalla. Jumala on ylpeitä vastaan mutta
antaa nöyrille armoa.
Jumalan Sanojen auktoriteettisuus, arvovaltaisuus, painoarvoisuus ja se että kaikki Sanat ovat Jumalan kirjoittamia,
osoittaa että tulee uskoa niihen ja uskomalla Jumala avaa ymmärrystä niihen Sanan opetuksiin ja tällä tavalla
Jumala kuljettaa nöyriä.
(Joh. 12:48-50) kirjoitti:Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani,
hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt,
on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä.
Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Jeesusta koskevat Raamatun opetukset logoksen sanalla viittaa Häneen. Siinä Jes. 2:3 kohdassa luetaan;
'....Siionista lähtee opetus, Jerusalemista Herran sana [λογος]....' Kun pitäytymällä yksin Jumalan Sanoissa
sellaisina niinkuin niissä Sanoissa ilmoitetaan, silloin se pysyy Hänessäkin. Koska Hän on lihaan tullut Sana.
Siinä on Sanan merkitys, valtavan suuri merkitys.
Jeesus sanoi; 'Pysykää Minussa', se tarkoittaa Sanassa pysymistä. Koska Hän on lihaan tullut Sana.
Ja siinä on logos kreikankielen mukaan ja se tarkoittaa Raamatun kokonaisvaltaista ilmoitusta.
Ilman Häntä ei ole mitään luotu. Hänestä on lähtöisin opetus.
Raamattu kansalle(Jes. 2:3) kirjoitti:Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen:
”Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan huoneeseen,
että hän opettaisi meille teitään ja että me vaeltaisimme hänen polkujaan.
Sillä Siionista lähtee opetus, Jerusalemista Herran sana [λογος].”
(Joh. 1:3) kirjoitti:Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan,
ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään,
mikä syntynyt on.
Kerron jotain siitä mitä mulle on tapahtunut. Kun eksyin itse väärään Sanan opetukseen jonka
mä elin niin kauan. Sitten yhtenä päivänä koin että Jumala otti mun uskoni kiinni ja meinasi
ottaa se pois. Ehdin estää ja sanoin Jumalalle tarvitsevan sen uskoa jota ilman en voi olla uskossa Jumalaan.
Jumala jätti sen uskon rauhaan ja myöhemmin Jumala otti nopeasti uskon pois ja sitten putosin kuoppaan.
Kuopassa Jumala oli koko ajan ja ihan uskollisesti läsnä ja se hämmensi mua miten mahdollista että ilman
uskoa koin ihan selvästi Hänen läsnäolon. Sitten meni muutama päivä kunnes hoksasin että voin pyytää
Jumalalta uskoa.
Yksi Raamatun kohta on totta mua kohtaan, kun siinä sanotaan että Jumala on uskollinen siitä huolimatta
että mulla ei ollut uskoa Häneen.
(2Tim. 2:13) kirjoitti:jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Jumala johdatti mua ihmeellisesti yhden uskonveljen kirjoitukseen joka osoitti sen opetuksen epäraamatulliseksi.
Luettuani tajusin että usko jolla uskoin siihen, ei ollut Herran aikaansaamana. Jumala ei ole istuttanut sen, on
juurineen revittävä pois. Olen ikikiitollinen Herralle että Hän pelasti mua väärältä opetukselta joka ei edes voi
viedä pelastukseen perille.
(Matt. 15:13) kirjoitti:Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus,
jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
No onneksi siihen aikaan mun oli tapana rukoilla ja sanoa näin; jos tieni vie harhaan,
johdata minut iankaikkiselle tielle (Ps. 139:24). Ja tien voi jättää Herran haltuun ja
turvautua Häneen, kyllä Hän sen tekee.
(Ps. 37:5) kirjoitti:Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.
Pyhä Henki joka on sinun Lohduttaja ja Auttaja, auttaa sinua ja Hän on sinun paras Opettaja.
Ei tartte pelätä ja juuttua ihmistulkinnan varaisiin käsityksiin vaan anna Hänen ohjata ja
avata ymmärrystä kaikkiin Sanan opetuksiin, joiden perusteella on yksi terve usko jolla
ojennetaan kohti Ylkää ja odotetaan Hänen paluuta innolla.
(2Tim. 2:7) kirjoitti:Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.
(2Tim. 1:7) kirjoitti:Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä,
vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
(Joh. 14:26)" ]Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,
hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.[/quote]
[quote="(Joh. 16:13) kirjoitti:Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen.
Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu,
ja tulevaiset hän teille julistaa.
Nyt on vähän kiirettä joten täytyy poistua tästä. Herran siunausta!