Emil kirjoitti:Ei meidän tarvitse enää uudestisynnyttyämme pyytää Hengen lahjaa, koska Pyhä Henki on jo meissä uudestisynnyttyämme Jumalan voimasta Pyhän Hengen voimasta käsin. Meillä on siitä hetkestä eteenpäin ollut ja on Pyhä Henki, kun uudestisynnyimme.
Rm. 8:9,16 Paavali kirjoitti:Te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa...Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia
kalamos kirjoitti:Surkea on se kokoustilanne,
johon Pyhä Henki ei tule.
Paavali ( 1Kor 1:18 ) kirjoitti
Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Luukas ( Apt 1:8) kirjoitti
vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
talutettava kirjoitti:Nykyisin ehkä on seurakuntia, joissa kokoonnutaan pyytämällä "Tule Pyhä Henki", ilman Jeesuksen nimeä ja myös julistus seurakunnissa voi olla etääntynyt "Sanan rististä" julistamisesta.
talutettava kirjoitti:Minä ymmärrän Raamatun ilmoituksesta, että uskovat kokoontuvat yhteen Herran Jeesuksen nimessä, jolloin Pyhä Henki on läsnä kokoontumisessa.
Minä kerroin ensimmäisessä vastauksessani kokoontumisesta,
jossa rukoiltiin Jeesuksen nimessä,
ja Pyhä Henki tuli paikan päälle,
niin että se paikka vapisi
ja kaikki tulivat Pyhällä Hengellä täytetyiksi
Pietaria ja Johannesta myöten,
jotka olivat jo aiemminkin täyttyneet Pyhällä Hengellä.
Siis Pyhä Henki tuli
ja jälleen kerran siten,
että se havaittiin myös ulkoisesti siinä tilassa.
Historioitsija (1 Kun 19:11-13) kirjoitti:Hän sanoi:
"Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen".
Ja katso, Herra kulki ohitse,
ja suuri ja raju myrsky,
joka halkoi vuoret ja särki kalliot,
kävi Herran edellä;
mutta ei Herra ollut myrskyssä.
Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys;
mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta;
mutta ei Herra ollut tulessa.
Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa ...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa