Henget keskuudessamme

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Henget keskuudessamme

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 13.10.2018 23:17

Kun puhutaan hengistä...oletteko koskaan kohdannut, ihmisiä, jotka sanoillaan kuin tietäisi asioita vaikka eivät tiedä? Kuin joku koittaisi harhauttaa sen kautta, syyttää, painaa alas, saada tuntemaan häpeää ja epäonnistumista jne tai haluaisi että uskoisi valheen?

Voiko paha puhua ihmisen kautta vaikka ihminen ei itse sitä tiedosta?
Sirkuttaja

Re: Henget keskuudessamme

ViestiKirjoittaja Annora » 14.10.2018 10:03

Nykyään tunnetaan myös sellainen määrite kuin psykopaatti.
Annora

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 14.10.2018 10:16

Voitko avata käsitettä, miksi tuot tässä yhteydessä....
Sirkuttaja

ViestiKirjoittaja Annora » 14.10.2018 15:17

Psykopaatti on ihminen, joka ei yhtään välitä toisen ihmisen tunteista. Hän saattaa tosin teeskennellä välittävänsä, jos siitä on tälle psykopaatille itselleen jotain hyötyä esim. siinä muodossa, että psykopaatti huijaa pahaa aavistamattoman ihmisen tekemään jotain psykopaatin omaksi hyödyksi.

Tämä voidaan verhota vaikkapa tarinaan siitä, että psykopaatti esittää tietävänsä jotain ko. pahaa aavistamattoman ihmisen asioista. Ja näillä jutuillaan psykopaatti manipuloi vähäsen huonossa tilanteessa olevan keskustelukumppaninsa tekemään hyötyä tälle psykopaatille itselleen.

Psykopaatteja sanotaan parantumattomiksi. Lääketieteen tai psykiatrian kannalta näin voi olla, vain Jumala voi parantaa psykopaatin.
Annora

ViestiKirjoittaja Emil » 14.10.2018 15:38

Jos nuo on psykopaatin piirteet, niin sitten todella moni uudestisyntymätön ihminen olisi psykopaatti!
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 15.10.2018 02:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Emil

ViestiKirjoittaja עֵד » 14.10.2018 20:57

Sirkuttaja kirjoitti:Kun puhutaan hengistä...oletteko koskaan kohdannut, ihmisiä, jotka sanoillaan kuin tietäisi asioita vaikka eivät tiedä? Kuin joku koittaisi harhauttaa sen kautta, syyttää, painaa alas, saada tuntemaan häpeää ja epäonnistumista jne tai haluaisi että uskoisi valheen?

Voiko paha puhua ihmisen kautta vaikka ihminen ei itse sitä tiedosta?

Jokin intuitio?

Monesti kuitenkin niissä asioissa, joissa itse on herkillä/prosessoi, voi tulla toisen kautta satutetuksi, vaikkei tämä sitä tarkoita.

En puhuisi 'hengistä', eikä uskovan tulisikaan pääsääntöisesti tutkia muuta kuin Pyhän Hengen inspiroimana sisintään.
עֵד

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 14.10.2018 21:07

Emil kirjoitti:Jos nuo on psykopaatin piirteet, niin sitten olen myös luonnostani syntymälahjana psykopaatti. Lohduttava tieto. Kiitos tästä. Olen helposti tunteeton ja manipuloiva omaksi edukseni ja omaksi hyödykseni, ilman Jeesusta minussa, Pyhän Henkensä kanssa ja voin muuttua helposti jopa ihmisvihaajaksi, mutta saatan silti herkistyä ja jopa itkeä liikutuksesta esim. hyvää musiikkia kuullessani ja liittäessä sen kokemaani, en niinkään muiden ihmisten kokemuksiin.

Eiköhän jokaisessa meissä ole myös itsekkyyttä, ja itsestä käsin ajattelua. Se että pystyy samaistumaan ja olemaan empaattinen, vaatii myös elämänkoulua, ei kaikki ole psykopaatteja tai narsisteja, vaikka ovat itsekkäitä jossakin määrin.

Pahasti luonnehäiriöisen ehkä tunnistaa siitä, että kykenee ihan mihin tahansa, eikä se kolauta omaa tuntoa, vaan uhri on syyllinen tai jokin muu taho, aivan kaikkeen, koskaan ei ole itse väärässä. Ihmisellä voi olla empaattisuutta ilman uskoa Jeesukseen, vaikka usko ehkä opettaa ja karsii, ja eheyttää....toisaalta epäilen että uskonnon kentällä myös kristinuskossa voi työskennellä tosi kylmähermoisia ja omaa etua tavoittelevia, uskovathan tai uskoa etsivät ovat helppoja saaliita, koska etsivät apua ja ovat valmiita uskonsa vuoksi uhraamaan asioita, rahan ja vallanahneiden vieden kaikessa hyödyn.

Siis tunnistatko itsesi tuollaisista seikoista? Miksi itseäsi painat itse alas? :) epäilen hieman kyllä, että tuskin olet psykopaatti, asiallesi aika omistautunut ehkäpä?
Sirkuttaja

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 14.10.2018 21:22

witness kirjoitti:
Jokin intuitio?

Monesti kuitenkin niissä asioissa, joissa itse on herkillä/prosessoi, voi tulla toisen kautta satutetuksi, vaikkei tämä sitä tarkoita.

En puhuisi 'hengistä', eikä uskovan tulisikaan pääsääntöisesti tutkia muuta kuin Pyhän Hengen inspiroimana sisintään.

Tuskin intuitiosta kyse....olen miettinyt olinko itse silloin sekoamassa vai mistä on ollut kyse. Toisaalta jos olisin ollut sekoamassa niin sellaisesta sekoamisesta, ei pitäisi selvitä maankamaralle, ilman hullujenhuonetta....ja se että sekoamisen pystyy peittämään ulkopuoliselta maailmalta ja myös kontrolloimaan käytöstään...mutta se miten tuntemattomat, miltä maailma kuulosti itselleni, oli uhkaava, pelottava ja ihmisten suusta tuli asioita, jotka saivat myös maailman siltä tuntumaan....kuin he olisivat tienneet syntini ja huutaneet maailmalle, "katoilta"....mikä kohta se on raamatussa, kun mikään ei pysy salassa vaan kaikki julkikuulutetaan, ja luulen ettei ne ihmiset sitä tienneet tekevänsä. Olen toisaalta sitäkin mieltä, että miksi niin kävisi juuri minulle, tuskin olen ollut ihan kaiken sen arvoinen sentään suhteessa kehenkään muuhunkaan, että Jumalan olisi tarvinnut rangaistakaan jollain sellaisella.
Sirkuttaja

ViestiKirjoittaja עֵד » 15.10.2018 07:29

Sirkuttaja kirjoitti:....kuin he olisivat tienneet syntini ja huutaneet maailmalle

Synnistä yleensä, syntisyydestä vaiko erityisesti jostakin synnillisestä?

Useinhan, kun puhutaan facetoface (netissä/irl), omat sanomiset ja joskus olemiset tuovat ilmi eniten.

Uskova kanssaihminen toimiessaan kuuntelijana voi jäädä hiljaa tai kehottaa tai ottaa puheeksi asioita suoraan. Joskus voi olla niinkin, että saa selkeän tiedon sanan tilanteessa, kun on rukoiltu.
עֵד

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 15.10.2018 15:41

En ymmärrä kysymystäsi... olen ehkä hieman yksinkertainen mutta viestisi ovat minulle hieman vaikeatajuisia.

Kaikesta kait sellaisesta, jolla voisi "iskeä" ja syyttää? En sitten tiedä kuinka paljon omat aivoni on asiaan vaikuttanut... kun luen tekstejänne, vaikuttaa, että puhumme aivan eri asioista ja eri taajuudella.

Siihen aikaan tapahtui asioita, pelottavia asioita... esim. aivoihini saattoi tulla kuva sellaisesta paikasta, jossa yleensä poltan tupakkia niinkuin kuvana, jota ei kuin olisi itse ajattelemalla pyrkinyt ajattelemaan, vaan se tuli aivoihin yhtäkkiä, sitten siinä vastapäätä mukamas oli auto joka vilkutti lamppuja. Ne oli niinkuin välähdyksiä... tämä ei liity siihen puhejuttuun, mutta jotain samaa kait siinä on, että yhtäkkiä sattui pelottavia asioita ja... ihmiset sanoivat asioita, joista varmaan kaikkena kokonaisuutena tuli... kysehän on täytynyt olla minun aivoistani? mikä on ollut sekasortotilassa? mutta vaikka se olisi totta, siitäkin esimerkiksi koin, että eräällä palstalla ilkuttiin sitä ja naurettiin ja vyörytettiin. koin esimerkiksi monet palstakirjoitukset uhkaavina, en niin paljoa tällä palstalla, mutta on tälläkin palstalla, kokenut jotkin persoonat uhkaavina, että en ymmärrä heidän puhettaan tai siis kirjoitusta... en tarkoita sitä, mitä sanoin sinun kirjoituksesta, että se olisi pelottavaa, että mielestän kirjoituksesi on vaikeatajuista, vaan että ihan kummallista höpötystä kummallisista asioista ja en ymmärrä miksi ihmiset käyttäytyvät niin... en ymmärrä, esimerkiksi sitä, jos joku keksimällä keksii kummallisuuksia ja minulle tulee paha olo.... ja jotenkin aivoni yhdistää ne asiat, hyökkäykseksi itseäni kohtaan...
Sirkuttaja

Seuraava

Paluu Sana ja Elämä