witness blogi

Re: witness blogi

ViestiKirjoittaja עֵד » 26.09.2024 20:10

Viimeksi yövuorossa, kun tv7 oli auki, en ehtinyt katsoa erästä ohjelmaa, mutta ohi kulkiesssni luin yhden lauseen ruudulta; jotenkin näin se meni:

”Jumalan puolelta menestys ei ole antamista, vaan ottamista.”

Kaikki se, mikä estää tuntemasta Jumalan tahtoa, tulee ottaa pois.
עֵד

ViestiKirjoittaja עֵד » 31.03.2025 08:08

Anna aivosi Jumalalle!

Kyllä, aivoherätys on täällä.

Mennäänpä aiheessa kokonainen yksi päivä taaksepäin. Olin jäämässä kahden viikon talvilomalle ja rukoilin. Olin viime aikoina rukoillut kokonaisvaltaista jättäytymistä ja antautumista Jumalalle, aivan kuin vastauskoontullut. Aika ajoin tämä rukous nostaa päätään samalla kun totean, kuinka raadollinen ja kykenemätön muutokseen itse olen.

Mutta nyt rukouksen ja uskon henki valtasi minut ja sain rukoilla: ’Annan aivoni sinulle, Jumala’! Hetkinen, eihän Raamatussa edes puhuta aivoista, vai? Hänhän, Jumala, on tehnyt ihmisen!

Menin seinäkalenterin luo merkitäkseni rastin päivän kohdalle ja kukas muu nimipäiviä viettää 30.3. kuin Usko!

Loppupäivä meni asiaa makustellessa ja sain nukkua levollisen, yhtäjaksoisen unen aamuun asti. Uni on aivojen ystävä.

Järkeilyni on ollut suurin este uskolle, ja nyt minusta siis oli tullut uskova uskova, totisesti.

Joka uskoo..
עֵד

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 31.03.2025 10:51

En tiedä saako sun blogia häiriköidä, mutta häiriköin silti.

Tuo aivorukous on tosi nerokas, otan sen heti käyttöön.

Olen ollut aina huonouninen/uneton. Nyttemmin olen tullut siihen tulokseen, että se johtuu ylivilkkaasta aivotoiminnasta. Aivot ottavat ylivallan ja tuottavat muistoja ja mokia elämän varrelta ynnä muuta sekavaa. Ne eivät asetu rukouksista Jeesuksen nimessäkään.
Tässä voi olla mukana myös vihollisen vallat, koska joskus, kun olen nukahtamaisillani, kuuluu jokin rapsahdus tai muu häiriö.

Kunpa aivoni ideoisivat energiallaan jotain rakentavaa ja hyödyllistä, mutta ei.

Rukoukseni nyt siis on:

"Jeesus, ota rauhoittavaan läsnäoloosi aivoni ja ajatusmaailmani,
niin kuin kaiken muunkin minussa. Minulla ei ole tähän mitään lisättävää,
tee niin kuin tahdot tälle rakkaalle lampaallesi.
Sinä tiedät kaiken minusta.
"
NäilläNäppäimillä

ViestiKirjoittaja עֵד » 31.03.2025 17:55

NäilläNäppäimillä kirjoitti:En tiedä saako sun blogia häiriköidä, mutta häiriköin silti.

Ihan vappaasti.

Toki tämä ’blogitaivas’ innoittaa enemmän avautumaan.

NäilläNäppäimillä kirjoitti:"Jeesus, ota rauhoittavaan läsnäoloosi aivoni ja ajatusmaailmani,
niin kuin kaiken muunkin minussa. Minulla ei ole tähän mitään lisättävää,
tee niin kuin tahdot tälle rakkaalle lampaallesi.
Sinä tiedät kaiken minusta.
"

Amen, ihan mahtavaa.

Jeesus, ole aivojeni Herra.

:agape:
עֵד

ViestiKirjoittaja עֵד » 03.04.2025 10:24

Koen velvollisuudekseni sanoa, ettei kyse ole jostakin uudesta, vaan olemassaolevasta:

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.” Matt. 22:37
עֵד

ViestiKirjoittaja עֵד » 11.06.2025 06:59

Olisikohan parisen viikkoa sitten kesken keittiöaskareiden sain rukousaiheen, kun sydämelleni puhuttiin:

’Rukoile, että onnesi olisi lähellä Jumalaa.’

Sitä rukoilen.
עֵד

Edellinen

Paluu עֵד