Emilio kirjoitti:
Tämä ei viittaa tuonelan vaivanpaikkaan, vaan tuliseen järveen, jonka tuli ei sammu ja jossa on syvä ja leveä liesi ja polttopuita paljon ja jonka sytyttää Jeesuksen Kristuksen henkäys joka on kuin tuli ja tulikivivirta, eli rikkivirta.
Ok, kysyin tätä koska nostit tämän Tuonelan vaivanpaikan esiin keskustelussa. Voitko avata mikä pointtisi oli siinä?
Emilio kirjoitti:
Huomaa Jesaja 66:24 kohdassa sanotaan:
"heidän matonsa ei kuole".
Tämä on uusi ylösnousemuskeho tämä mato ja se ei siis kuole tulisen järven tulessakaan!!!! Hirvittävä tuomio!!!
Anna minulle yksikin Raamatun kohta, joka jollain tavalla linkittää madon ylösnousemuskehoksi. Laitat mielestäni nyt aika paljon yhden, aika sattumanvaraisesti tulkitun sanan varaan tuossa.
Ja tässä vielä vaikeampi haaste: anna minulle edes yksi kohta Raamatusta, jossa Jesaja 66:24:n "פְּגָרִים" (pĕgārîm) ei tarkoita kuollutta, elotonta ruumista. Sellaista, joka ei mistään mitään tiedä.
Ja koska et sellaista kohtaa löydä, niin pääsemme jälleen siihen, että onko Jumala jokin hämmennyksen ja harhautuksen Jumala, kun Vanhassa Testamentissa käyttää sellaista kieltä, jonka kaikki sen aikaiset tulkitsivat ilman muuta tarkoittamaan kuolleita ruumiita, eikä ikuista kidutusta helvetissä?
kalamos kirjoitti:
Tämä tapahtuma
eli näiden kahden ryhmän
vanhurskasten ja vääräin
ruumiin ylösnousemus
on viimeinen ylösnousemusvuoro.
Sitä ennen on ollut jo monta
vanhurskasten ylösnousemusvuoroa.
Mutta nyt
ensimmäisen ja viimeisen kerran
ruumiin ylösnousemuksen kokevat
myös väärät.
Kyllä, ei mitään eriävää mielipidettä tuohon.
kalamos kirjoitti:
Tässä keskustelussa on sitten
tullut esiin paljon muita asioita,
jotka eivät liity mitenkään
ruumiin ylösnousemiseen.
Miksi niiden sitten pitäisi liittyä juuri ylösnousemiseen? Eikö ketjun aihe ole annihilaatio-oppi?
kalamos kirjoitti:
Jesajan kirjan viimeinen jae
ei minun mielestäni puhu
samasta tapahtumasta
kuin Danielin kirjasta lainaamani.
Avaisitko mistä tapahtumasta Jesajan kirjan viimeinen jae puhuu mielestäsi?