Isän Koti

Re: Isän Koti

ViestiKirjoittaja kalamos » 30.07.2023 17:07

Jumala käski mitata.
Ei laskea.

Mittaus antaa eri tulokset
riippuen siitä,
mistä kohtaa mitataan
esimerkiksi rakennuken pituus ja leveys
tai sitten toisaalta korkeus,
jos kysymyksessä on pyramidi.

Huippukiven ylimmässä pisteessä
rakennuksen pituus ja leveys on
pyramidissa nolla.
kalamos

ViestiKirjoittaja Emilio » 30.07.2023 17:13

Kalamos, miten voit määrittää Ilmestyskirjan mittaruokoa apinä käyttäen pyramidin leveyden, pituuden ja korkeuden?

30.07.2023 18:30

Ei ole nolla koska se ei ole teräväkärkinen pyramidi, vaan se on kuin portaittaisen pyramidikaupunki.

Lisäksi mittaus tulee tietysti leveyden ja pituuden mittaamiseksi ja mittaus tuloksesta laskemiseksi, tehdä ain pyramidin juuresta, eikä muualta. Myös pyramidin korkeus tulee mittaruolla mitata ja sen mittaustulokset perusteella laskea pyramidin juuresta ja yhdestä sen neljästä kulmasta, kohden huippua, eli kärkeä.

30.07.2023 19:46

Tällä tavalla Johannes osasi mitata neliön muodossa makaavan pyramidin muotoisen taivaallisen Jerusalemin korkeuden mittaruokoa apunaan käyttäen:

Hänen tuli mitata pituus tai leveys (a) ja sitten pyramidin yhden ulkosyrjän pituus juuresta kärkeen (d).

Sitten Johannes kykeni laskemaan pyramidin korkeuden ja toteamaan, että korkeus oli yhtä suuri kuin pyramidin leveys ja pituus.

https://www.omnicalculator.com/math/hei ... re-pyramid

30.07.2023 19:58

Johannes osasi Pythagoran yhtälön ja kaava laskemisen:

https://www.nagwa.com/en/videos/628176309891/

30.07.2023 20:17

Kuinka mitata helpoiten pyramidin korkeus?

"Patience (or good timing).

Lets assume the pyramid is in Egypt and that the sun is shining. Put a stick in the sand and make sure the shadow of the stick has the same length as the height of the stick and is parallel to one side of the pyramid. At that time of year, and at exactly that moment of time, measure the length of the shadow of the top of the pyramid and add half the length of the base.

Geometry

Measure the angle towards the top of the pyramid from two known distances (perpendicular to the base) from the pyramid and do the math.

Consult

Ask the local vendor of the small pyramids nearby. Or consult the local tourist information center
Emilio

ViestiKirjoittaja kalamos » 31.07.2023 08:56

Tuon mittauksen suoritti enkeli
eikä Johannes.

Johannes mittasi kylläkin aiemmin
maan päällä olevan temppelin.

:bible:
Johannes (Ilm 11:1) kirjoitti:
Ja minulle annettiin
sauvan kaltainen ruoko
ja sanottiin:

"Nouse ja mittaa
Jumalan temppeli
ja alttari
ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.

Tuo ruoko (kalamos) oli
noin 3,6 meriä pitkä.
Siis lähes kaksi kertaa minun pituuteni.

Sellaista minäkin pystyisin liikuttamaan.
Mutta sellaista kultaista ruokoa,
jolla taivaallinen temppeli mitattiin,
en pystyisi.

Mutta tuo enkeli pystyi.
Kuinka pitkä enkeli sitten olikaan
ja kuinka pitkä kultainen ruoko.

Ja enkeli vain liikkui
kultaisen ruokonsa kanssa
pitkin ja poikin ja pystysuunnassa
ja aina lopputulema oli sama.
12000 vakomittaa.
kalamos

ViestiKirjoittaja Emilio » 31.07.2023 09:44

Kyllä se oli Johannes jonka tuli mitata, ja Johannes mittasi ja sitten laski mittauksensa tuloksen. Kaupunki oli yntä korkea kuin leveä ja pitkäkin.

11 luku

Johannes saa käskyn mitata temppelin 1, 2. Jumalan kaksi todistajaa profetoi, tekee ihmeitä, joutuu pedon tapettavaksi, mutta heidät herätetään jälleen eloon 3 – 14. Seitsemäs enkeli puhaltaa pasunaan; silloin Jumala ja Kristus ottavat haltuunsa maailman kuninkuuden 15 – 19.

JOHANNEKSEN ILMESTYS

1 Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.

31.07.2023 11:02

Totta on, että Johannes mittasi temppelin, mutta enkeli mittasi taivaallisen pyramidin mallisen Jerusalemin.

JOHANNEKSEN ILMESTYS

21 luku jakeet 1-16

Johannes näkee uuden taivaan ja uuden maan ynnä uuden Jerusalemin, jossa Jumala asuu niiden kanssa, jotka ovat voittaneet; muut joutuvat toiseen kuolemaan 1 – 8. Enkeli näyttää uuden Jerusalemin ihanuuden 9 – 27.

"1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret."

Temppeli Jonka Johannes mittasi on kuitenkin taivaallisesta Jerusalemissa. Sen temppelin mittasuhteet ovat pienemmissä koossa samat kuin taivaallisen pyramidin mallisen Jerusalemin mittasuhteet. Temppeli ja taivaallinen Jerusalem liittyvät olennaisesti toisiinsa koska koko taivaallinen Jerusalem on itsessään temppeli joka koostuu pelastuneista.
Emilio

ViestiKirjoittaja kalamos » 31.07.2023 16:53

Johannes mittasi Jumalan temppelin
maanpäällisessä Jerusalemissa.

:bible:
Johannes (Ilm 11:1-2) kirjoitti:
Ja minulle annettiin
sauvan kaltainen ruoko
ja sanottiin:

"Nouse ja mittaa
Jumalan temppeli
ja alttari
ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.

Mutta temppelin ulkopuolella oleva
esikartano erota pois,
äläkä sitä mittaa,

sillä se on annettu pakanakansoille;
ja he tallaavat pyhää kaupunkia
neljäkymmentäkaksi kuukautta.
kalamos

ViestiKirjoittaja Emilio » 31.07.2023 20:38

Tuo alttarikin muodosti armoistuimelle, neliön muotoisella armoistuimelle pyramidin kahden kerubin ojennetuista siivistä.

Taivaallisen Jerusalemin pyramidi muoto löytyy siis jopa liitonarkun armoistuimelle, jonka keskeltä Jumala puhui.

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/Fi ... venant.jpg

https://youtu.be/7UyqxzuSMCo
Emilio

ViestiKirjoittaja kalamos » 01.08.2023 04:51

Maanpäällisenkin temppelin
kaikkein pyhin on kuutio.

Johannes ei joutunut harjoittamaan
minkäänlaista matematiikkaa
mitatessaan tuon temppelin.
kalamos

ViestiKirjoittaja Emilio » 02.08.2023 20:10

Liitonarkun armoistuimen ja kahden kerubin siipien muodostama näkymä ei ole kuutio.
Emilio

ViestiKirjoittaja kalamos » 05.08.2023 07:07

Se sijaitsi temppelin kaikkein pyhimmässä,
joka oli kuutio.
kalamos

ViestiKirjoittaja Emilio » 05.08.2023 10:16

Tärkein paikka kaikkein pyhimmäsdä huoneessa oli ja on armoistuimen ja kahden kerubin siipien välinen keskikohta, joista Herra puhui ja jossa Herran kirkkaus ilmeni. Tämä keskikohta armoistuimen yllä oli pyramidin muotoinen.

Pyramidi, kolmio muoto on sitäpaitsi paljon paljon kauniimpi muoto, kuin kuutio. Minä itsekkin asuisin mieluummin pyramidin muotoisessa kodissa kuin kuutiossa. Koristelisin pyramidin jalokivillä ja kullalla ja hopealla. Sisääntulo aula olisi mahtipontinen ja ylevä näky.
Emilio

EdellinenSeuraava

Paluu Tieto ja taito