Kiinasta yllätys....

Kiinasta yllätys....

ViestiKirjoittaja Pohtija » 10.02.2023 18:59

Toissapäivänä sain viestin ja siinä kysyttiin englanninkielellä onko kaikki keramiikat aitoja "arabia"? Lähetin viestin ja sanoin että kyllä, kaikki arabia. Ja näytin kuvan arabian leimasta.

Sitten eilen torstaina se ehdotti hinnan jolla olisi mahdollista ostaa kaikki kolme keramiikkaa. Sanoin hänelle; "sopii".

Hän pyysi että postitan ne hänelle. Sanoin hänelle että valitettavasti en lähetä sillä suomeksi "nouto" tarkoittaa että noutaa itse. Aluksi luulin että hän asuu Suomessa ja on ulkomaalainen. Kysyin häneltä missä hän asuu koska ne keramiikat voi kulkeutua sinne asti jos on mahdollista.

Arvaa mitä? Hän vastasi: "I am a student from Aalto University from, i come from China." :wtf: :smile: Yllätyin että Kiinasta saakka hän halusi ostaa ne multa. :smile: Se oli harvinainen tapaus mitä koskaan mulle on tapahtunut. Ja oli mukava ja pieni asiointi hänen kanssa. :smile:
Pohtija

Re: Kiinasta yllätys....

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 10.02.2023 21:27

En nyt halua viisastella, enkä tiedä ymmärsinkö oikein, mutta Aalto yliopisto on kyllä Espoossa. I come from china tarkoittaa, että hän tulee kiinasta. Eli ilmeisesti asuu Espoossa tai lähellä.
Kirjoittaja

ViestiKirjoittaja Pohtija » 10.02.2023 22:18

Kirjoittaja, Kiitos. :smile:
Pohtija

ViestiKirjoittaja kalamos » 16.02.2023 09:29

Minua jäi hiukan askarruttamaan,
että tuliko tämä henkilö noutamaan
nuo astiat, joista oli kiinnostunut.
kalamos

ViestiKirjoittaja Pohtija » 16.02.2023 10:45

Hän halusi että lähettäisin ne postilla hänelle mutta ilmoituksessani lukee; "nouto" joka tarkoittaa suomeksi että noutaa itse täältä ne. :smile:

Mietin ihmetellen mitä kiinalainen opiskelija meinaisi tehdä niillä arabioilla kun ne on alkuperäistä ja viimeistä kappaletta?!? :rolleyes:
Pohtija

ViestiKirjoittaja Annora » 16.02.2023 17:25

Mikäli tuo ostaja todella on Kiinasta kotoisin ja opiskelee täällä Suomessa, voin ymmärtää hänen kiinnostuksensa vanhaan suomalaiseen posliinitaiteeseen.

Ihan vain vertailun vuoksi kerron eräästä kiinalaisesta naisesta, joka tuli tänne Suomeen avioliiton solmittuaan. Hänellä oli matkatavaroita vain yksi matkalaukku, mutta siellä ne tulivat mukana hänelle tärkeät tavarat taakse jääneestä kotimaastaan: teekuppeja. Näitä teekuppeja ei Suomessa koskaan käytetty, ne olivat vain koriste-esineitä hänelle.
Annora

ViestiKirjoittaja Pohtija » 16.02.2023 20:51

Jaa mielenkiintoista. :smile:
Pohtija

Paluu Kahvila