Omicron

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Omicron

ViestiKirjoittaja עֵד » 27.11.2021 03:27

Nyt uusin koronamuunnos on saanut nimensä jo 15. kreikkalaisesta kirjaimesta, Omicron.

’Minä olen se, joka olen’ Omicron Omega Nu
עֵד

Re: Omicron

ViestiKirjoittaja עֵד » 03.12.2021 09:25

Minulle tuo Exodus 3:14 on eräs kaikkeinpyhin jae. Se nyt piirtyi mieleeni, kun puhutaan tästä uusimmasta tautivariantista, spekuloimatta niinkään sitä. Kyse siinä on ’vain’ (kreikkalaisesta) kirjaimesta.

https://preachingsymbols.com/omicron-omega-nu
עֵד

ViestiKirjoittaja kalamos » 05.12.2021 10:01

Puhutteleeko Sinua se,
että kaksi edeltävää merkkiä
jätettiin väliin?

Juuri edellä
olisi ollut
luikerteleva käärme
(ksii) ξ

Jos nuo edeltävät
Nu ja Ksii
katsottaisiin
samaan pakettiin kuuluviksi,
niin tuo ξ
olisi keskimmäisenä
niinkuin se on
Ilmestyskirjan pedon luvussa
666
eli
Χξς
eli
- kristus
- peto
- merkki
kalamos

ViestiKirjoittaja עֵד » 05.12.2021 21:08

Nuo väliin jätetyt kirjaimet on hyvä pointti, varsinkin kun niillä on tuollainen arvolataus. En silti rohkene ynnäämään kirjaimista mitään muuta kuin mitä ne ovat (kreikkalaisia kirjaimia), kuten edellisessä viestissä totesin. Media selitti asiaa niin, ettei haluttu kenenkään erisnimeä (ksii) käyttää.

Silti tosiasia on se, kuinka sielunvihollinen kopioi kaikkea pyhää.
עֵד

ViestiKirjoittaja kalamos » 06.12.2021 14:26

Sinun viestisi sisältävät aina
jotain hyvin syvällistä.
Näin olen kokenut.
Ja niin tämäkin avaus
sai minut paljon pohtimaan.

Eli keskustelun otsikon mukaisesti
omicron nosti mieleesi
Exoduksesta jakeen,
jossa Jumala
(tarkkaan ottaen Herran Enkeli
eli Jumalan ainokainen Poika)
sanoi Moosekselle:

אֶֽהְיֶ֖ה
    אֲשֶׁ֣ר
    אֶֽהְיֶ֑ה

No tuo on minulle
ihan hepreaa,
joten muutan kirjaimet
kotoisemmiksi.

'HJH
    'SR
    'HJH

Ja sitten vielä
vokalisointi.

EHJeeH
    AseR
    EHJeeH

Ja sitten suomennos
sana sanalta.

OLEN
    JOKA
    OLEN

Ja vastaavasti kreikaksi
Septuagintan mukaan.

εγώ
    ειμι
    ο
    ων

Eli ...

MINÄ OLEN ...

Ja sitten tulee
tuo omikron ...

SE ...

Ja sitten ....

JOKA ON

Kaikki on luotu Hänen kauttaan,
ja ilman Häntä
ei ole tullut olevaiseksi mitään,
mikä syntynyt on.

Ja tuon luomisen loppuhuipennus
oli ihminen.

Ja nyt pieni omikron
hyökkää tätä
luomakunnan huippua
eli Jumalan kuvaa vastaan
kuin kruunupää,
joka on aikeissa myös voittaa.

PS

Oli hurjaa katsella
Itsenäisyyspäivän Jumalanpalvelusta,
kun tuo omikron
oli onnistunut tyhjentämään
tuomiokirkon kokonaan kuulijoista.
kalamos

ViestiKirjoittaja rupattelija » 06.12.2021 15:20

Kiitos sisko, että jaoit havaintoasi!

עֵד kirjoitti:Silti tosiasia on se, kuinka sielunvihollinen kopioi kaikkea pyhää.

Kyllä, se on kova kopioimaan kaikkea pyhää kuten ihmisten DNA,
jossa Herran nimi näkyy ja sitten ihmisten tekemä DNA tuli sen rinnalle.
Se on väärennetty kopio Jumalan luomasta DNA:sta.

Ja sitä kutsutaan varkaaksi. Varas ei tule muuta kuin varastamaan, sanoo Raamattu.
rupattelija

ViestiKirjoittaja Natanael » 08.12.2021 12:45

Aivan alkuun huomautan, että tämä ei ole mielipidekirjoitus, enkä ole Omicron-nimeen “suurella hartaudella” paneutunut. Lausun nyt kuitenkin muutaman huomion piirtäen vähän laajempaa kuvaa. On tullut jo esille, että viimeisin koronamuunnos (omicron) on saanut nimensä 15:nnestä kreikkalaisen aakkoston kirjaimesta. Se on vain kirjain, eikä Raamattu anna kaikille kirjaimille tarkkoja selityksiä. Tämä on avannut ovet sen seitsemälle erilaiselle tulkinnalle.

Omikronissa on nähty kaksi sanaa: o omegasta (=loppu) ja micron tarkoittaen pientä. Jotkut näkevät tämän niin, että omikron-variantti on pieni tekijä verrattuna suureen Jumalaan. Niin tietysti onkin. Ilmestyskirjassa Jumala käyttää itsestään nimitystä “A ja O” , eli kreikkalaisia kirjaimia alfa ja omega (=alku ja loppu).

:bible:
Johannes (Ilm.21:5-7) kirjoitti:“Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet." Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.”

Joillekin herkkätunteisille tämä on aiheuttanut ahdistusta heidän vetäessä o-kirjaimesta sellaisen johtopäätöksen, että omikron-variantti merkitsee maailman pikaista loppua. Joillekin sana mikron on taas viesti siitä, että koronavirus tuottaa “pienen maailmanlopun”, mutta ei aivan totaalista maailman loppua. Jotkut ovat esittäneet, että koronavirus olisi yksi kolmesta vitsauksesta, jotka peräkkäin ilmestyen surmaavat kolmasosan ihmiskunnasta.

Johannes (Ilm.9:18) kirjoitti:“Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.”

Sanan ympärillä on villit markkinat, aivan kuten oli aikoinaan ebola-viruksen kohdalla.

Kaikki edellä kirjoittamani on tietooni tullutta spekulaatiota, eikä siitä tule vetää suoria johtopäätöksiä. Siitä lääketieteen asiantuntijat ovat kuitenkin laajalti yhtä mieltä, että koronavirus elää maailmassa vielä kauan ja yhä uudempia variaatioita tulee esiintymään. Uudenlaisia rokotteitakin tullaan taudin edetessä kehittämään. Mainitsin jo taannoisen Länsi-Afrikasta alkunsa saaneen ebola-viruksen, johon kuoli ennen tehokkaiden hoitojen kehittämistä joka toinen virukseen sairastunut. Eikä ebola ole vieläkään kokonaan kadonnut, vaan sitä on tänä vuonna löydetty Guineasta ja Kongosta. Ensimmäiset ebola-tapaukset todettiin jo niinkin kauan sitten kuin vuonna 1976.

Koronaviruksellakin saattaa olla vielä pitkä matka edessään. Elämme kuitenkin siinä toivossa, että koronavirus hiipuisi tulevina vuosina pieniin mittoihin samaan tapaan kuin kävi ebolalle. Voin hyvin kuvitella, että koronarokotuksia annetaan eri puolilla maailmaa vielä monen vuoden ajan.

Kaikenlaista tapahtuu maailmassa, myös monenlaista pahaa. Turvaa sinä vain Jeesukseen, kaikki on silloin lopulta hyvin. Älä anna monenlaisten spekulaatioiden mieltäsi järkyttää.

Paavali (Fil.4:7) kirjoitti:“ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.”
Natanael

ViestiKirjoittaja kalamos » 27.12.2021 20:16

kalamos

ViestiKirjoittaja עֵד » 29.12.2021 06:41

Jeesuksen ollessa maan päällä hänen luokseen tuli monenlaisia kyselijöitä, myös merkin kysyjiä. Niin on tänä päivänä myös. Hyvä on valvoa ja olla valveutunut, mutta enemmän on tulla osalliseksi Jumalan rauhasta - kuten Natanael kirjoitti.

Kenenkään ei käy kieltäminen, että ajassamme on jotakin poikkeuksellista. Kuka olisi uskonut muutama vuosi sitten, että ihmiset kulkevat suodatinpussit nenällään? Tai että tulivuori purkautuu 85 päivää peräjälkeen? Tai että joulukuun lopulla Alaskassa on lähes 20 astetta lämmintä, mitä siellä ei ole kesäaikanakaan?
עֵד

Paluu Sana ja Elämä