Jos sinä tiedät sen, voisitko kertoa mitä Johannekselle tapahtui kun hän oli halvaantunut? Kiitos! Ja Herran siunausta alkavaan viikkoon!
rupattelija kirjoitti:
Olen kuullut että Johannes joka oli yksi Jeesuksen opetuslapsista, oli ainoa joka sai elää vanhuuteen asti. Mutta luin erään kirjan ja siinä kirjassa sanotaan että Johannes oli halvaantunut. En ole kuullut siitä jutusta että Johannes oli halvaantunut. Kirjassa ei tarkemmin kerrota miten Johannes halvaantui ja mitä hänelle tapahtui. Muistui mieleen yksi juttu mutta en muista missä olen kuullut että Patmos -saarella Johannes sai Herralta Jeesukselta ilmestyksen ja Johanneksen pää painui johonkin ikään kuin olisi halvaantunut.
Jos sinä tiedät sen, voisitko kertoa mitä Johannekselle tapahtui kun hän oli halvaantunut? Kiitos! Ja Herran siunausta alkavaan viikkoon.
rupattelija kirjoitti:
Muistui mieleen yksi juttu mutta en muista missä olen kuullut, että Patmos -saarella Johannes sai Herralta Jeesukselta ilmestyksen
Johannes (Ilm 1:9-10) kirjoitti:
Minä, Johannes, teidän veljenne,
joka teidän kanssanne olen osallinen
ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen
Jeesuksessa,
minä olin Jumalan sanan
ja Jeesuksen todistuksen tähden
saaressa, jonka nimi on Patmos.
Minä olin hengessä Herran päivänä,
ja kuulin takaani suuren äänen,
ikään kuin pasunan äänen
rupattelija kirjoitti:
Mutta luin erään kirjan ja siinä kirjassa sanotaan että Johannes oli halvaantunut. En ole kuullut siitä jutusta että Johannes oli halvaantunut.
rupattelija kirjoitti:Johannes sai Herralta Jeesukselta ilmestyksen ja Johanneksen pää painui johonkin ikään kuin olisi halvaantunut.
Johannes (Ilm 1:17-18) kirjoitti:
Ja kun minä hänet näin,
kaaduin minä kuin kuolleena
hänen jalkojensa juureen.
Ja hän pani oikean kätensä
minun päälleni sanoen:
"Älä pelkää!
Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
ja minä elän;
ja minä olin kuollut,
ja katso,
minä elän aina ja iankaikkisesti,
ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.”
Natanael kirjoitti:Saarella oli nähtävillä myös luola, jossa Johanneksen oletettiin saaneen Jumalalta Raamatussa kerrotun ilmestyksensä.
rupattelija kirjoitti:
...muistan nähneeni sen tv:sta. Sen kertomuksen mukaan apostoli Johannes pakeni Patmos-saarelle.
rupattelija kirjoitti:
Joskus mietin, missä Natanael luuraa.
Johannes (15:19) kirjoitti:
Jos te maailmasta olisitte,
niin maailma omaansa rakastaisi;
mutta koska te ette ole maailmasta,
vaan minä olen teidät maailmasta valinnut,
sen tähden maailma teitä vihaa.
rupattelija kirjoitti:
TV:ssa näytettiin hänen pään muodostaman painauman luolan seinämästä johon hänen pää painui saadessaan voimakkaan ja pyhän ilmestyksen.
rupattelija kirjoitti:
Näitkö apostolin Johanneksen pään muodostaman painauman luolan seinämästä?
Perimätiedon mukaan Johannes oli useitten vuosien ajan seurakunnanjohtajana Efesossa. Keisari Domitianuksen aikana (81-96 jKr.) toimeenpannun kristittyjen vainon aikana hänet karkotettiin Aigeianmeressä olevaan Patmoksen saareen, Ilm. 1:9, jossa hän kirjoitti muistiin hänen nimellään tunnetun ilmestyksen. Herran käskystä kirjoitus osoitettiin seitsemälle Vähän-Aasian seurakunnalle, 1:11, joiden kanssa Johannes oli ilmeisesti ollut erityisen läheisessä kosketuksessa Efesossa vaikuttaessaan. Keisari Nervan aikana (96-98) Johannes vapautettiin, ja perimätiedon mukaan hän palasi Efesoon. Luultavasti juuri siellä hän kirjoitti evankeliuminsa ja kolme kirjettään. Perimätieto kertoo edelleen, että Johannes oli ainoa marttyyrikuolemalta säästynyt apostoli, vrt. Joh. 21:23, että hän kuoli n. 100 vuoden ikäisenä ja että hänet haudattiin Efesoon.
Perimätiedon mukaan hänet kannettiin vanhuksena usein uskovien kokouksiin, ja hänen toistuva kehotuksensa heille oli:
»Lapset, rakastakaa toisianne! »
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa