Mutta kun sellainen tulkinta joka tulee ihmisistä, erottelee kaiken toisistaan erikseen ja luokittelee ajankohtaisesti aikajärjestelmän mukaan; esimerkiksi ylösotto että ensin pakanat temmataan ja sitten viimeksi juutalaiset. Se on ihmisten tulkinta.
Koska ihmisten ajatukset erottelee ihan selvästi Jumalan ajatuksistaan niin ihmisten tulkinnan mukaan se vaikuttaa siltä että irrottautuminen tapahtuu näin kun se irrottaudutaan Jumalan Sanoista poiketen pois Raamatun linjoilta.
(Jes. 55:8-9) kirjoitti:Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Oli mielenkiintoista havaita miten kaikki yhdistetään yhdeksi (yksi) Kristuksessa ja ne Sanat valvovat toteutuakseen esim. hepreankielen sana 'echad' ykseys ja kreikankielen sana 'pleroma' täyteys. Monissa Raamatun opetuksissa puhutaan niistä kahdesta sanasta sisällöineen. Minusta alkoi tuntua että ne sanat tavallaan valvovat toteutuakseen tai Jumala valvoo toteuttaakseen nämä sanat. Ne sanat ei koskaan palaa tyhjänä Herran luokse.
(Jes. 55:11) kirjoitti: niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Kristuksessa yhdeksi yhdistäminen avaa tien tuntemaan Kristusta niin silloin kaikki pienimmästä suurimpaan tuntevat Hänet. Siinä ei ole erotusta vaan kaikki on yhtä Kristuksessa - yhdessä juutalaisten kanssa. Juuri Raamattu on sellainen. Kun sitä tunnetaan, niin silloin päästään tuntemaan myös Isän ajatuksiaan, Hänen tahtoaan ja suunnitelmiaan Kristuksessa. Kaikki on yhtä Kristuksessa, siinä ei ole mitään erotusta.
(Hebr. 8:11) kirjoitti:Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
(Kol. 2:9.11) kirjoitti:Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
(Gal. 3:28) kirjoitti:Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.