Kaksi eri tapaa suhtautua uniin

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Kaksi eri tapaa suhtautua uniin

ViestiKirjoittaja rupattelija » 18.10.2020 08:39

:bible:
Jeremia (29:8) kirjoitti:
Sillä näin sanoo Herra Sebaot,
Israelin Jumala:

Älkää antako profeettainne,
joita on keskuudessanne, ja tietäjäinne
pettää itseänne,
älkääkä totelko unianne, joita te uneksutte.

Luukas (Ap.t. 2:17) kirjoitti:Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä,
sanoo Jumala,
että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle,
ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat,
ja nuorukaisenne näkyjä näkevät,
ja vanhuksenne unia uneksuvat.

Olen ennen käynyt naisten iltapiirissä, mutta siellä kaikki naiset puhuivat keskenään profetioista, näyistä ja unista. Muistan vielä miten olo oli turvaton heidän seurassa. Se oli vähän sama asia että se olisi ääni, joka hälytti tai varoitti, jonka syystä olo oli turvaton. Ehkä Pyhä Henki joka asuu meissä, varoitti minua.

Viikon kuluttua sinä iltana piirissä huomasin että kaikki juoksivat profetioiden, näkyjen ja unien perään. Siten lopetin kokonaan käydä enää siellä. Siirryin aamukokoukseen.

Mutta se on toinen tapa, miten Herra voi puhua unen kautta. Kun sinä iltana luin tutkivin mielin Raamattua ja jäin jumittumaan tiettyyn Raamatun kohtaan joka tökki ja siten sinä yönä uni tuli ja kuulin Herran äänen ja herättyäni unesta minulle tuli äkisti ihan paljon kaikki Raamatun kohdat mieleeni tulvaten ja miten ne tulivat tulvaten mieleeni niinkuin lentoposteja ja ne kaikki kohdat yhdistivät toisiinsa Raamatun kohtiin ja ne kaikki kohdat liittyi siihen tiettyyn Raamatun kohtaan jossa olin jumittunut. Unen kautta nämä Raamatun kohdat, jotka tulivat tulvaten mieleeni, avasivat ymmärryksen siihen kohtaan.

Se ei ollut ensimmäinen kerta. On toinen kerta, kun tutkin latinankielen Raamattua ja siinä minua alkoi vaivata se juttu ja siten sinä yönä uni tuli ja näin unta joka avasi siihen liittyvään asiaan, mikä minua alkoi vaivata tutkiessani latinankielen Raamattua. Herra voi puhua unen kautta.

Tuossa Raamatun kohdassa puhutaan tottelemisesta, että 'älkää totelko unianne, joita te uneksutte'. Totteleminen? Mitä tarkoittaa? Se on niinkuin juokseminen unien perään?

Ja toisessa kohdassa puhutaan että viimeisinä päivinä Herra vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle, vanhukset unia uneksuvat. Se mietityttää. Miten osataan erottaa toisistaan, kumpiko on Herrasta vai miten se oikea tapa pitäisi osata tunnistaa ja toimia Raamatun mukaan, jos se olisi Herrasta?

Ymmärrän että Jumalan Sanat ovat ainoa asia että pääsee rakentumaan Kristuksessa. Unen kautta ei voi rakentua. Ymmärrän että jos uni olisi Herrasta, niin silloin on vaarallista luulla että unen kautta voi rakentua.

Luukas (Ap.t. 20:32) kirjoitti:Ja nyt minä uskon teidät Jumalan
ja hänen armonsa sanan haltuun,
hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä
ja antamaan teille perintöosan
kaikkien pyhitettyjen joukossa.

Paavali (2 Tim 3:14-17) kirjoitti:
Mutta pysy sinä siinä,
minkä olet oppinut ja mistä olet varma,
koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,

ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet
pyhät kirjoitukset,
jotka voivat tehdä sinut viisaaksi,

niin että pelastut uskon kautta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

Jokainen kirjoitus,
joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta,
on myös hyödyllinen
opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi,
kasvatukseksi vanhurskaudessa,

että Jumalan ihminen olisi täydellinen,
kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Miten osataan toimia oikein jos uni olisi Herrasta? :think:
rupattelija

Re: Kaksi eri tapaa suhtautua uniin

ViestiKirjoittaja Annora » 18.10.2020 09:41

Tämä päivän uudestisyntyneillä on Pyhä Henki ja armolahjoja sen määrän mukaan, mitä kullekin on suotu.

Armolahjat eivät sisällä unien tulkitsemista, se kuuluu mielestäni enemmän okkultismiin ja sen alakulttuureihin.

Paavali (1 Kor 12:4-13) kirjoitti:
Armolahjat ovat moninaiset,
mutta Henki on sama;
ja seurakuntavirat ovat moninaiset,
mutta Herra on sama;
ja voimavaikutukset ovat moninaiset,
mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

Mutta kullekin annetaan
Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.

Niinpä saa Hengen kautta
toinen viisauden sanat,
toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

toinen saa uskon samassa Hengessä,
toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;

toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja;
toinen profetoimisen lahjan,
toinen lahjan arvostella henkiä;
toinen eri kielillä puhumisen lahjan,
toinen taas lahjan selittää kieliä.

Mutta kaiken tämän vaikuttaa
yksi ja sama Henki,
jakaen kullekin erikseen,
niinkuin tahtoo.

Sillä niinkuin ruumis on yksi
ja siinä on monta jäsentä,
mutta kaikki ruumiin jäsenet,
vaikka niitä on monta,
ovat yksi ruumis,
niin on Kristuskin;

sillä me olemme kaikki
yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi,
olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia,
orjia tai vapaita,
ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Luukas (Ap.t 2:17) kirjoitti:Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala,
että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle,
ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat,
ja nuorukaisenne näkyjä näkevät,
ja vanhuksenne unia uneksuvat.

En tiedä, miten tuo alkukielessä on, mutta olen nähnyt tuon "unia" kohdan käännetyn myös sanaksi unelmia.
Annora

ViestiKirjoittaja kalamos » 19.10.2020 08:38

Kaikki tulee arvostella Jumalan Sanalla.
Niin profetiat kuin ilmestykset
niin unet kuin näytkin.

Jeremian kautta oli tullut Sana,
joka meni näin:

Jeremia (25:11) kirjoitti:Niin koko tämä maa tulee raunioiksi, autioksi,
ja nämä kansat palvelevat Baabelin kuningasta
seitsemänkymmentä vuotta.

Tuon pakkosiirtolaisuuden keskellä
jotkut profeetat kuitenkin
alkoivat profetoida asioita,
jotka eivät olleet Herrasta.

He ennustivat,
että kohta jo päästäisiin
pois pakkosiirtolaisuudesta.

Ja niin Jeremia lähettää
kirjeen, jossa sanoo näin:

Jeremia (29:4-10) kirjoitti:
Näin sanoo Herra Sebaot,
Israelin Jumala,
kaikille pakkosiirtolaisille,
jotka minä olen siirtänyt
Jerusalemista pois Baabeliin:

Rakentakaa taloja ja asukaa niissä,
istuttakaa puutarhoja
ja syökää niiden hedelmiä.
Ottakaa itsellenne vaimoja
ja siittäkää poikia ja tyttäriä;
ottakaa pojillenne vaimoja ja naittakaa tyttärenne,
että he synnyttäisivät poikia ja tyttäriä.
Lisääntykää siellä älkääkä vähentykö.

Ja harrastakaa sen kaupungin menestystä,
johon minä olen teidät siirtänyt,
ja rukoilkaa sen puolesta Herraa,
sillä sen menestys on teidän menestyksenne.

Sillä näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala:
Älkää antako profeettainne,
joita on keskuudessanne,
ja tietäjäinne pettää itseänne,
älkääkä totelko unianne,
joita te uneksutte.

Sillä valhetta he ennustavat teille minun nimessäni;
minä en ole lähettänyt heitä,
sanoo Herra.
Sillä näin sanoo Herra:
Vasta kun ne
seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet
,
minä katson teidän puoleenne
ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni
ja palautan teidät tähän paikkaan.

Siis ahdistuksensa keskellä
Herran profeetat alkoiat profetoida
vastoin Herran Sanaa ja ilmoitusta,
joka oli 70 pakkoriirtolaisuuden vuotta.

PS

Unet, näyt ja ilmestykset
kuuluvat Jooelin ennustuksen mukaan
tähän lopunaikaan,
jolloin Pyhän Hengen vuodatus tapahtuu.
Tämä vuodatus alkoi helluntaina
2000 vuotta sitten,
mutta tulee lisääntymään lopunaikaa
lähestyttäessä,
jolloin aurinko muuttuu pimeydeksi
ja kuu vereksi.

PPS

Tällä foorumilla on osio,
jossa voi jakaa saamansa näyn
oli se sitten tullut unessa tai muulla tavalla.
https://kalamos.foorumi.eu/viewforum.php?f=376
kalamos

ViestiKirjoittaja rupattelija » 19.10.2020 09:57

Annora, niin, se ei kuulu armolahjaan. Mutta olen kuullut että kun jos ensin Jumala puhuu unen kautta ja siten selitys tulee aina mukanaan. Minulle on käynyt näin kaksi kertaa, jotka liittyy yhteen Raamatun kohtaan ja latinankielen Raamattuun. Daniel on saanut selityksen uniin.

Unelmia? Katsoin äsken hepreankielen Raamatun käännöstä, siinä puhutaan unelmoinnista ja että vanhat miehet unelmoivat. :smile:

:bible2:
Apt. 2:17 kirjoitti:'Se tapahtuu viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan henkeni kaiken lihan päälle. Poikasi ja tyttäresi profetoivat. Nuoret miehesi näkevät näkyjä. Vanhat miehesi unelmoivat.

https://www.studylight.org/bible/hnv/acts/2.html

Niin, Kalamos, kaikki profetiat, näyt ja unet ovat Jumalan auktoriteetin Sanan alla koeteltaviksi. Mutta on kaksi eri tapaa unesta joka tulee Herrasta, koska se on Herran tapa puhua unen kautta.

Mutta jos se tulee Herrasta, ei ole terveellistä tuoda se esiin ja keskustella ja rakentua sen kautta, ikäänkuin uni joka tulee Herrasta, olisi enemmän painoarvoista, että pitäisi rakentua ja juurtua unen mukaan, siinä olisi vaarallista ajaa okkultismiin.

Miten tulisi suhtautua siihen?
rupattelija

ViestiKirjoittaja Emil » 19.10.2020 16:10

“He speaks in dreams, in visions of the night, when deep sleep falls on people as they lie in their beds.” (Job 33:15)

14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa, (Job. 33:14:15)
Emil

ViestiKirjoittaja rupattelija » 20.10.2020 14:37

Niin, Jumala voi puhua unen kautta. Mutta ei ole hyvä jos aletaan laskea perusteen unen varalle ja rakentua, siinä voi olla riski muodostaa okkultismiksi jos lasketaan perusteen unen varalle ja pidetään että se olisi enemmän painonarvoisempi kuin Jumalan Sanat joiden varalle voi laskea perusteen ja rakentua Kristuksessa.

Mitä Sanalla koettelemiseen tulee, se ei tarkoita että unen varalle voisi laskea perusteen, jos se pohjautuu Raamattuun.
rupattelija

ViestiKirjoittaja Emil » 20.10.2020 22:40

Daniel selittää Nebukadnessarin unen.

1 Nebukadnessarin toisena hallitusvuotena näki Nebukadnessar unia, ja hänen mielensä oli levoton eikä hän enää saanut unta.
2 Silloin kuningas käski kutsua tietäjät ja noidat, velhot ja kaldealaiset ilmoittamaan kuninkaalle hänen unensa; ja he tulivat ja astuivat kuninkaan eteen.
3 Ja kuningas sanoi heille: Minä olen nähnyt unen, ja mieleni on levoton, kunnes saan tietää sen unen.
4 Silloin kaldealaiset puhuivat kuninkaalle araminkielellä: Eläköön kuningas iankaikkisesti! Sano uni palvelijoillesi, niin me ilmoitamme sen selityksen.
5 Kuningas vastasi ja sanoi kaldealaisille: Tämä minun sanani on peruuttamaton: Ellette ilmoita minulle unta ja sen selitystä, niin teidät hakataan kappaleiksi ja teidän talonne tehdään soraläjiksi.
6 Mutta jos te ilmoitatte minulle unen ja sen selityksen, niin te saatte minulta lahjoja ja antimia ja suuren kunnian. Sentähden ilmoittakaa minulle uni ja sen selitys.
7 He vastasivat toistamiseen ja sanoivat: Kuningas sanokoon unen palvelijoilleen, niin me ilmoitamme sen selityksen.
8 Kuningas vastasi ja sanoi: Minä huomaan selvästi, että te vain koetatte voittaa aikaa, koska näette peruuttamattomaksi tämän minun sanani,
9 että ellette ilmoita minulle unta, on teillä edessä vain yksi tuomio. Sillä te olette sopineet keskenänne, että puhutte minun edessäni valheellista ja turmiollista puhetta toivoen, että aika muuttuu. Sentähden sanokaa minulle uni; silloin minä tiedän, että te osaatte ilmoittaa minulle selityksen siihen.
10 Kaldealaiset vastasivat kuninkaan edessä ja sanoivat: Ei ole maan päällä ihmistä, joka kykenisi selittämään sen, mitä kuningas sanoi. Eikä yksikään suuri ja voimallinen kuningas ole koskaan vaatinut tämänkaltaista asiaa keneltäkään tietäjältä, noidalta tai kaldealaiselta.
11 Sillä asia, jota kuningas vaatii, on vaikea, eikä ole ketään, joka voisi sen kuninkaalle selittää, paitsi jumalat, joiden asuinsija ei ole ihmisten tykönä.
12 Tästä kuningas suuttui ja julmistui kovin ja käski tappaa kaikki Baabelin viisaat.
13 Kun tästä oli käsky annettu ja viisaat piti tapettaman, etsittiin Danielia ja hänen tovereitaan tapettaviksi.
14 Silloin Daniel antoi viisaan ja taitavan vastauksen Arjokille, kuninkaan henkivartioväen päällikölle, joka oli lähtenyt tappamaan Baabelin viisaita.
15 Hän vastasi ja sanoi Arjokille, kuninkaan päällikölle: Miksi on kuningas antanut niin ankaran käskyn? Silloin Arjok kertoi Danielille asian.
16 Niin Daniel meni palatsiin ja pyysi kuningasta antamaan hänelle aikaa, että hän saisi ilmoittaa kuninkaalle selityksen.
17 Sitten Daniel meni kotiinsa ja kertoi asian tovereillensa Hananjalle, Miisaelille ja Asarjalle
18 kehoittaen heitä rukoilemaan armoa taivaan Jumalalta tämän salatun asian tähden, ettei Danielia ja hänen tovereitansa tapettaisi muiden Baabelin viisaitten kanssa.
19 Silloin salaisuus ilmoitettiin Danielille yöllisessä näyssä. Niin Daniel kiitti taivaan Jumalaa.
20 Daniel lausui ja sanoi: Olkoon Jumalan nimi kiitetty iankaikkisesta iankaikkiseen, sillä hänen on viisaus ja voima.
21 Hän muuttaa ajat ja hetket, hän syöksee kuninkaat vallasta ja korottaa kuninkaat valtaan, hän antaa viisaille viisauden ja taidollisille ymmärryksen.
22 Hän paljastaa syvät ja salatut asiat, hän tietää, mitä pimeydessä on, ja valkeus asuu hänen tykönänsä.
23 Sinua, minun isieni Jumala, minä kiitän ja ylistän siitä, että olet antanut minulle viisauden ja voiman ja että nyt annoit minun tietää, mitä me sinulta rukoilimme. Sillä sinä annoit meidän tietää kuninkaan asian.
24 Sitten Daniel meni Arjokin tykö, jolla oli kuninkaan määräys tappaa Baabelin viisaat. Hän meni ja sanoi hänelle näin: Älä tapa Baabelin viisaita; vie minut kuninkaan eteen, niin minä ilmoitan kuninkaalle selityksen.
25 Silloin Arjok vei kiiruusti Danielin kuninkaan eteen ja sanoi tälle näin: Minä olen löytänyt juutalaisten pakkosiirtolaisten joukosta miehen, joka ilmoittaa kuninkaalle selityksen.
26 Kuningas vastasi ja sanoi Danielille, jonka nimenä oli Beltsassar: Voitko sinä ilmoittaa minulle unen, jonka minä näin, ja sen selityksen?
27 Daniel vastasi kuninkaalle ja sanoi: Salaisuutta, jonka kuningas tahtoo tietää, eivät viisaat, noidat, tietäjät eivätkä tähtienselittäjät voi ilmoittaa kuninkaalle.
28 Mutta on Jumala taivaassa; hän paljastaa salaisuudet ja ilmoittaa kuningas Nebukadnessarille, mitä on tapahtuva aikojen lopussa. Tämä on sinun unesi, sinun pääsi näky, joka sinulla oli vuoteessasi.
29 Kun sinä, kuningas, olit vuoteessasi, nousi mieleesi ajatus, mitä tämän jälkeen on tapahtuva; ja hän, joka paljastaa salaisuudet, ilmoitti sinulle, mitä tapahtuva on.
30 Ja tämä salaisuus on paljastettu minulle, ei oman viisauteni voimasta, ikäänkuin minulla olisi sitä enemmän kuin kenelläkään muulla ihmisellä, vaan sentähden että selitys ilmoitettaisiin kuninkaalle ja sinä saisit selville sydämesi ajatukset.
31 Sinä näit, kuningas, katso, oli iso kuvapatsas. Se kuvapatsas oli suuri, ja sen kirkkaus oli ylenpalttinen. Se seisoi sinun edessäsi, ja se oli hirvittävä nähdä.
32 Kuvan pää oli parasta kultaa, sen rinta ja käsivarret hopeata, sen vatsa ja lanteet vaskea.
33 Sen sääret olivat rautaa, sen jalat osaksi rautaa, osaksi savea.
34 Sinun sitä katsellessasi irtautui kivilohkare - ei ihmiskäden voimasta - ja iski kuvapatsasta jalkoihin, jotka olivat rautaa ja savea, ja murskasi ne.
35 Silloin musertuivat yhdellä haavaa rauta, savi, vaski, hopea ja kulta, ja niiden kävi kuin akanain kesäisillä puimatantereilla: tuuli vei ne, eikä niistä löydetty jälkeäkään. Mutta kivestä, joka oli kuvapatsaan murskannut, tuli suuri vuori, ja se täytti koko maan.
36 Tämä oli se uni, ja nyt sanomme kuninkaalle sen selityksen.
37 Sinä, kuningas, olet kuningasten kuningas, jolle taivaan Jumala on antanut vallan, voiman, väkevyyden ja kunnian
38 ja jonka käteen hän on antanut ihmiset, missä ikinä heitä asuu, ja kedon eläimet ja taivaan linnut, asettaen sinut kaikkien niiden valtiaaksi: sinä olet se kultainen pää.
39 Mutta sinun jälkeesi nousee toinen valtakunta, joka on halvempi kuin sinun; ja sitten kolmas valtakunta, joka on vaskea ja joka hallitsee kaikkea maata.
40 Ja neljäs valtakunta on tuleva, luja kuin rauta; niinkuin rauta musertaa ja särkee kaiken, niinkuin rauta murskaa, niin se on musertava ja murskaava ne kaikki.
41 Ja että sinä näit jalkain ja varvasten olevan osittain savenvalajan savea, osittain rautaa, se merkitsee, että se on oleva hajanainen valtakunta; kuitenkin on siinä oleva raudan lujuutta, niinkuin sinä näit rautaa olevan saven seassa.
42 Ja että jalkojen varpaat olivat osaksi rautaa, osaksi savea, se merkitsee, että osa sitä valtakuntaa on oleva luja, osa sitä on oleva hauras.
43 Että sinä näit rautaa olevan saven seassa, se merkitsee, että vaikka ne sekaantuvat toisiinsa ihmissiemenellä, ne eivät yhdisty toinen toiseensa, niinkuin ei rautakaan sekaannu saveen.
44 Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti,
45 niinkuin sinä näit, että kivilohkare irtautui vuoresta - ei ihmiskäden voimasta - ja murskasi raudan, vasken, saven, hopean ja kullan. Suuri Jumala on ilmoittanut kuninkaalle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva. Ja uni on tosi ja sen selitys luotettava.
46 Silloin kuningas Nebukadnessar lankesi kasvoillensa ja kumartui maahan Danielin edessä ja käski uhrata hänelle ruokauhria ja suitsutusta.
47 Kuningas vastasi Danielille ja sanoi: Totisesti on teidän Jumalanne jumalien Jumala ja kuningasten herra ja se, joka paljastaa salaisuudet; sillä sinä olet voinut paljastaa tämän salaisuuden.
48 Sitten kuningas korotti Danielin ja antoi hänelle paljon suuria lahjoja ja asetti hänet koko Baabelin maakunnan herraksi ja kaikkien Baabelin viisaitten ylimmäiseksi päämieheksi.
49 Ja Danielin anomuksesta kuningas antoi Sadrakin, Meesakin ja Abednegon hoitoon Baabelin maakunnan hallinnon. Mutta Daniel jäi kuninkaan hoviin.

Tässö Jumala puhui unen kautta ja uni selitettiin ja uni toteutui tarkasti.
Emil

ViestiKirjoittaja rupattelija » 21.10.2020 08:06

Niin, Jumala puhui minulle unen kautta kaksi kertaa. Ne molemmat toteutui. Profetoiva puhuu rakennukseksi, kehoitukseksi ja lohdutukseksi, mutta uni voi tarkoittaa että uni ei ole painoarvoisia rakennusaineksia joille voisi laskea perusteen ja rakentua.

Jumalan Sanan varalle voi laskea perusteen ja rakentua Kristuksessa, sillä Jumalan Sana on itse lihaan tullut Jeesus.

Se toinen unesta liittyi yhteen Raamatun kohtaan, se on lähetyskäsky. Herran Jeesuksen selkeä ääni puhui siitä lähetyskäskystä ihan selvästi. Ennen unta jäin jumittumaan lähetyskäskyyn, koska siinä on kaksi eri tekstiriviä.

Ensimmäisessä tekstirivissä Herra Jeesus puhui omin sanoin kuten kaikissa kohdissa yleensä ja se oli Hänen tapana puhua mutta toisessa tekstirivissä sanat ei tunnu Häneltä itseltään. Ennen taivaaseen astumista Herra Jeesus puhui Isän nimestä ja siitä miten Hänen oli tapana puhua, paitsi lähetyskäskyn viimeinen tekstirivi. Vierastin itse ne tekstit ja mietin miksi vierastan noita tekstejä.

Ne alkoi tökkiä ja se alkoi vaivata minua. Oli myöhäisilta niin jätin sen väliin ja menin nukkumaan. Siten uni tuli, siinä kuulin selkeästi Herran Jeesuksen äänen. Tunnistin äkisti että se oli Hänen ääni.

Ja siten herättyäni unesta tuli äkisti paljon ja tulvaten kaikki Raamatun kohdat, ne kaikki oli peräkkäin, ja niissä kaikissa kohdissa Herran Jeesuksen nimi toi esiin minun eteeni.

Ne kaikki kohdat liittyi Herran Jeesuksen nimeen ja avasi ymmärryksen että apostolit saivat alkuperäisen lähetyskäskyn ja nimi näkyy kaikissa apostolien toiminnoissa. Laitan yhden Raamatun kohdan.

Kol. 3:17 kirjoitti:

Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

Ja siten aloin ymmärtää että Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Herraa Jeesusta ja nimeään joka on Isän ja sen Isä on antanut Jeesukselle muttei kirkasta itseään eikä omaa nimeä.

2Tess. 1:12 kirjoitti:

että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.

Ja se toinen uni liittyi latinankielen Raamattuun joka osoitti erästä oppia valheeksi. Ennen sitä unta hain erääseen oppiin liittyvät kohdat latinankielen Raamatusta ja huomasin että latinankielen Raamatun kaikkien kohtien asiayhteydessä vesikaste ei esiinny ja se juttu alkoi vaivata minua. Oli myöhäisilta niin jätin sen väliin ja menin nukkumaan.

Siten uni tuli ja näin unta että mies tuli ja haki erääseen oppiin liittyvän opetuksen, mutta siinä ei ole Herran Jeesuksen peruste. Se nousi ja siinä ilmestyi teksti sacramentum latinaksi kuin tyhjästä ja näin että mies pitää sitä Herralta tulleena opetuksena ja uskoo sokeasti siihen. Se oli hänelle niinkuin enemmän painoarvoista.

Yhtäkkiä tunsin kauhistuksen ihan selvästi ja siten tajusin, että se tunne, mitä minä tunsin, ei ole minun vaan Herran Jumalan jolle se eräs oppi on kauhistukseksi. Käännyin katsomaan Herraa Jumalaa ja näin että Hän on kauhistunut. Siihen uni päättyi.

Siten herättyäni minulle tuli äkisti sana 'sakramentaalinen usko' joka tulee siitä opista ja siten rukoilin sen asian puolesta.
rupattelija

Paluu Sana ja Elämä