Onko taivaallinen Jerusalem jo matkalla maahan?

Onko taivaallinen Jerusalem jo matkalla maahan?

ViestiKirjoittaja Emil » 24.11.2019 22:05

Tiede on havainnut oudon "tunkeutujan" toisesta ulottuvuudesta, jolla on massa ja painovoima, onko tämä taivaallinen Jerusalem? Se tulisi kuitenkin vasta 1000 vuotisen Kristuksen ja pyhien hallitseman rauhanvaltakunnan jälkeen laskeutuen alas taivaasta maan ja kuun välille avaruuteen, kuin uudeksi maan kuuksi. Onko se siis jo matkalla tänne? Voi hyvinkin olla. Raamatun tulkinta mahdollistaa tämän skenaarion. Raamattu ei pois sulje sitä mahdollisuutta. Johannes vain näki sen hetken, kun se laskeutui avaruudesta maan lähelle kuin maan uudeksi kuuksi.

A Mysterious Object Punched a Hole in the Milky Way, Scientists Are Confused

https://youtu.be/_iJsEdhFgzc

Kohdasta 6:17 eteenpäin erityisesti.

Toinen video, joka mielestäni liittyy edellisen videon tapahtumiin.

Proof of the Shroud of Turin: Particle Physicist Explains Event Horizon at Resurrection

https://youtu.be/PIpdIz5Rp3I
Emil

Re: Onko taivaallinen Jerusalem jo matkalla maahan?

ViestiKirjoittaja kalamos » 25.11.2019 14:19

Valitettavasti en osaa kommentoida mitenkään
tuota tieteellistä havaintoa.

Mutta minulla olisi pari kysymystä
liittyen Raamatun ilmoitukseen
taivaallisesta Jerusalemista.

Emil kirjoitti:Se tulisi kuitenkin vasta 1000 vuotisen Kristuksen ja pyhien hallitseman rauhanvaltakunnan jälkeen laskeutuen alas taivaasta maan ja kuun välille avaruuteen, kuin uudeksi maan kuuksi.

Missä tuo taivaallinen Jerusalem on
- ollut tähän asti
- oleva tuhatvuotisen valtakunnan aikana?

Keitä siellä on
- ollut tähän asti
- oleva tuhatvuotisen Valtakunnana aikana?
kalamos

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 25.11.2019 14:24

Tämän mukaan uuden Jerusalemin luonti oli Jesajan aikaan edessä vielä:

:bible:
Jesaja (65:17-18) kirjoitti:Sillä katso,
minä luon uudet taivaat ja uuden maan.
Entisiä ei enää muisteta,
eivätkä ne enää ajatukseen astu;
vaan te saatte iloita ja riemuita
iankaikkisesti siitä, mitä minä luon.
Sillä katso,
iloksi luon minä Jerusalemin,
riemuksi sen kansan.
Kirjoittaja

ViestiKirjoittaja kalamos » 25.11.2019 17:12

Minä ymmärrän tuossa kohdassa mainitun Jerusalemin
tarkoittavan tämän nykyisen maan päällä olevaa.

Olemme tästä keskustelleet aiemmin
Sinun avaamassasi ketjussa otsikolla
Uusi taivas ja maa vai 1000v valtakunta?

Lukaisepa tuo aiempi keskustelumme.
Tuossa Jesajan katkelmassa
- vaikka siinä mainitaankin
kaiken päätöksenä olevan
uusi taivas ja uusi maa -
todellakin puhutaan vielä
tästä nykyisestä olotilasta,
jossa Jerusalemin kansalaisetkin
tekevät vielä syntiä ja kuolevat jne.

Mutta kun Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan,
niin tuon uuden maan päälle
laskeutuu taivaallinen Jerusalem,
joka on tarkoin kuvattu Ilmestyskirjassa.

Mutta missä se on tuhatvuotisen valtakunnan aikana.
Keitä siellä silloin asuu.
kalamos

ViestiKirjoittaja Emil » 25.11.2019 17:25

Minä ymmärrän siten, että Jeesus meni taivaaseen astuttuuan rakentamaan eli valmistamaan meille (seurakunta vaimolle) sijaa, eli taivaallista Jerusalemia ja sinne hääkatosta, jossa seurakunta morsian vihitään ja hänestä tulee Karitsan vaimo. Eli yksityinen hääjuhla ja seurakunta asuttaa tätä taivaallista Jerusalemia jo ennen 1000 vuotista valtakuntaa ja se kaupunki on jo nyt valmis ja se kiitää tänne Jumalan kolmannesta taivaasta, eli toisesta ulottuvuudesta ja puhkaisee reiän meidän uloottuvuuteemme ja sitten se avaruudessa, eli toisessa taivaassa odottaa 1000 vuotisen valtakunnan loppuun ja laskeutuu vasta sitten alas toisesta taivaasta maan ja kuun väliin, kuin morsian, joka on yljälle kaunistettu.

Sen laskeutumisen Johannes näki. Olen kalamoksen kanssa samaa mieltä siitä, että Jesajan kohta jo ja kirjoittaja mainitsi, koskee maanpäällistä Jerusalemia, ei taivaallista Jerusalemia. Taivaallinen Jerusalem on jo luotu ja valmistettu valmiiksi ennen kuin luodaan uudet taivaat ja uusi maa.

Lisäksi. Tempauksessa ja ensimmäisessä ylösnousemuksessa saadaan samanlainen katoamaton keho kuin Jeesuksella jo on, eli ylösnousemuskeho. Tuossa kehossa seurakunta menee Kristuksen bema tuomioistuimen eteen, jossa maksetaan palkkaa sitten seurakunta morsian siirtyy taivaallista Jerusalemia asuttamaan yhdessä Kristuksen kanssa. Taivaallisesta Jerusalemista Jeesus Kristus palaa alas Harmagedonille yhdessä vaimonsa kanssa. Ilm. 19 luku.

Taivaallinen Jerusalem laskeutuu taivaasta alas vasta 1000 vuotisen rauhanvaltakunnan jälkeen. Hääateria häävieraineen vietetään maanpäällä. Karitsan joka oli teurastettu = Jeesus Kristus ja hänen vaimonsa ja morsiusneitojen ja häävieraiden yhteinen hääjuhla ja ehtoollinen ei ole taivaassa, vaan maanpäällä. Taivaassa, Isän kotona on morsiamen ja yljän yksityisvihkiminen Karitsan vaimoksi.
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 27.11.2019 17:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Emil

ViestiKirjoittaja kalamos » 26.11.2019 18:52

Emil kirjoitti:Minä ymmärrän siten, että Jeesus meni taivaaseen astuttuuan rakentamaan eli valmistamaan meille (seurakunta vaimolle) sijaa, eli taivaallista Jerusalemia

Oliko Isän Koti eli Taivaallinen Jerusalem
kuitenkin jo olemassa?

:bible:
Johannes (14:2) kirjoitti:Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa.
Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille,
että minä menen valmistamaan teille sijaa?
kalamos

ViestiKirjoittaja Emil » 26.11.2019 19:41

Hyvä huomio. Oli olemassa, mutta ei vielä morsiamen, tulevan vaimon sija täysin ollut valmis, vaan Jeesuksen tuli se valmistaa.
Emil

ViestiKirjoittaja kalamos » 27.11.2019 08:10

Ja Isä tietenkin asui ja asuu edelleen Isän Kodissa.
Ja nyt Poikakin on taas Isän Kodissa.
Ja siellä on enkeleitä jne.

Ja jos oikein olen ymmärtänyt,
niin Sinä arvelet,
että Kristuksen Morsiamelle eli Seurakunnalle
valmistetut asuinsijat olisivat valmiit
ja tuo Taivaallinen Jerusalem olisi matkalla
kohti Maata?
kalamos

ViestiKirjoittaja Emil » 27.11.2019 15:49

Kyllä, uskon että ne seurakunnan morsiamen asuinsijat eivät olleet valmiit vielä kun Jeesus oli alennustilassa, mutta ylösnoustuaan ja taivaaseen astuttuaan uskon Jeesuksen valmistaneen jokaiselle omalleen sijan ja hääkatoksen (chupah) taivaalliseen Jerusalemiin, missä on Isän ja Jeesuksen valtaistuinkin. Uskon, että taivaassa Jeesus tietää etukäteen pelastettujen lukumäärän kuin vaivanajassa tapettavien marttyyriensäkkin tarkan luvun. Jeesus tietää senkin luvun nyt tarkalleen.

Uskon, että taivaallinen Jerusalem on jo jossain valmiina toisessa taivaassa, eli avaruudessa ja laskeutuu juuri oikeaan aikaan alas taivaasta (toinen taivas), kuten Johannes näki ja Ilmestyskirjaan kirjoitti Pyhässä Hengessä. Toinen mahdollisuus, on että se taivaallinen Jerusalem laskeutuu Jumalan kolmannesta taivaasta juuri oikeaan aikaan ja se oli mitä Johannes näki. En osaa vielä 100%sanoa, että kumpi tapa on se mikä toteutuu, mutta pidän molempia mahdollisina ja vain toista niistä oikeana.
Emil

Paluu Tieto ja taito