Ymmärrän sinua, mitä tarkoitat, Kalamos. Minäkin kerskaan heikkoudestani, jotta Jumala Hänen voiman mukaan pääsee toimimaan heikkoudeni kautta.
Haluaisin kertoa kokemuksestani. Sinä päivänä olin juuri aikuistumassa, ja minusta tuli aikuinen, niin sinä hetkellä kuulin Herran sanat, joilla Jumala kysyi minulta,
tahdonko olla uskossa? Olin ihmeissäni ja mietin, mitä Jumala tarkoittaa. Hän pysäytti minua mullistavalla kysymyksellä. Olin ällikällä lyöty.
Myöhemmin aloin ymmärtää, mitä Jumala tarkoittaa. Että minun tulee elää Jumalan Sanan varassa, siis minun tulee elää jokaisen Sanan mukaan, joka lähtee Jumalan suusta. En voi ohjata itseäni ilman Jumalan Sanaa.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
Niin mutta omavoimaisuudeni ei vielä lähtenyt pois. Jumala vei minua erämaahan, siis hengelliseen erämaahan. Siellä olen täysin riisuttu, niin löysin Jumalan voiman heikkoudeni kautta ja siten tajusin, että Jumala hyötyy paljolti heikkoudestani voidakseen toimia kauttani. Se oli minun elämän koulu, jolloin Jumala koulutti minua.
2Kor. 11:30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.