Minä ainakin uskon (en ajattele, vaan uskon) itsestäni liikoja, joka ikinen päivä ja vähän vielä lisääkin sen päälle, kun olenhan niin erinomainen ja niin taiten tehty ja minussa on erittäin paljon potentiaalia, mitä on aihettakin ajatella kohdallani, kaikessa mahtavassa laajuudessaan. Kaikki päiväni nähty on, jo etukäteen ja määrätty ja se miten tulen jättämään nimeni historian kirjoihin, vaikka sillä ei mitään merkitystä olekkaan maailman suhteen, koska nekin kirjat lopulta katoavat. :) Se, joka tekee Herran Jeesuksen tahdon, pysyy iankaikkisesti ja osoittaa käytännössä rakastavansa yhtä Jumaluutta, eli Jeesusta Kristusta ja Taivaan Isää ja Pyhää Henkeä.
Mieluummin uskon (en ajattele olevani jotain, vaan uskon olevani enemmän, kuin osaan kuvitellakaan Jumalan minulle antaman usko määrän mukaan) itsestäni liikoja, kuin liian vähän, ollen turhan vaatimaton ja vähemmän hyvä itsetunto, sekä itsevarmuus. Luulla liikoja itsestä ei kannata, eikä saakkaan. Usko on se juttu. Luulo ei ole uskon väärti.
KR 1992Room (12:3) kirjoitti:Sen armon perusteella,
joka minulle on annettu,
sanon teille jokaiselle:
älkää ajatelko itsestänne liikoja,
enempää kuin on aihetta ajatella,
vaan pitäkää ajatuksenne kohtuuden rajoissa,
kukin sen uskon määrän mukaan,
jonka Jumala on hänelle antanut.