Kaikkeuden Materia

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Re: Kaikkeuden Materia

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 11.01.2019 20:06

Emil kirjoitti:Isä on Isä, Jeesus on Jeesus, ja Pyhä Henki on Pyhä Henki ja yhdessä he kolme ovat yksi JUMALUUS! Yksi Jumala, ei kolme eri Jumalaa. JUMALUUS alkutekstin mukaan. Kristityt uskovat yhteen Jumaluuteen!

Ristillä, kun Jeesus antoi henkensä edestämme (ei sitä kukaan voinut Häneltä riistää, vaan Hän antoi sen), niin Jeesuksessa oli läsnä sisäisesti koko JUMALUUS, KOKO JUMALAN TÄYTEYS, ISÄ JA PYHÄ HENKI JEESUS MESSIAASSA!!

Ystävä, en koskaan ota valmiita vastauksia, joita on vuosisatojen saatossa opetettu, haluan Hänen näyttävän mitä Hän on, millainen Hän on...jos rakastaa jotakuta, ei kait naapurin Emil voi kertoa millainen joku on, vaikka Emil olisikin syvästi rakastunut samaan kohteeseen, toki olet voinut oppia kohteesta enemmän, olet viettänyt aikaa kohteen kanssa, kuunnellut kohdetta, mitä tahtoo sanoa...mutta en koskaa opi kohteesta todellisesti kolmannelta osapuolelta, tai ehkä voin kuulla kohteesta jotain mitä en ole tiennyt ja saatan katsoa silmät ymmyrkäisenä, että miksi kohde jätti jotain kertomatta vai jättikö, tunteeko toinen kohteen niin hyvin kuin sanoo.
Sirkuttaja

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 11.01.2019 20:10

καλαμος kirjoitti:On edelleen.
Hänellä on Isänsä nimi
ja tämän keskustelun aiheeseen liittyen
Isänsä Kirkkaus.

Eli Hän on siis koko Jumaluus. Vieläkin ihmetyttää miksi Hän rukoili kuin toiselle osapuolelle, jos Hänen itsensä käsissä oli valta estää...antaa Henkensä tai olla antamatta, päätöshän oli yksin Hänen itsensä.
Sirkuttaja

ViestiKirjoittaja kalamos » 12.01.2019 08:27

Poika ei ole Isä.
Mutta Jumalan ainosyntyinen Poika
on tietenkin samaa Kirkkautta kuin Isänsä,
ja on ollut sitä ikuisuudesta asti.
Isä on antanut Pojalleen oman nimensä,
joka samoin on ollut Pojalla ikuisuudesta asti.
Juuri ennen ristiin naulitsemista
Jeesus rukoili (Joh 17:11)
:bible3:
Pyhä Isä,
varjele heidät nimessäsi,
jonka sinä olet minulle antanut

Mutta kun ikuisuuden jälkeen
Jumalan ainosyntyinen Poika
Isän rinnalta helmasta povesta
annettiin meille siten,
että Hän syntyi ihmiseksi,
oli Hänelle annettava nimi Jeesus.
Sillä Hän oli nyt Pelastava kansansa.

Jeesus = Pelastus

Hän oli jättänyt Kirkkautensa,
ja tullut sellaiseksi kuin me olemme
-lihasta ja verestä osalliseksi.

Hän antoi Henkensä.
Meiltä se otetaan.
Mutta Häneltä ei.

Ihmiset huusivat;
Astu alas ristiltä.
Mutta Hän ei astunut.
Ei silloinkaan kun Isä käänsi selkänsä
- hylkäsi Poikansa.

Rakkaus piti Hänet ristillä.
Rakkauden kohteena olivat Sinä ja minä.
Meidän tähtemme Hän pysyi ristillä,
vaikka näytti siltä,
että homma meni pieleen
ja Hän kuolee eikä ikinä nouse kuolleista.

Jeesus ei näytellyt ristillä
eikä lausunut vuorosanoja.
Hän huusi ihan tosissaan:
Jumalani Jumalani ... MIKSI
kalamos

ViestiKirjoittaja kalamos » 12.01.2019 11:29

Jeesus lupasi lähettää Puolustajan,
kun itse menee Isän tykö.

:bible3:
Mutta kun Puolustaja tulee,
jonka minä lähetän teille Isän tyköä,
totuuden Henki,
joka lähtee Isän tyköä,
niin hän on todistava minusta.
kalamos

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 12.01.2019 11:34

Sen kerrotaan tulevan uskovan sisimpää ja kertoo Hänen ja Isän Hengestä, Jeesus on yhä valtaistuimella.

Siinä ei sanota, että Jeesus lähettäisi yhden persoonansa osan. Puolustaja tuli kuvioon Jeesuksen seuraajille, mutta mitään uutta itsenäisesti päätöksiä tekevää persoonaa ei syntynyt.
Viimeksi muokannut Sirkuttaja päivämäärä 12.01.2019 11:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Sirkuttaja

ViestiKirjoittaja Emil » 12.01.2019 11:35

Pyhä Henki voi murehtua itsenäisesti. Kenelle Jeesus keskusteli rukoillessaan Isää? Itselleenkö taivaassa? Kuka Jeesus oli, muutakuin Jumala ihmislihassa maanpäällä alennustilassa ihmiseksi syntyneenä ilman maanpäällistä isää ja miehen siementä Marian kohdun munasoluun? Kuka sanoi taivaasta, että tämä on minun rakas Poikani johon minä olen mielistynyt, kun Jeesus oli kastettavana maanpäällä? Jeesusko taivaassa? Keskusteliko Jeesus itsensä kanssa rukoillessaan? Ei keskustellut. Isällä oma persoona ja Jeesuksella oma persoona, vain se mahdollistaa keskustelun ja toisen tahdon toteuttamisen, kuin oman tahdon. Isä, älköön kuitenkaan tspahtuko minun tahtoni - sanoi Jeesus. Jeesus oli tullut tekemään lähettäjänsä tahdon maanpäällä, ei omaa tahtoaan. Tämäkin osoittaa kaksi eri persoonaa. Pyhä Henki voi loukkaantua ja murehtua myös. Sekin kertoo, että myös Pyhällä Hengellä on oma persoona ja tunteet. Jumala puhuu toisena persoonana Pyhästä Hengestään myös Raamatussa Älkää saattako murheelliseksi minun Pyhää Henkeäni, esim. Pyhä Henki oli myös samaan aikaan kyyhkysen muodossa maanpäällä ja Jeesus kastettavana, kun Isän ääni kuului taivaasta. Pyhä henki persoonana laskeutui kyyhkysen muodossa Jeesuksen päälle ja Jeesus oli samalla oma persoona siinä kastettavana ja Isä oli edelleen taivaassa omana persoonana puhuen sieltä käsin, kun Jeesus taas puhui maasta käsin rukoillen esim. Getsemanessa - Isälleen taivaassa. Selvästi kolme eri persoonaa, jotka yhdessä yksi erottamaton Jumaluus.
Emil

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 12.01.2019 11:40

Minä en usko pyhä henki nimiseen Jumalaan, uskon Jeesukseen. Pyhä Henki kuvaa Hengen toimintaa, ei ole tehnyt itsenäisiä päätöksiä ilman Isää, eikä tee itsenäisiä päätöksiä ilman Poikaa tänä päivänä, vallan siirros tapahtui ristin kuoleman jälkeen, Isä antoi perilliselleen Pojalle vallan.
Sirkuttaja

ViestiKirjoittaja Emil » 12.01.2019 11:51

Kenessä maailma ja enkelimaailmakin luotiin? JEESUS MESSIAASSA! Ketkä loi? Isä taivaassa ja Jumalan visaus, eli JEESUS MESSIAS Isänsä rinnalla leikitsien (Sananl.8) ja ihaillen ihmislapsia maanpäällä ja Pyhä Henki, jonka murehduttamisesta Jumala itse omana persoonana varoittaa! Siinä oli se luomisporukka, YKSI JUMALUUS!!!! " TEHKÄÄMME IHMINEN KUVAKSEMME", huomaa ihmisessäkin kolme osaisuutta, vaikka yksi ihminen kyseessä. Ruumis, sielu, henki. vertaa Isä, Poika, Pyhä Henki. Kolme, mutta silti yksi kokonaisuus - yksi kolmen eri persoonan muodostama Jumaluus. Jos oli vain yksi ja sama persoona tällä Jumaluudella, niin silloin Isä olisi keskustellut itsensä kanssa ja Jeesuskin itsensä kanssa, kun Jeesus oli maanpäällä. Taivaassakin Jeesus oli selvästi oma persoona leikitsien Isänsä rinnalla. Ei Isä leikinnyt kuin Poika, vaan Poika leikitsi isänsä rinnalla ja molemmilla oli siis omat persoonat, se näkyy siinäkin.

Jeesuksessa ja Jeesuksen kautta ja Jeesuksen kanssa Isä ja Pyhä Henki loivat kaiken mitä näkyvää ja näkymätöntä on. Taivaassakin Isä voi keskustellä Poikansa ja Poika Isänsä kanssa. Pyhä Henkikn tuntee ja puhuu ja voi taivaassa keskustellä Jeesuksen ja Isän kanssa. Pyhä Henki on yhden Jumaluuden kolmas osa, kolmas persoona. Pyhä Henki ei ole Isästä ja Jeesuksesta erillinen Jumala.
Viimeksi muokannut Emil päivämäärä 12.01.2019 12:42, muokattu yhteensä 1 kerran
Emil

ViestiKirjoittaja Annora » 12.01.2019 14:16

KR 1933/-38
Joh. 14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

Joh. 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,

14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

Joh. 10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

Joh. 12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Joh.17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.

17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -

17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

17:24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

Jeesus ja Isä ovat yhtä ja uskovilla on tänä päivänä toinen puolustaja, Pyhä Henki, joka asuu uudestisyntyneissä ihmisissä. Pyhä Henki kommunikoi kaksisuuntaisesti ihmisten ja Jumalan välillä.
Annora

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 12.01.2019 14:45

Jos Pyhän Hengen kautta uskovat on yhtä, Jeesuksessa, se sama Pyhä Henki oli Jeesuksessa minkä Hän ristillä luovutti, silti Pyhän Hengen lähettäjä meihin on raamatun mukaan Isä, ei itse Poika. Pyhä Henki ei toimi erillään Jumalan tai Jeesuksen tahdosta, vaan on samaa, mitä Hekin ovat.
Sirkuttaja

EdellinenSeuraava

Paluu Sana ja Elämä