Näppäimiltä näytölle

Re: Näppäimiltä näytölle

ViestiKirjoittaja kalamos » 08.09.2024 06:55

Sukunimi toi mieleen
musiikkimiehiä ja -naisiakin.
Uskovia.

Mutta Tero. Kuka hän on.
Ei muuta kuin googlaamaan.

Ja ensimmäisenä tuli vastaan
Onnellinen mies

Laulu kosketti,
ja niin jatkoin
Kohti sydänpeltoja

Nyt olin jo todella kosketettu.
Ja niin jatkoin kolmanteen eli
Kolme hyvää vinkkiä

Jos nuoriso näitä kuuntelee
ja niistä riehaantuu,
niin herätys on jo alkanut.

Olet ollut valtaisan
etsivien sielujen joukon äärellä.
kalamos

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 08.09.2024 08:01

Onhan lauluissa hyvää sisältöä, vähän erilaista kuin tavan rallatuksissa. Mutta juutuubista kuunneltuna ja itse valitsemana aikana.
Jos tämä kymmenpäinen orkesteri valtavine kalustoineen kaartaisi kysymättä pihaasi ja säätäisi ämyrit täysille - eivätkä lähtisi neljään tuntiin, mitä tykkäisit?

Olen vanha kärtsy, myönnettäköön. Silti, otetaanko T. V. ja kumppanit rukouslistallemme?
NäilläNäppäimillä

ViestiKirjoittaja kalamos » 08.09.2024 08:26

Minä asun metsän keskellä.
Meren rannalla.
Hirvien ja kauriiden ja susien ja käärmeiden
ja jänisten ja sisiliskojen ym kanssa.

Tänne olen taloni rakentanut.
Aina silloin tällöin taivaasta kuuluu
törähdys kuin tervehdys,
kun joutsen tai joutsenet pyyhkäisevät
kattomme yli
tai näkevät minut metsäisellä
tontillamme.

Aaa...aaa...aahh!

Kiitos Jeesus!

Ja sitten tulee toisenlaiset törähdykset.
Yksi ainoa mopoauto voi jumputtaa
minut puolikuuronkin täkkini alta hereille
lukemattomia kertoja yössä.

Historiaan sisältyy myös
raikuvat vesiskootterit rannoillamme.
Ne peittävät alleen kaikki
Luojan luomat ääniefektit
päivästä toiseen.

Kanttarellipaikat tontillamme kuitenkin
ovat piristäneet aina mieltä.
Kuin kultainen kruunu vihreän sametin
päällä julistaa Luojan kunniaa ja huolenpitoa.

Mutta joku muu on samassa paikassa
aivan leikkimökkimme vieressäkin
halunnutkin nauttia muita piristeitä
ja jättänyt vielä tyhjät pullonsa
tuolle samettimatolle toistuvasti.

Jotkut ovat heittäneet
monta säkillistä roskia
ja noita pulloja ym
aivan pihamme tuntumaan.

Ja paljon muuta voisin kertoa.
Mutta eipä se auta ketään.
Ei ainakaan minua.

Jeesus siunaa näitä ihmisparkoja,
jotka eivät vielä ole löytäneet
sitä todellista Rakkautta ja Onnea,
jota etsivät.
kalamos

Rautaa, muovia ja robotteja

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 18.09.2024 12:56

Polven operaatio lähestyy, uusi nivel asennetaan tällä tiedolla 8.11.24. Valmistavat toimenpiteet on käyty, verikokeet, rönkkenit ja TT-kuvat sekä hoitajan infokeskustelu.
Mulle näytettiin kuva nivelestä, jossa on rautaa ja muovia. Mieluummin valitsisin (jenkki)raudoista pinkinvärisen letukan ja kurvailisin sillä näyttävästi näillä huudeilla. Mutta nyt se ei ole vaihtoehtona.

Tekniikka on vinhaa vauhtia kehittynyt. TT-kuvaus tehtiin litteän rinkelin sisällä, joka ei voi nielaista koko ahtaanpaikan kammoista ihmisparkaa sisäänsä. Kuvaus kesti kaksi minuuttia, kun se ennen otti sen puolen tuntia. Ennen kuin nousin siitä ylös, kuvat olivat jo kuulemma lähteneet kameran kautta Amerikkaan (josta se rauta mun polveen tulee).

Seuraava kuvauslaite oli liikkuvia silmiä ja välkehtiviä valoja. Kysyin onko laitteelle annettu nimi; sen nimi on toistaiseksi Samsung. Minä ehdottaisin nimeksi Kerub tai Seraf, koska siitä tuli mieleen ne Ilmestyskirjan neljä olentoa Jumalan edessä.

Sitten tuli vielä kolmannenlainen robotti, siinä koipi paineistettiin niin, että hoitaja laski yhdestä viiteentoista ja naksutti jotain. 15 on kuulemma optimaalinen lukema, että saadaan hyvä kuva. 15 oli myös minun kivunsietorajani.

Myös leikkaus tulee olemaan robottiavusteinen. Pian olen kyberolio, osaksi ihmismateriaalia, osaksi robotti.

Miten ennen tultiin toimeen tavallisella röntgenlaitteella ja kirurgin puukolla ja sahalla - ja vielä aikaisemminkin? :rolleyes:
Viimeksi muokannut NäilläNäppäimillä päivämäärä 27.09.2024 11:49, muokattu yhteensä 1 kerran
NäilläNäppäimillä

ViestiKirjoittaja kalamos » 22.09.2024 06:24

Jeesus johdata kaikessa
itse leikkauksen aikana
ja ennen sitä
ja erityisesti toipumisessa.

Kiitos siitä rauhasta ja levosta
ja rohkeudesta,
jota olet sisarellemme ammentanut.
kalamos

Uutismasennus

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 25.09.2024 11:41

Kiitos rukouksesta.

Aamurutiineihin kuuluva katsaus kaupungin tapahtumiin, naamakirjaan, foorumeihin ym. ajavat aina uutisten ohi. Aivan ilmeisesti en ole niistä ylen kiinnostunut, mikä on hyvä asia. Kun joskus - eli tänä aamuna - avasin sittenkin IL- ja IS-uutiset, ruudusta lehahti välittömästi pimeyden huuhkaja olkapäilleni istumaan, niin kuin aina tapahtuu.

Raamatussa luvataan sensaatioilla mässäilyn asemesta kaikkea ihanaa:

Jes.33:15-17
"Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä, mikä oikein on,
joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan,
joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä
ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,
hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa;
hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.
Sinun silmäsi saavat katsoa kuningasta hänen ihanuudessaan,
saavat nähdä avaran maan
."

Hyvän elämän maalliset gurutkin ovat samaa mieltä.

Kun on tunne, että elämä on kropan prakaamisesta huolimatta kaunista, hyvää ja ihanaa Jeesuksen kanssa, tulee vastaisku uutisten kautta.
Onko sitten hyvä elää tynnyrissä tietämättä mitään maailman menosta? Ehkä uutispaastoa pitäisi kokeilla pidempäänkin; käyttää uutisaika vaikka rukoiluun ja Raamatun sanan tutkimiseen :think:

Sittenpä sen tietää!
NäilläNäppäimillä

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 27.09.2024 09:24

korkki.jpg
korkki.jpg (14.85 KiB) Katsottu 167 kertaa

Maailma hukkuu myrkkyihin, kolmannen maailmansodan uhka leijuu yllämme, on nälänhätää, luonnonmullistuksia, murhia, tauteja . . .
Ja EU satsaa energiaa tällaiseen. Tätä maallikkotavis ei ymmärrä :rolleyes:

Paitsi, jos se onkin globalismin osasuunnitelma :think: En kylläkään tajua sitä siltäkään kantilta; foliohattu päähän varmuuden vuoksi.

- - -

Mutta onneksi Jeesus on voittanut maailman, ja on luvassa uusi maa ja taivas.

:agape: :bible2:
NäilläNäppäimillä

Viulunsoittaja

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 29.09.2024 12:39

Luin äsken Kalamoksen laulusta kaikuville maisemille: "Kaikki synnit on anteeksi annettu Jeesuksen ristin tähden".

Kesä jää pian historiaan, syksyn värit jo hehkuttavat sielua ja mieltä.
Yksi kesän muisto tästä on kun olin ystävän kanssa liikenteessä. Menimme Pyhärannan kesäteatteriin katsomaan Viulunsoittaja katolla -esitystä - joka muuten oli hienosti toteutettu yksinkertaisissa puitteissa.

Mennessä pysähdyttiin Rauman Kortelan ABC:lle syömään. Tämä rohkea Herran ihminen kajautti keuhkojensa täydellä volyymilla ruokarukouksen:

"Käy siunaamaan, käy siunaamaan, käy Jeesus siunaamaan
sun lapsesi, sun lahjasi, käy Jeesus siunaamaan. Aamen."

Minä ujompi yskähtelin vieressä ja tarkkailin alta kulmain ympäristön reaktioita. Vieressä istuva puhelinta räpläävä mies räpläsi siinä edelleen yhtään häiriintymättä, ei nostanut katsettakaan. Muissakaan pöydissä ei tapahtunut mitään erikoisempaa liikehdintää eikä tuijottelua.

Kun hampurilaisateria tuotiin minulle, mutisin vain hiljakseen: Siunaa Jeesus ruokani, Amen.

Meitä on niin moneksi. Mutta soisin itselleni paljon enemmän vastavuoroista rohkeutta verratessani, mitä Jeesus on tehnyt minun hyväkseni.
NäilläNäppäimillä

ViestiKirjoittaja kalamos » 29.09.2024 14:26

Lapsukainen kylässä
kutsuttiin kahvipöytään,
jossa totesi:

"Meilläkin siunataan,
kun on vieraita".
kalamos

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 02.11.2024 09:51

Tänään oli aamun lukuvuorossa Luukas 7:36-50; syntinen nainen voitelee Jeesuksen jalat.

Tätä kohtaa ei mainita rinnakkaisissa, vaikka jotkut arvelevat naisen olleen Betanian Maria. Ajankohta ei ainakaan täsmää.

Fariseuksen ja hänen kumppaneidensa tuomitsema nainen kuuli Jeesuksen olevan fariseuksen talossa, ja hän meni sinne Jeesuksen jalkojen juureen katuvana ja syntisenä. "Hän elää syntisesti", sanottiin hänestä. Millainen sitten oli naisen syntinen elämäntapa? Hänellä oli mukanaan kallis öljypullo, siitä helposti johtuu monien oletus, että hän oli prostituoitu. Mutta sellaisesta ei mainita.

Että hän tohti mennä fariseuksen taloon, kertoo, ettei häntä aivan kaikkein alimpiin syntisiin luettu.
Hän oli joka tapauksessa varakas. Hän on voinut olla varas, riistäjä, koronkiskoja, ahne vuokrienperijä, kiero valehtelija . . . emme tiedä.

Kertomus päättyy naisen kannalta hyvin. Jeesus sanoo naiselle fariseusten ajatuksista huolimatta: "Uskosi on sinut pelastanut, sinun syntisi ovat anteeksiannetut, mene rauhaan."

- - -

Minua tämä kosketti aivan erityisesti juuri tänä lukukertana. Luin sen uudelleen ja uudelleen asettaen itseni siksi naiseksi, ja se sai minut rukoilemaan: "Miksi en ole näinä 40 vuotena oppinut ottamaan vastaan Sinun sanojasi: "syntisi ovat anteeksi annetut"?
Tietysti uskon niin kuin sana sanoo, mutta entä sovellus minuun itseeni? Tunteet puhuvat aivan muuta kuin armoa.

Millainen olen ollut vanhempieni lapsena, koululaisena ja opiskelijana, sinkkuelämässä, puolisona, äitinä, työnantajien palveluksessa, yhteiskuntalaisena :redface:

Herra minua SUURESTI armahtakoon!!!
NäilläNäppäimillä

EdellinenSeuraava

Paluu NäilläNäppäimillä