Muukalainen kirjoitti:Netti ja some ja anonyymit keskustelualueet ovat vaikuttaneet tämän ilmiön kukoistamiseen, kun täällä on niin helppoa esittää mielipiteitään. Luulen että UT:n aikaan uskovilla oli paljon herkempi tunto tuoda julki näkemyksiään hengellisistä asioista. Toki sielläkin oli erimielisyyttä, mutta siihen puututtiin välittömästi (esim. Korinttolaisten seurakunta). Olen miettinyt nettikeskustelujen rakentavuutta, mutta toistaiseksi koen että täällä voi ehkä myös olla rakennukseksi kaiken sekavuuden keskelläkin.
Muukalainen kirjoitti:Tarkoitin siis, että uskovilla oli varmasti arka tunto Jumalan edessä avata suu, verrattuna nykyaikaan. Toki silloin oli seurakunnan kokoontumisissa vapaus tuoda julki asioita, toisin kuin nykyisin useimmissa kokouksissa. Nykyään koitetaan kokouksissa pitää homma tolkullisena inhimillisen organisoinnin ja hierarkian kautta. Pitäisi luovuttaa itsensä ja kokoontumiset täysin Herran haltuun, ja antaa Hengelle vapaus toimia. Ottaen huomioon myös, että Henki tahtoo toimia silloinkin kun joku nostaa äänensä tuomaan asioita jotka ei ole Pyhästä Hengestä, silloin Henki käyttää jotakin hengellistä uskovaa sävyisästi vaientamaan epäpyhän jaarittelijan.
Aamen!
Ja jotta tämä ei jää spämmiksi,
jonka ylläpito aikanaan poistaa,
niin jatkan hiukan.
Minä olen aloittanut kertomaan
tämän foorumin syntyhistoriasta
teemablogissani
kalamos.foorumi.eu Kun olin kirjoittanut noin 10 000 viestiä eräälle foorumille,
niin tajusin, että vaivannäköni on aika lailla hyödytöntä.
Kirjoitin jokaisen viestin rukoillen ja huokaillen.
Ja viestini saattoi siinä hetkessä lukijoita ravitakin,
mutta kohta se hukkui kauheaan sekamelskaan
ja kaikenlaiseen saastaan.
Ja ...
sitten koin johdatusta ja aika vahvaakin sellaista.
Mutta en heti tajunnut, mistä on kysymys.
Mutta sitten aloin ymmärtää,
mitä Jumala tahtoo minun tekevän.
Ja se oli foorumi,
jossa keskustellaan vain ja ainoastaan Jumalan Sanan pohjalta.
Ja toinen asia oli se,
että jokainen viesti tällä foorumilla on niin arvokas,
että se tulee voida olla helposti löydettävissä
vielä vuosikymmenienkin jälkeen.
Ja niin tämä foorumi on erilainen
kuin kaikki muut jo ihan rakenteeltaan.
Mutta ratkaisevan tärkeää on,
että pysymme puhtaasti Jumalan Sanan perustalla.
Kun Raamattupiirin tapaan Sanaa tutkimme,
niin kyllä Sen pitäisi aueta. Sana itse avaa Sen.