Miksi siihen tulisi pyrkiä uskovien?
Miten sinä tänään olet toteuttanut sitä arjessasi?

Paavali Fil 2:3) kirjoitti:ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä,
vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne.
arvostakaa toista enemmän kuin itseänne
ennättäkää edelle toinen toistanne.
Olkaa toisillenne esikuvina
kunnioittamisessa kulkekaa toistenne edellä
Paavali (Fil 2:7) kirjoitti:vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon,
tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen.
Paavali (Room 12:9) kirjoitti:Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.
Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan;
toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.
Paavali (Ef 5:20) kirjoitti:kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa.
Johannes (15:13) kirjoitti:Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
Pietari (1 Piet 1:22) kirjoitti:Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen
ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä
STLK 2017Paavali (Fil 2:3) kirjoitti:ettekä tee mitään riidanhalusta tai turhan kunnian pyynnöstä,
vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne.
Room. 12:10. 1 Kor. 15:9. Gal. 5:26. Ef. 4:2. 1 Piet. 5:5.
STLK 2017Paavali (1 Kor 15:9) kirjoitti:Sillä minä olen apostoleista vähäisin enkä ole sen arvoinen,
että minua apostoliksi kutsutaan, koska vainosin Jumalan seurakuntaa.
STLK 2017Paavali (Ef 4:2) kirjoitti:Kaikessa nöyryydessä ja lempeydessä
pitkämielisesti sietäen toinen toistanne rakkaudessa.
Vilja kirjoitti:Ajattelen jopa niin, että tuota toinen toisemme kunnioittamista, mistä
Raamattu puhuu, emme opi ja kykene itse toteuttamaan ja aikaansaamaan,
vaan sekin on täydellisesti Jumalan työ meissä, mutta saatan olla väärässäkin?
Vilja kirjoitti:Olisiko siinä se vaara, että olettaisimme itse kykenevämme osoittamaan toiselle ihmiselle jotain sellaista, mikä on Jumalasta lähtöisin olevaa?
Vilja kirjoitti:niissä tilanteissa, missä ihminen ei voi ja kykene enempään, kuin voi ja kykenee, silloin on vain uskottava ja luotettava siihen, että Jumala voi kaiken sen, mikä on tarpeen ja mitä Hän haluaa.
Paavali (Fil 2:12-15) kirjoitti:…ahkeroikaa, ei ainoastaan niin kuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne,
vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen,
että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä, että olisitte moitteettomat ja puhtaat,
olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä,
joiden joukossa te loistatte niin kuin tähdet maailmassa.
Jaakob (1:22) kirjoitti:Mutta olkaa sanan tekijöitä,
eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Paavali (2 Tess 3:13) kirjoitti:Mutta te, veljet, älkää väsykö tekemästä sitä, mikä hyvää on.
Hebrealainen (Hebr 12:3) kirjoitti:Ajatelkaa Häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan,
ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa