Voiko vihollinen lukea uskovan ajatuksia?

Keskustelemme kaikesta taivaan ja maan välillä - Sanan pohjalta.
Alku. Synti, Sovitus, Pelastus, Usko ja Elämä. Lopun tapahtumat.

Re: Voiko vihollinen lukea uskovan ajatuksia?

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 02.03.2026 18:09

Mielestäni Pietari puhui paholaiselta saatuja sanoja, mutta ei ollut hetkeksikään kuitenkaan ihan riivattu. No, ihan hyviä pointteja Kalamos kuitenkin sinultakin myös minun mielestäni. Voidaanhan toki jatkaakin.
Kirjoittaja

ViestiKirjoittaja kalamos » 02.03.2026 19:57

Kirjaimellisesti kääntäen
Jeesus sanoi ensin:

Väisty taakseni saatana!

Siis toiminnan alussa
ja nyt lopussa
saatana tuli Jeesuksen tykö.

Kumpikin visiitti
päättyi tuohon
Jeesuksen käskyyn.
kalamos

ViestiKirjoittaja talutettava » 02.03.2026 21:50

Tuossa Matteuksen evankeliumin 16. luvussa Pietari puhuu sekä taivaan Isältä, että paholaiselta ajatuksiinsa samaansa.

:bible:

15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.

21 Siitä lähtien Jeesus alkoi ilmoittaa opetuslapsilleen, että hänen piti menemän Jerusalemiin ja kärsimän paljon vanhimmilta ja ylipapeilta ja kirjanoppineilta ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös.
22 Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi nuhtelemaan häntä sanoen: "Jumala varjelkoon, Herra, älköön se sinulle tapahtuko".
23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten"

Tuossa hetkessä Pietari ei ollut vielä saanut Pyhää Henkeä, myöhemmin hän uskovana 1. kirjeensä 5. luvussa, kirjoittaa paholaisen toiminnasta.

8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.

.
talutettava

Edellinen

Paluu Sana ja Elämä