Ymmärrän, että tämä, mitä nyt kirjoitan ei ehkä ole ollenkaan sopivaa raamatun tulkintaa tässä foorumissa. Olen kuitenkin niin kovin halukas ilmaisemaan tämän, siis omana käsityksenäni vain. Jos tulee bannia minulle tästä, niin se on ok, täytyyhän meidän viestittelijöiden kunnioittaa foorumin isäntää.
No, nyt jo varmasti kiinnostus on herännyt, mitä ihmettä sitten oikein aionkaan sanoa, tässä se tulee.
Liha vai henki?
Käsitykseni mukaan romanttinen rakkaus tuo miehen ja naisen yhdessä elämään ja he tulevat yhdeksi lihaksi - siis jotenkin vaan pääsee tapahtumaan siten, että suhteen aikana syntyy uusi liha eli semmoinen pikkuinen olento tai useampiakin -useimmiten näin käy.
1.Mooseksen kirja:
2:24 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
Markuksen evankeliumi:
10:1 Ja hän nousi sieltä ja tuli Juudean alueelle, kulkien Jordanin toista puolta. Ja taas kokoontui paljon kansaa hänen luoksensa, ja tapansa mukaan hän taas opetti heitä.
10:6 Mutta luomakunnan alusta Jumala 'on luonut heidät mieheksi ja naiseksi.
10:7 Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa.
10:8 Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha.
10:9 Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Entä ihmisen ja Jumalan välinen yhteys - mielestäni se taas tapahtuu hengessä eikä lihassa. Eikä tarvitse olla aviopuolisoksi yhdistettynä, jos sellaista ei ole elämä jollekin tuonut...ihan vaan poikamiehet ja piikatytöt kelpaavat hengessä yhteyteen Jumalan kanssa.
Johannes:
17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
17:23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.