Kalamos

Kalamos

ViestiKirjoittaja Pohtija » 14.10.2024 14:59

Kalamos, haluaisin kysyä, ylläpidätkö sinä sinun uskosi mukaan? Esimerkiksi oppirakennelma. Mistä se nimi on tullut? Vai olet luonut sille oman nimen "oppirakennelman"?

Oletko tietoinen siitä että on niitä oppirakennelmia jotka ohittavat Raamattua. Ne tulevat siitä että ihminen asettuu Jumalan Sanan yläpuolelle ja luodaan sille oma oppirakennelma ihmisjärjen kautta ja sitten käytetään sitä opetus- ja saarnavälineenä. Silloin Jumalan työ ihmisessä jää toteuttamatta.

Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Kun ymmärretään että tulee pitäytyä Raamattuun juuri sellaisena niin kuin se ilmoittaa Hengen vaikutuksesta. Kun kuulee Jumalan Sanaa, on Jumalasta, sanoo Raamattu.

Miten Jumalan lapset jotka ovat Jumalan Sanoissaan kokemattomia tai äskettäin uskoon tulleita, pystyisivät erottamaan mikä on Raamatusta ja mikä ei ole Raamatusta kun on sama nimi; "oppirakennelma" kuin ne, jotka ohittavat Raamattua.

Pitäydytkö sinä Raamattuun juuri sellaisena kun ymmärrät että kaikki kirjoitukset ovat Hengen vaikutuksesta syntyneet?
Pohtija

Re: Kalamos

ViestiKirjoittaja kalamos » 15.10.2024 12:43

Kalamos on tämän foorumin
halpa-arvioisin keskustelija.

Administrator on
tämän foorumin ylläpitäjä,
joka ei keskustele mistään.

Sitten on vielä
Kaikkein korkea-arvioisin
eli kaikkein pienin
καλαμος
joka kuuluu joukkoon,
joiden on taivasten valtakunta.

Ylläpitäjänä yritän pitää huolen siitä,
että tämän foorumin tarkoitus toteutuu.

Keskustelijana toimin
saman päämäärän eteen
keskustelemalla
ja tietenkin teen sen
noudattamalla tarkoin
foorumin tarkoitusta.

Keskustelemme täällä lähinnä
suomenkielellä,
johon kuuluu yhdyssana
Oppirakennelma.

Sana mainitaan foorumin tarkoituksen
kuvauksessa:

Keskustelemme
Jumalan ilmoituksesta
Hänen Sanassaan ja teoissaan.

Emme siis keskustele
yksittäisistä ihmisistä tai ihmisryhmistä,
emme uskonnoista, uskonsuunnista
emmekä uskonryhmistä.
Emme myöskään keskustele
kenenkään ihmisen tai minkään ihmisryhmän oppirakennelmista.

Selvittikö?
kalamos

ViestiKirjoittaja Pohtija » 15.10.2024 14:10

Eikö sinun foorumissa Raamatun pohjalla voi keskustella, mikä on Raamatusta ja mikä ei ole Raamatusta, menemättä kenenkään henkilökohtaisiin asioihin, niin lukijat ymmärtäisivät ja pysyisivät oikealla tiellä joka vie Jeesuksen luokseen?

Raamatun pohjalla on nämä aiheet, eikö niistä voi keskustella ja avata perehtyäkseen siihen mikä ei ole Raamatusta niin osattaisiin pysyä oikealla tiellä?

Tiit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

Gal. 5:20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

1Tim. 1:3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.

2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

Matt. 24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Eikö onnistuisi täällä foorumissa keskustelemaan vain Raamatun pohjalla menemättä kenenkään henkilökohtaisiin asioihin?

Kun sanoin että on palattava Sanaan kun näemme tuon päivän lähestyvän niin kehottakaamme entistä enemmän että tulee kokoontua yhteiseen kokoontumiseen ykseydestä käsin ja pankaamme pois asiat mitkä ei ole Raamatusta ja totuudessan pyhittämisen kautta asetumme Yljälle. En sanonut mitään kenenkään henkilökohtaisista asioista vaan ainoastaan Raamatun pohjalla.

Sitten sinä loit sen perään oppirakennelma -aiheen tuossa osiossa. Niin tämä saa kuulostamaan vähän ettet olisi Raamatun puolesta.

Niin siksi avasin tämän postauksen.
Pohtija

ViestiKirjoittaja Administrator » 15.10.2024 14:43

Tämä foorumi on pyhitetty
Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle
Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.

kalamos tarkoittaa ruokoa.
Raamatussa se on kuva ihmisestä.
kalamos.foorumi.eu
on siis ihan tavallisten ihmisten
tuulessa huojuvien heiveröisten ruokojen
keskustelufoorumi.

Keskustelemme Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan.
Jumalan ilmoitus on nähtävissä myös luomakunnassa.
Eli keskustellessamme Jumalan ilmoituksesta
voimme ottaa esiin kaikenlaisia asioita
taivaan ja maan väliltä - ja maan altakin.
Administrator

ViestiKirjoittaja Pohtija » 15.10.2024 15:13

Ok, hyvä. Raamatun pohjalla keskustellaan. :bible:
Pohtija

Paluu Selvittelyt