Ok, Kalamos. Kiitos linkistä. Kokeilen jos kerkiän, jos tarvitsen RK-käännöstä, mutta haluaisin kysyä, käytätkö aina 92-käännöstä?
Kalamos kirjoitti:Mainitsit avauksessai Iisebelin.
Hänestähän kerrotaan Ilmestyskirjassa.
Ja jälleen tuo perikato
näyttää olevan ruumiillista elämää
koskeva rangaistus:
Johannes (Ilm 2:22-23) kirjoitti:
Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen,
ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin,
minä syöksen suureen ahdistukseen,
jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan,
ja kaikki seurakunnat saavat tuntea,
että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet;
ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
Sinä tiedät asian. :) Niin, mitä väärään voiteluun tulee; Raamatun mukaan saatana ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Esimerkiksi saarnaaja saa väärän voitelun, jonka kautta sairastuu ja kuolee aikaisin. Koska väärä voitelu on kundaliinivoima, joka ei tule muuta, kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan terveyden. Sen Jumala sallii, koska tautivuoteen paikka on parannuksen tekoon.
Raamatun mukaan tautivuode on paikka parannuksen tekoon, johon Jumala syöksee suojellakseen omia. Niin, jos tautivuoteessa hän tekee parannuksen, saa jopa kahdesti ja kolmesti elämää takaisin ja nousee jälleen. Jos ei tee parannuksen, siihen kuolee, sanoo Raamattu.
Job="33:29-30 kirjoitti:
Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
Muuten jos äsken tullut uskova on mukana kokouksessa kuuntelemassa häntä ja uskoo häneen ja pitää häntä Jumalan miehenä ennen hänen kuolemaa ja hyväksyy hänen saarnaa ja opetusta Raamatun mukaan tajuamatta, että se voitelu ei ole Jumalasta, menettää itse kyvyn erottamaan, mikä on totuudesta ja mikä on valheesta. Jos hän on niitä "ihmekeskeisiä uskovia", niin väärä voitelu voi tehdä jotain ihmeitä ja tunnustekoja ja jopa parantaa sairaita ihmisiä terveiksi - ohittamalla Jumalan Sanaa.
Niin, jos saarnaajan kuoltuaan hän suosittelee vielä vasta uskoontulleille uskoville väärän voitelun saaneen ja kuolleen saarnaajan saarnan ja opetuksen. Ja hän ei näe selkeästi, mitä Jumala tahtoo opettaa Raamatun kautta, vaan nostaa puolustamaan ihmistulkinnan mukaisia käskyjä. Ellei hän esirakkaudesta tee parannuksen, hänet Jumala tulee työntämään pois lampunjalasta.
Ilm. 2:4-5 kirjoitti:
Mutta se minulla on sinua vastaan,
että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.
Muista siis, mistä olet langennut,
ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja;
mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja
työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan,
ellet tee parannusta.
Kokeilkaa tätä, koska äsken tunsin voimakkaan Pyhän Hengen laskeutuvan päälleni, mutta oudolla tavalla, ikäänkuin Hän olisi yrittänyt sanoa minulle jotain, kun kirjoitin tämän. Otan vastaan oikaisua Raamatun mukaiseen suuntaan tutkivin ja avoimin mielin.