Hyväksyykö hän henkesi? + Narsistin kourassa

Hyväksyykö hän henkesi? + Narsistin kourassa

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 23.05.2026 08:45

Hyväksyykö lähimmäinen henkesi? Jos olet epätavallisen väsynyt keskustelun jälkeen, hän ehkä pyrkii viemään tilaa, nakertamaan Voitelua (Pyhä Henki, joka välittyy kehosi sisältä ympäristöön. Voitelu on juuri se, mikä aiheuttaa reaktioita, negatiivista/positiivista muissa, ennenkuin sanaakaan on vielä sanottu). Kaikilla uskovilla on Voitelua, mutta sen määrä vaihtelee paljon.
Kirjoittaja

Narsistia ei voi voittaa paitsi

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 23.05.2026 09:53

Narsistia ei voi voittaa, paitsi olemalla vahvempi. Jos et ole, kannattaa säästää itseäsi mahdollisimman paljon/kokonaan. Huutaminen ei ole voimaa. Henkinen voima on tilan hallintaa.
Kirjoittaja

Re: Hyväksyykö hän henkesi? + Narsistin kourassa

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 23.05.2026 09:56

Narsismi on muuten henkivalta. Jos kotona kontrolloi narsisti, kaikki oireilevat jollain tavalla.
Kirjoittaja

Re: Hyväksyykö hän henkesi? + Narsistin kourassa

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 23.05.2026 10:16

Kirjoittaja kirjoitti:Narsismi on muuten henkivalta. Jos kotona kontrolloi narsisti, kaikki oireilevat jollain tavalla.

Olen samaa mieltä. Moni psykologi kieltää tämän, mutta sen aiheuttava traumasidos ei ole tästä maailmasta.
Se on jotain kauheaa ilmapiirissä, ilotonta ja raastavaa.
Sitä ei voi ymmärtää eikä selittää. Se kohdistuu johonkin tyhjään, jota ei ole, mutta se vaan pitää kiinni uhristaan.
Sanalla sanoen: ABSURDI tila. Kestää kauan vapautua siitä.

Sivustolla Narsisti vs. Minä uskova Kirsi on tehnyt paljon parantavia videoita aiheesta.
https://www.youtube.com/@NarsistivsMin%C3%A4/videos
NäilläNäppäimillä

Narsisti on perkele

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 24.05.2026 11:43

Narsisti haluaa tuhota kaiken ilon, joka lähtee Jumalasta. Hän itse haluaa Jumalan paikalle palvottavaksi. Eikä hän tyydy, ennenkuin syrjäyttää oikean Jumalan. Siksi hän on koko elämänsä surullinen ja kiusaa kaikkia niitä, jotka haluavat tehdä oikeutta. Aivan kuin itse perkele.
Kirjoittaja

Narsisti on perkele osa 2

ViestiKirjoittaja Kirjoittaja » 24.05.2026 12:11

On perkele. ei esim. "perkeleen kaltainen". vaan Juudas oli perkele. pieni perkele, mutta kuitenkin perkele. Narsisti on perkele. Armahtakoon Herra meidän narsistejamme ja tuokoon parannukseen. Vain Hän voi sen tehdä.

Joh. 6:70

Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
Kirjoittaja

Paluu MIETTEITÄ