Kolme pappia

Kolme pappia

ViestiKirjoittaja Pohtija » 05.03.2026 12:35

Tämän kuun ensimmäisenä sunnuntaina ehtoolliskokouksessa paimen kertoi tarkemmin, mitä heille tapahtui. Ensin heille tuli profetia, joka kehotti heitä tekemään parannuksen. He eivät välittäneet siitä. Myöhemmin he kaikki kuoli, koska he eivät tehneet parannuksen.

Jotta kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan. Herraa tulee pelätä, sillä Hän tutkii meidän munaskuut ja sydämet.

Ilm. 2:21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;

23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
Pohtija

Re: Kolme pappia

ViestiKirjoittaja kalamos » 07.03.2026 19:09

Keihin tai mihin
keskustelun otsikko viittaa?
kalamos

ViestiKirjoittaja Pohtija » 07.03.2026 20:14

Aiheena Jeesuksen ruumis ja veri - ehtoollisen kanssa.

Viime helmikuun ja maaliskuun ensimmäisinä ehtoollispäivinä paimen koki vastuun kehottamaan meitä, että ottaisimme vakavasti Jumalan Sanan vastaan.

Paimen kertoi, että Jumalalla oli kolme pappia vastaan ja kehotti heitä profetian kautta tekemään parannus. Mutta ne kolme pappia ei ottanut vastaan kehotuksen ja sitten he kuolivat.

Paimenelle tuli pyhä Jumalan pelko. Hän piti ehtoolliskokouksen ja kehotti meitä ottamaan vastaan Jumalan Sanan, että meidän tulisi tutkia ensin itseämme ja sitten voimme ottaa vastaan leivän ja viinin, ettemme tekisi syntiä Jeesuksen ruumista ja verta vastaan. Paimenen mukaan meidän tulisi erottautua ja elää Jeesukselle, emmekä kulkisi yhtä aikaa kahta tietä tehden salasyntiä.

Paimen luki nämä Raamatun kohdat ja kertoi faktasta, mitä niille papeille tapahtui ja se on meille varoitukseksi. Muuton jälkeen kuulin tämän ensimmäisen kerran paimenen suusta. Hän sanoi, ettei seurakuntaan tulisi heikkoja ja sairaita ja pois nukkuneita, jotka ottaisivat leivän ja viinin erottautumatta Jeesuksen ruumista ja verta vastaan.

Ymmärsin paimenta, miksi hän sanoi samat sanat viime helmikuun ensimmäisenä sunnuntaina ja taas maaliskuun ensimmäisenä sunnuntaina, että se on vakava asia.

1Kor. 11:27 Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen.

28 Tutkikoon siis ihminen itseään ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta.

29 Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion.

30 Sen vuoksi teidän joukossanne on paljon heikkoja ja sairaita ja monet ovat nukkuneet pois.

31 Mutta jos tutkisimme itseämme, meitä ei tuomittaisi.

32 Mutta kun meitä tuomitaan, se on meille Herran kuritusta, ettei meitä yhdessä maailman kanssa tuomittaisi kadotukseen.
Pohtija

ViestiKirjoittaja kalamos » 08.03.2026 08:18

Pohtija kirjoitti:
Paimen kertoi, että Jumalalla oli kolme pappia vastaan ja kehotti heitä profetian kautta tekemään parannus. Mutta ne kolme pappia ei ottanut vastaan kehotuksen ja sitten he kuolivat.

Tapahtuiko tämä siis
joskus ennen tuota ehtoolliskokoussarjaa
vai sen aikana?
kalamos

ViestiKirjoittaja Pohtija » 08.03.2026 12:40

Profetia tapahtui ennen ehtoollista. Paimen kertoi tunteneensa heidät ja hän oli käsittääkseni paikalla, kun heille tuli Jumalalta profetia, jonka mukaan Jumala antoi heille aikaa tekemään parannus.

Ennen muuttoa olen joskus käynyt eri paikoissa ehtoollisen yhteydessä. Meille luettiin Raamatun paikat 1Kor. 11:23-32. Tämä ei auennut minulle mitään. Minulla oli aina tapa tutkia itseäni rukoillen, sitten otin leivän ja viinin. Mutta en hoksannut tai en tullut ajatelleeksi, mitä jakeessa 30 puhutaan.

Muuton jälkeen paimen kertoi tapauksesta, niin se alkoi aueta minulle ja aloin ymmärtää, mitä 30 jae pitää sisällään. Siellä ehtoollisessa tunsin itsekin pyhän Jumalanpelon ja havaitsin, että paimenella on myös pyhä Jumalanpelko. Havaitsin myös, että hänellä on paimenen kaltainen sydän, joka paimentaa vilpittömästi seurakuntaa, joka koostuu uudestisyntyneistä uskovista.
Pohtija

ViestiKirjoittaja kalamos » 09.03.2026 07:44

Pohtija kirjoitti:
Paimen kertoi tunteneensa heidät ja hän oli käsittääkseni paikalla, kun heille tuli Jumalalta profetia, jonka mukaan Jumala antoi heille aikaa tekemään parannus.

Tuo profetia kolmelle papille
ei siis tullutkaan
tuon paimenen kautta,
joka kertoi tapauksesta?
kalamos

Paluu Pohtija