Sain kutsun saapua tälle foorumille, joten tulin. Annoin sanani, että kirjoitan tervehdykseni tänne, kunhan olen vähän katsellut paikkoja ensin.
Olen nyt hieman tutustunut paikkaan ja täytyy sanoa, että en tiedä, onko tämä ensimmäinen ja viimeinen kirjoitukseni tälle alustalle.
Tämän foorumin tyyppinen keskustelu on minulle suoraansanottuna vierasta.
Minä rakastan uskovaisten kanssa väittelyä, heidän tökkimistään uskonnoista ja opeista/oppirakennelmista – itsellä kun on monesta asiasta ”valtavirrasta” poikkeava käsitys. Tykkään haastaa ja tulla haastetuksi.
En tunne Raamattua riittävän hyvin, että voisin väittää argumenttini uskomuksistani pitäviksi. Ehkä siksi pidän väittelystä.
Ymmärrän sen, että tämä foorumi on pyhitetty muunlaiselle keskustelulle, kuin itse haen, ja se on ihan ok. Tällaiselle minun kaipaamalleni väittelylle ja vääntämiselle on koko netti avoinna.
Uskovaisten tökkimisen lisäksi rakastan keskustella ateistien ja agnostikkojen kanssa. Näitäkään en usko täältä foorumilta löytäväni läheskään siinä määrin, kuin vaikkapa suomalaisen internetin likakaivosta – ylilaudalta (en suosittele sivustoa kellekään) - jossa keskustelen aktiivisesti edellämainittujen ihmistyyppien kanssa.
Tästä kaikesta huolimatta ajattelen, että tänne tulollani oli jokin tarkoitus. En usko sattumiin, ja täällä olen. Oli se tarkoitus sitten minun elämässäni, tai jonkun teistä, niin aika näyttää – jos näyttää. Tarkoitus voi täyttyä, vaikka emme koskaan ymmärtäisi sitä itse.
Kaikkea hyvää tämän foorumin lukijoille, ja kuka ties, ehkä kirjoitankin juuri sinun aloittamaasi ketjuun joskus jotain. En kuitankaan ole aikeissa hylätä tätä paikkaa, vaan pyrin lukemaan aktiivisesti mitä tänne kirjoitetaan, ja jos koen että minulla on sanottavaa, sanon sen varmasti.
PS. Olen itse saanut jo monta uutta ajatusta tähän foorumiin tutustuessani.
-Ryti