Arthur Blessitt Suomessa

Arthur Blessitt Suomessa

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 16.06.2023 15:24

https://blessitt.com/stories/finland/

Muistelen usein kokemustani Turussa 1983. Olin vasta melkoisen dramaattisesti tullut uskoon. Osuin sattumalta!? Turun torille, ja näin ihmisjoukon sekä miehen ja nuoren pojan julistavan mikrofoniin evankeliumia suomenkielisen tulkin avulla. Siinä oli nyyttiä, reppua ja ne ristit, kummallakin omansa. Jäin katsomaan tuota kummallista tapahtumaa.

Olin jo muutenkin uskon untuvikon pilvessä, ja mies ja hänen poikansa saivat minut tolaltani. Itkin vielä saattoseurueessakin kävellen matkalla Raisioon. En ole sen jälkeen kokenut mitään niin henkeäni vavahduttavaa.

- - -

Sitten kun koitti digitaaliaika ja tuli internet, löysin Arthurin sivuston. Kerroin hänelle olleeni silloin hänen saattueessaan. Hän vastasi ja sanoi muistavansa hyvin Suomen-matkan ja että se oli ollut kaikin tavoin hienoa aikaa. Kysyin Joshua-pojasta; hän asuu perheensä kanssa Norjassa ja jatkaa perheensä kanssa ristin kantoa.

Tällainen kiva muisto tänä helteisenä iltapäivänä 16.6.23
NäilläNäppäimillä

Re: Arthur Blessitt Suomessa

ViestiKirjoittaja kalamos » 16.06.2023 17:42

Minä näin tuulilasin takaa
nämä ristinkantajat.

En muista mihin olin menossa,
mutta muistaakseni oli aamu,
ja olin matkalla Raision suuntaan.
Voi olla,
että olin menossa
pääkaupunkiseudulle.

Silloin ei ollut
saattoväkeä enää mukana.
Mutta puhuttelevahan
tuollainen näky on.
kalamos

Re: Arthur Blessitt Suomessa

ViestiKirjoittaja NäilläNäppäimillä » 16.06.2023 18:50

Saattajat palasivat takaisin kävelytietä, kun Raision keskusta alkoi olla lähellä.

Tuo vaikutti minuun niin paljon, että halusin kokea, miltä tuntuu kantaa ristiä. Kuva on 6.5.2016. Kyseessä on Luther-kirkon ristin kantaminen Turusta Helsinkiin, asuin silloin Helsingissä. Ilmoittauduin kantamaan ja sain oman pätkäni kantaakseni, vaikka en kuulu Luther-kirkkoon.

Aivan loistava ikimuistoinen kokemus iloisessa porukassa.

risti.PNG
risti.PNG (158.66 KiB) Katsottu 96 kertaa

https://www.kotimaa.fi/artikkeli/helsin ... in-kotiin/
NäilläNäppäimillä

Paluu NäilläNäppäimillä