suorasanainen rauhankulkija kirjoitti:”Uutta testamenttia etsittyäni ei ole kuitenkin yhtään löytynyt sellainen opetus, joka voisi tukea siitä juttua, jonka mukaan nainen voisi johtaa seurakuntaa ja voisi toimia opettajana vallitsevasti – seurakunnassa.”
(hyvää Raamatun totuutta – nainen voi opettaa erilaisissa tilanteissa, mutta Sanan mukaan seurakunnan opetuksesta on vastuussa mies)
Rohkea rauhankulkija kirjoitti:”Sinun tuo ”tarve” on tuttua minulle. Koska olen tavannut sellaisia naisuskovia, joita olen kuunnellut ja ymmärtänyt. He ovat sisäisesti rikkoutuneita ja haavoittuneita. Rikkoutuneen haavan takia ei voi nähdä Raamatun opetuksia - oikeassa Sanan valossa, mitä Raamattu tarkoittaa.”
(sisäisesti ehyt voi nöyrtyä Jumalan Sanan alle korostamatta omaa egoaan)
totuudellinen rauhankulkija kirjoitti:”Samoin seurakunnan johtotehtävät, jotka ovat Herran varaamia ja asettamia tietyille miehille, joutuvat vääriin käsiin, joihin ne virat ei kuulu ja seurakunta joutuu kohtaamaan henkisiä vahinkoja ja harmillisia sotkuja. Meillä on myös noita uskonveljiä, joilla on terve ja raamatullinen usko, niin he eivät alista naisia alle, eivätkä käytä alamaisuutta väärin naisia kohti, vaan pitävät naisia samanarvoisina, kuin he itse. Mutta arvokkaille naisille Jumalalla on jo tärkeät armolahjat, jotka ovat jo varattuja heitä varten seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi. Naiset saavat osallistua seurakunnan yhteiseen rakentumiseen armolahjoilla.”
Hoksaava Kirjoittaja kirjoitti:”Jeesus ei puhunut kuitenkaan muistaakseni mitään seurakuntaviroista. Sanoi tosin ettei uskovat vallitsisi toisiaan niin kuin maailmassa tapahtuu, joka on varmaan hyvä muistaa seurakunnissakin, oli sitten mies tai nainen.”
(Jeesus ei puhunut srk-viroista, koska ei ollut vielä järjestettyjä seurakuntiakaan)
opettavainen Jukka kirjoitti: ”Jeesus opetti tästä apostoleja monissa evankeliumin kohdissa, mutta ei voinut opettaa ennen opetuslasten uudestisyntymistä lunastustyönsä ydintä. Sen tekivät Hänen valitsemansa opetuslapset myöhemmin.”
(suurin osa Jumalan opetuksesta kristityille on UT:n kirjeissä, ei evankeliumeissa)

Nämä jakeet nousivat mieleeni lukiessani kirjoittajien kommentteja.