Rauhaa ja iloa

Re: Rauhaa ja iloa

ViestiKirjoittaja kalamos » 11.03.2018 13:18

Emil kirjoitti:Onko nyt aika itkeä itkevän kanssa?

Kun kohtaat iloitsevan, iloitse. Kun kohtaat itkevän, itke.

:bible:
Paavali (Room 12:15) kirjoitti:Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.

Jätit vastaamatta iloitsetko ja kiitätkö tilanteesta, jota kuvasin.
Vai yritätkö ehkä kaikin keinoin välttää tuon ikävän kohtaamisen.

Jos rekka tulee lumituiskussa vastaan,
ja huomaan kohdatessani sen, että rekan perävaunu on linkussa minun puolellani,
niin en minä tuosta tilanteesta kiitä tai iloitse, vaan teen kaikkeni estääkseni törmäyksen.
Mutta tuossakin tilanteessa minä voin iloita esimerkiksi siitä, että olen pelastettu,
ja mitä ilmeisimmin juuri kohta Herran luona - paitsi jos jään kitumaan tänne.
kalamos

ViestiKirjoittaja Emil » 11.03.2018 14:25

Varmaankin joka tilassa kiittäminen on sama asia, kuin joka tilasta kiittäminenkin, KOSKA eihän mikään tilakaan tule meille Jumalan sitä sallimatta tai tahtomatta. Poikkeuksena tietysti tila jossa luovutaan elävästä Jumalasta tai tehdään syntiä. Syntiin lankeamisen tilassa tai uskosta luopumisen tilasta tuskin tulee kiittää Jumalaa, vaan pikemminkin huutaa Jumalan puoleen jos vain mahdollista. Vanhurskas on elävä uskosta (Jeesukseen Kristukseen), ilman Jeesusta emme voi mitään tehdä, edes hegittää ja elää tässä kehossamme. Jeesus on uskovan kanssa joka tilassa ja jokaisessa tilanteessa!!!
Emil

ViestiKirjoittaja kalamos » 11.03.2018 18:00

Jätit edelleen vastaamatta iloitsetko ja kiitätkö tilanteesta, jota kuvasin.
kalamos

ViestiKirjoittaja Emil » 11.03.2018 21:03

καλαμος kirjoitti:Jätit edelleen vastaamatta iloitsetko ja kiitätkö tilanteesta, jota kuvasin.

Inhimilliseltä kannalta ei voisi kiittää siitä, mutta uskovana voisin, kun ymmärtäisin, että Jumala on päättänyt ehkä ottaa näin pois tästä maailmasta kuvailemassasi tilanteessa ja kiittää siitäkin siinä hetkessä, kiittää kaikesta ja kaikissa tilanteissa, joihin ei voi itse vaikuttaa, jotka vain tapahtuvat ja luottaa, että kaikessa tapahtuu Jumalan hyvä tahto, jota emme aina ymmärrä. Jos kiitämme Jumalaa vain hyvistä asioista, niin unohdamme jotain olennaisen tärkeätä.
Emil

ViestiKirjoittaja kalamos » 12.03.2018 10:04

Entä tuo kysymykseni jälkiosa.
Mitä siihen vastaat.
kalamos

Edellinen

Paluu Filippiläisille