Paavali toteaa siitä muun muassa näin:
Paavali (Room 7:22) kirjoitti:sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin
Mikä on tuo sisällinen ihminen?
Asiaa on sivuttu jo toisessa ketjussa
otsikolla "Pintaminä"
Paavali (Room 7:22) kirjoitti:sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin
Paavali (Room 7:22-23) kirjoitti:sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain,
joka sotii minun mieleni lakia vastaan
ja pitää minut vangittuna synnin laissa,
joka minun jäsenissäni on.
Mooses (Gen 4:7) kirjoitti:Eikö niin:
jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi;
mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella,
ja sen halu on sinuun,
mutta hallitse sinä sitä!
Matteus (5:22-) kirjoitti:Joka sanoo veljelleen ... on ansainnut helvetin tulen
καλαμος kirjoitti:Tavoitinkohan jotain siitä, mitä toit esiin?
καλαμος kirjoitti:
Ja asia menee seuraavaksi aivan päälaelleen.
Jos veljellä on jotakin minua vastaan,
niin minun pitää mennä sopimaan hänen kanssaan.
Tällainen on se Jumalan laki, johon mieleni yhtyy
mutta lihani ei sitten ollenkaan.
witness kirjoitti:
Kerran jouduin ongelmiin erään nimimerkin kanssa eräällä foorumilla. Hänellä oli lupa sanoa ääneen oma mielipide ikäänkuin oikeana ja minun mielipiteeni joutui yhä uudelleen kyseenalaistettavaksi. Tästä kehittyi ajan kanssa juopaa, enkä voinut irrottautua tunteesta, joka alkoi kahlita, kun aloin kirjoittaa.
Kerran koin voimakkaasti, että minun tulee sopia asia pyytämällä anteeksi, johon heti reagoin, etten ole tehnyt (mielestäni) mitään väärää. Kun sitten yksityisviestillä pyysin häneltä anteeksi (jotakin), hän suli! Ja meistä tuli ystävät - kaikki entinen oli pyyhitty pois! Ihmeellinen vapaus virtasi ja valtasi sisimpäni (sisällisen ihmiseni?).
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa