Outo valoilmiö

Outo valoilmiö

ViestiKirjoittaja rupattelija » 26.05.2022 19:17

Kysymys; oletko joskus yllättäen kohdannut outoa valoilmiötä?

Olen.

Tästä ikkuasta näkyy pelto ja metsä. Jokunen vuosi sitten oli pimeä ilta. Sitten kuun näköinen valo oli matalalla. Luulin että se oli kuu mutta se alkoi käyttäytyä ja kulkeutua oudolla tavalla. :wtf: Sitten se laski metsän latvoihin. Sitten se pysyi latvoissa ikään kuin olisi piilossa.

Sitten se laski ja laski hitaasti kohti maata. Tuli paljon kello niin en viitsinyt seurata sitä enää ja menin nukkumaan. Myöhemmin sain tietää että sen nimi oli "valoilmiö". :rolleyes:
rupattelija

Re: Outo valoilmiö

ViestiKirjoittaja kalamos » 27.05.2022 07:27

Joidenkin eläinten silmät
loistavat kuin valo pimeässä.

Esimerkiksi itse olen joskus
luullut jollain ihmisellä olevan
voimakkaan otsalampun,
mutta se onkin ollut kotimme ohi
tutulla reitillään vaeltava kauris.
kalamos

Re: Outo valoilmiö

ViestiKirjoittaja rupattelija » 27.05.2022 18:03

kalamos kirjoitti:Joidenkin eläinten silmät
loistavat kuin valo pimeässä.

Esimerkiksi itse olen joskus
luullut jollain ihmisellä olevan
voimakkaan otsalampun,
mutta se onkin ollut kotimme ohi
tutulla reitillään vaeltava kauris.

Mulle on käynyt samoin. Yhtenä iltana menin ajamaan keskellä pimeää. Sitten loistavat silmät säikähti mua. En saanut selville mikä eläin oli kyseessä. Ehkä kulkukissa. Se ei ylittänyt kadun vaan se oli lähellä katua. Se näytti aralta eläimeltä joka mun autoa nähdessään pakeni nopeasti metsään. :smile:

Tässä linkissä on vähän sama valoilmiö mutta näkemäni oli suurempi ja pyöreämpi niin siksi luulin että se on kuu. Metsä on lähellä tuossa niin huomasin oudon valon joka käyttäytyi oudosti ja pysähtyi metsän latvoihin ja sitten se alkoi laskea ja laskea hitaasti kohti maata keskellä metsää.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201802222200765871
rupattelija

Paluu Kahvila