Herran ilmoitus lapsenmielisille

Kahvila. Terveys. Media.
Turvallisuus. Tieto ja taito. Arkisto.
Ord och Livet. Word and Life. Слово и Жизнь.

Herran ilmoitus lapsenmielisille

ViestiKirjoittaja Pohtija » 09.02.2023 11:21

Sanassa sanotaan että Isä on "ilmoittanut" ne lapsenmielisille. Juuri Raamattu on sellainen lapsenmielisiä varten.

Lapsenmieliset uskovat sanaan ja ottavat heti vastaan sen juuri sellaisena ja pitävät sen Herran ilmoituksena juuri sellaisena.

He ovat uskon lapsia, Herran lapsia. He pysyvät Jumalan Sanoissa ja pitäytyvät Sanoihin juuri sellaisina koska he ymmärtävät että Sanat on Herran ilmoitusta. Ihan yksinkertaista.

He eivät etsi tulkinnallista viisautta eivätkä he nojaudu omaan ymmärrykseen käsittääkseen että Raamattu näin opettaa tätä ja sitä.

Ei, vaan lapsenmieliset vastaanottavat sen ja pitävät sen juuri sellaisena. Yksinkertaista. Siksi Raamattu on juuri sellainen yksinkertainen ja avaa ymmärrystä lapsenmielisille.

Luuk. 10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

Ihan yksinkertaista. Lisäksi Jumalan Sana on selkeä ja suora "tie" niille lapsenmielisille jotka kulkevat sitä oikeaa tietä joka vie pelastukseen perille.

Mutta Sanat jää yhä avaamatta viisaille ja ymmärtäväisille. Koska he eivät tyydy Sanoihin ja he luulevat että pitää etsiä tulkinnallista viisautta ja he luulevat että pitää nojautua omaan ymmärrykseen joka ohjailee ja tulkitsee Raamattua ilman Jumalaa.

Mutta he eivät voi ymmärtää sitä että Sana avaa ymmärrystä.

Nyt lopetan. Tämä alkaa jo riittää mulle. Kaikkea hyvää! :wave:
Pohtija

Re: Herran ilmoitus lapsenmielisille

ViestiKirjoittaja kalamos » 09.02.2023 13:14

Pohtija kirjoitti:
Nyt lopetan. Tämä alkaa jo riittää mulle.

Mitä tarkoitat?
kalamos

Paluu Extra