Herättäjäjuhlat 2025 Salossa

Pyhäkoulu! Opetus, julistus! Näky, Ilmestys, Profetia!
Nettikirja, Elokuva, Radio-TV Apokryfikirjat

Re: Herättäjäjuhlat 2025 Salossa

ViestiKirjoittaja Riitta-mummi » 05.07.2025 16:22

Tiesinkin . Sauli on myös useammassa kuvassa Kuvagallerian päivitetyissä kuvissa.
Sieltä löyvät myös Turun hiippakunnan emerituspiispa Kalliala sekä nykyinen Mari Leppänen.
Hiippakuntien piispat ovat aina perinteisesti olleen Herättäjäjuhlilla. Monet ovatkin liikkeemme ystäviä, jopa jäseniä.

Sain äsken kaksi valokuvaa Körttifoorumin ystäviltä, äidiltä ja tyttäreltä. Kohta soitellaan kunhan tulevat Uskelan kirkosta.

Panin oikein kellon herättämään Iltaseurojen alussa.

Päiväseurat nauhoitetaan ja radioidaan. Tallenne on kuultavissa Yle Radio 1:ssä su 13.7. klo 20 (huom. viikko juhlien jälkeen) ja Yle Areenassa jälkikäteen.

Kaipaan eniten ilmapiiriä ja veisuuta. Puheet voi lukea myöhemmin, vaikka ei ole samaa kun kuulee äänen.

Valtavasti on ohjelmatarjontaa eri kohteissa. Huomasin, ja minua lämmitti kovin tuo eilinen:

22.00 Wähäväkisten juhlaveisuu ja Herran Pyhä ehtoollinen puutteenalaisille. Salon kirkko, Kirkkokatu 7. Juhlaveisuu on Jaakko Löytyn säveltämä 13 laulun kokonaisuus, joka on istutettu tavalliseen messukaavaan. Salossa ehtoollismessu toteutetaan Vilho Perttilän kokoaman nuortenbändin uutena jazz-sovituksena. Vilho Perttilä, piano ja sovitukset, Ella Pohjanheimo, laulu, Eero Seppänen, käyrätorvi, Rafael Flores, basso, Milo Mikkola, rummut. Liturgina Anu Rask, saarna Tanja Roiha. Messu ei ole esitys, kaikki laulut ovat yhteislauluja, jotka on tarkoitettu Jaakon sanoin “lohduksi ja rohkaisuksi meille puutteenalaisille. Olkoon laulut maan orjien itkua ja taisteluvirsiä.”
Riitta-mummi

ViestiKirjoittaja Riitta-mummi » 05.07.2025 18:35

Ja niin päättyi tämän päivän 'satsi*' Salon Herättäjäjuhlilta. On siellä vielä tapahtumia, mutta Körttiradio meillä vaikenee.

Iltaseurat oli mahtava 'lataus' tuleviin aikoihin, vuodeksikin ehkä. Olen kuin akku joka latautuessaan kuumenee ja sitten lopulta rauhoittuu annin täyteyteen.
Iltaseurojen puhujat olivat kaikki eri alojen osaajia ja hyvät puhelahjat Herralta saaneita.

Viimeisen puheen piti psykoterapeutti Kirsi Hiilamo Helsingista, salolainen sukujaan. Hänen oma tarinansa kosketti sillä mieheni kantaa siinä puheessa kerrottua taakkaa: Kun suku vaikenee, yksi kantaa selvittämättömän asian synnyttämän taakan.

Lisäksi Hiilamo-nimi on lahtelaisena minulle tuttu. Kirsi Hiilamon puoliso on Lahdessa syntynyt Heikki Hiilamo, samanvuotinen kuin vanhempi tyttäremme.

Iltaseurojen SV nro 27 on kuin minua varten kirjoitettu:

27Lahjoita, Herra, Henkesi Johan Kahl 1745, suom. E. Lagus 1790, uud. W. Malmivaara 1893, J. Haavio 1971, M. Nuorva 2015

1. Lahjoita, Herra, Henkesi
valoksi sydämeeni,
niin että korjaan suuntani,
kun huomaan eksyneeni.
Minulla lapsen oikeus
on tulla Isän luokse.
Suo armostasi aavistus,
niin etten karkuun juokse.

2. Minua tutki, tunnenko
syntini pohjaan asti,
pois kitkenyt sen olenko,
ottanut vakavasti.
Olenko uusi luomus näin?
Vai vanhako jäi valtaan,
se, joka mielin itsekkäin
pakenee auttajaltaan?

3. On totuus epämieluinen
ja kiusallinen kuulla.
Olenko pikkusieluinen?
Taidanko liikaa luulla?
Nyt alleviivaa virheeni,
se minun täytyy kestää.
Oi Jeesus, oljenkorteni,
voit hukkumasta estää.

4. Nyt pyydän: Herra armahda.
Tee usko eläväksi.
Ynseä mieli karkota,
tee häijy lempeäksi.
Kun hedelmistä tunnet puun,
suo minun kasvaa niitä.
Elämän puuhun siunattuun,
itseesi, minut liitä.
:agape:
Riitta-mummi

ViestiKirjoittaja Riitta-mummi » 06.07.2025 11:44

Herättäjäjuhlamessu 6.7.2025 Salo Saarna, Kalle Hiltunen

https://www.herattajajuhlat.fi/salo-202 ... tunen.html

( En onnitunut kuuntelemaan messua nauhoitteena. Livenä kuulun Körttiradiosta kyllä loppu-osan )
Riitta-mummi

ViestiKirjoittaja kalamos » 06.07.2025 12:09

Kokeilin kännykällä.

Heti lähti puhe käyntiin
kun olin klikannut
linkistä ja valinnut tilin.
kalamos

ViestiKirjoittaja Riitta-mummi » 06.07.2025 13:01

Nyt voi kuulla ja lukea kaikkia tallenteita. Katsoo vain Ohjelmasta ja valitsee minkä mistäkin haluaa lukea tai kuulla.
Eilisen Päiväseurojen Sauli Niinistön puheen olen jo kuunnellut. Se oli positiivitä sanaa häneltä. :thumbup:

Nyt kuuluu Körttiradion Päätösseurat. Kuuntelen ne samalla leväten vuoteellani.
Riitta-mummi

ViestiKirjoittaja Riitta-mummi » 06.07.2025 13:43

Näin ovat päättyneet Salon Herättäjuhlat 2025. Olen ollut mukana täysin rinnoin. Runsaasta ravinnosta kiittäen.

R-m

Kanttorikuoro veisaa päätösvirren : https://www.youtube.com/watch?v=EBEkoiSbDBA
Riitta-mummi

ViestiKirjoittaja Riitta-mummi » 07.07.2025 06:05

Tänään on taas 7.7. Muutama minuutti, ja minusta tulee 'täysi-ikäinen, 18 v körtti.

Lahden Juhlissa 7.7.2007 klo 7.07 alkoivat Aamuseurat jossa löysin hengellisen kotini !

Siitä hetkestä alkoi tapahtua !

:agape:
Riitta-mummi

Edellinen

Paluu Sanoma