Matteus (11:28) kirjoitti:Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
niin minä annan teille levon.
Siinä oli Sana.
Ja sitten olisi vuorossa Elämä.
Eli onko kokemusta!
Oletko saanut levon?
Matteus (11:28) kirjoitti:Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
Ulpu kirjoitti:Periaatteessa uskovalla on lepo kun on uudestisyntynyt ja Jumalan Henki todistaa sen, lepo on Kristuksen sovituksessa
En kysy olitko uskosa viime viikonloppuna,
vaan oletko sinä uskossa tänä viikonloppuna!
καλαμος kirjoitti:
Matteus (23:4) kirjoitti:He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja
ja panevat ne ihmisten hartioille,
mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään.
- Jumala vie niityille lepäämään lakia täyttävät. Kerran juutalaisten silmät avautuvat ja he ymmärtävät, että laki koskettelee meidän sydäntämme, ajatuksiamme ja halujamme – eikä vain ulkoisia tekojamme. Silloin he kuulevat Messiaansa kutsun ja lupauksen, että Hän on se, joka antaa heille levon. Ulpu kirjoitti:Olen itsekin joutunut kantamaan taakkaa joka on ollut liian raskas herkälle sielulle, jotenka voin sanoa että lepo vaihtelee kuten päivänikin.
Paavali (2 Kor 1:8) kirjoitti:Sillä me emme tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä ahdistuksesta,
jossa me olimme Aasiassa, kuinka ylenpalttiset,
yli voimiemme käyvät, meidän rasituksemme olivat,
niin että jo olimme epätoivossa hengestämmekin.
Paavali (2 Kor 7:5) kirjoitti:Sillä ei Makedoniaan tultuammekaan lihamme saanut mitään rauhaa,
vaan me olimme kaikin tavoin ahdistetut: ulkoapäin taisteluja,
sisältäpäin pelkoa.”
Hebrealainen (Hebr 4:9-12) kirjoitti:Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan,
hänkin, niin kuin Jumala omista teoistansa.
Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon,
ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen
ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse,
kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet,
ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.
Ulpu kirjoitti:Periaatteessa uskovalla on lepo kun on uudestisyntynyt ja Jumalan Henki todistaa sen, lepo on Kristuksen sovituksessa ...
Ulpu kirjoitti:... mutta sielu voi olla välillä niin todella levoton ja hädissään kaikenmaailman asioista.
Paavali (Fil 4:6) kirjoitti:Älkää mistään murehtiko
Matteus (11:28-29) kirjoitti:Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
Ottakaa minun ikeeni päällenne ...
Johannes (4:34) kirjoitti:Minun ruokani on se,
että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa.
Luukas (Ap.t 15:10) kirjoitti:Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen,
jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
Matteus (11:29-30) kirjoitti:Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta,
sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä;
niin te löydätte levon sielullenne.
Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä.
Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä
- emme vaadi äänekkäästi mitään erityisetuja, olemme hiljaisia Sanan puhutellessa meitä puolustelematta syntejämme tai vajavuuksiamme, kaikkialla maan päällä liikkuessamme olemme oikealla asenteella Jeesuksen seurassa kuin kotipiirissä. ”Nöyrä” – emme osoita farisealaista tekonöyryyttä ihmisten edessä, jossa kunnian saaminen ihmisiltä ja ylpeys omasta asemasta hallitsivat sydäntä. Ja sitten on Jeesus, jonka ääretön myötätunto ja lempeys veti väsyneitä ja synnintuntoisia ihmisiä puoleensa. He eivät olisi tulleet, elleivät Jeesuksen sanat olisi antaneet heille toivoa siitä, että tuo Jeesus voi antaa minulle armon ja levon. Voiko olla mitään sen surullisempaa, että Jeesuksen lupaama lepo kelpaa lopulta vain harvoille.
Jeremia (6:16) kirjoitti:Näin on Herra sanonut:
"Astukaa teille ja katsokaa ja kysykää muinaisia polkuja,
kysykää, mikä on hyvä tie, ja vaeltakaa sitä,
niin te löydätte levon sieluillenne.
Mutta he vastasivat:
"Emme vaella."
Pietari (2 Piet 3:18) kirjoitti:ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.
Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
vilja kirjoitti:Mitä sisällytät Kalamos "iesyhteys" sanaan?
Ihan siis tällä lailla ruohonjuuritason kieliopilla sanottuna?
Onko se mielestäsi esim. yhtä kuin työyhteyttä?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa