Paavalin mukaan jos vaelletaan turhanpäiväisissä ajatuksissaan niinkuin pakanat. Kai se tarkoittaa että voi ajattaa ulos elävän uskon yhteydestä jos ei valvota sitä tai unohtaa olevan Jumalan lapsi.
Pitää aina huolen ja valvoa sitä että tulee vaeltaa ja viettää kaiken mahdollisen aikaa Herran kanssa, niin silloin on mahdollista pysyä elävässä uskossa Häneen.
Eilen luin Raamattua liian vähän ja siten minulle jäi enemmän aikaa, jota käytin askartelun pariin melkein koko päivän. Sain melkein askartelun valmiiksi mutta se on vielä vähän keskeneräistä ja siten tänään aamulla nukuin pitkään ja siten hain kahvikupin ja siten katsoin kännykkää ja huomasin että minulle tuli monta tekstaria kännykkään.
Vastasin takaisin tekstaillen ja siten yhtäkkiä huomasin ihmetellen mikä outo olo itselläni on. Se on niinkuin "pakanamainen olo".
Tiedän että elävä usko ei ole kiinni tunteilusta, joka vaihtelee kokoajan. On parempi olla "tyhjä astia" itsen kanssa, niin Herra voi täyttää uudelleen. Vaeltaminen täällä maan päällä on omalla vastuulla miten vaelletaan. Pakanamainen olo voi "narrata" ettei kannata kiinnittää huomiota siihen, koska se osaa "narrata".
Onko sinulla samaa vastaavaa? Miten Jumalan lapsen kuuluu vaeltaa täällä maan päällä oman harrastuksen ja askartelun parissa?
Paavali (Ef 4:17) kirjoitti:Sen minä siis sanon
ja varoitan Herrassa:
älkää enää vaeltako,
niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa