Tervehdys kaikille!
Keitä on mukana ylöstempauksessa? Juutalaisia, pakanauskovia, pyhiä, syntisiä pyhiä? Voiko vielä sen jälkeen pelastua tässä ajassa, tulevassa? Mihin kohtaan asettuu ensimmäinen tuomio, toinen tuomio?

(Ilm 4:1) Jeesuksen sanat, jotka Johannes kirjoitti:Tämän jälkeen minä näin:
taivaassa oli ovi avoinna.
Ääni, jonka olin aiemmin kuullut puhuvan minulle kuin pasuuna,
sanoi: Nouse tänne
Vanhan testamentin kreikannoksessa eli Septuagintassaharpadzo = tarttua, temmata, siepata, ryöstää
gazal = ottaa pois, riistää

(Joh 14:3) Jeesuksen sanat, jotka Johannes kirjoitti:Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa,
tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni,
että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

(Ilm 3:10) Jeesuksen sanat, jotka Johannes kirjoitti:Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin,
niin minä myös otan sinusta vaarin
ja pelastan sinut koetuksen hetkestä,
joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä,
jotka maan päällä asuvat.
anniina kirjoitti:On se tavallaan jännää, että kuolemassa jätämme tämän maan, mutta tulee vielä aika, jolloin palaamme tänne kirkastetussussa ylösnousemusruumiissa tuhanneksi vuodeksi. Aikoinaan kun elämässä oli hyvin vaikeaa ja kaipasin taivaaseen, niin tuntui jopa vastenmieliseltä ajatus, että tänne pitää vielä palata.
Muistan kun Meller puhui ja otaksui, että tulemme elämään ehkä samoilla seuduilla kuin elimme ennen fyysistä kuolemaa. Istuin ja mietin kotipihassa ja tokaisin Herralle, että tuota kuusta tuijottamaan en ainakaan enää palaa. Sekin hieman masensi, että tuleva asuinpaikkamme on maa eikä taivas niin kuin yleensä lapsena ja uskovien keskuudessa puhutaan.
Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ilm. 21. 1 - 2.
Alussa Jumala antoi maan ihmisen asuinpaikaksi ja se on myös hänen lopullinen suunnitelmansa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa