Muunneltu totuus

Kääntyminen, Uudestisyntyminen, Kaste, SRK, Jumalan Valtakunta

Muunneltu totuus

ViestiKirjoittaja עֵד » 12.07.2016 10:22

Silloin tällöin törmää muunneltuun totuuteen, joka ensikuulemalta ja -näkemältä vaikuttaa lähes alkuperäiseltä ja siksikin oikealta. Ei tarvita paljoa lisuketta originaaliin, kun viesti muuttuu.

Sana (Ilmestyskirja) varoittaa lisäämästä tai poisottamasta siitä, mitä on kirjoitettu (henkeytettynä) Jumalan Sanana.

Saarnataan osuvasti, kuinka sielujemme vihollnen, saatana, on kopioija ja kaiken valheen isä. Ja usein juuri peitellysti, jopa uskonnollisesti, tekeytyen valkeuden enkeliksi.

Osaan kuvitella, kuinka Herra Jeesus maanpäälisen vaelluksensa aikana kohtasi 'kopiointia' ja kuinka Hän tänä päivänäkin on voimallinen suunsa henkäyksellä tuhoamaan tällaiset ilmiöt. Ainakin sitten, kun aika on.

Pimitetysti ihminen on talutusnuorassa, riippuvaisena tämän näkyvän ja sitä korostavan ajan pyörteissä. Uskallatko olla ja ajatella vastavirtaan, valtavirrasta erillään? Maksatko hintaa olla originaali Jumalan luomus?
עֵד

ViestiKirjoittaja kalamos » 15.07.2016 08:29

witness kirjoitti:Silloin tällöin törmää muunneltuun totuuteen, joka ensikuulemalta ja -näkemältä vaikuttaa lähes alkuperäiseltä ja siksikin oikealta. Ei tarvita paljoa lisuketta originaaliin, kun viesti muuttuu.

Tähän ongelmaan myös Paavali törmäsi, kun jotkut vääristelivät evankeliumin totuutta.
Ja kävi jopa niin, että Totuuden Sanan kuulleet ottivat tuon muunnellun totuuden vastaan.

Kuva
Paavali (2 Kor 11:3-4) kirjoitti:Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan,
niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta,
joka teissä on Kristusta kohtaan.
Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet,
tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet,
tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet,
niin sen te hyvin kärsitte.

Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole.
Valhe-evankeliumia kylläkin. Ja sellaisen julistaja on kirottu.

Kuva
Paavali (Gal 1:6-9) kirjoitti:Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä,
joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä,
jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta
julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet,
hän olkoon kirottu.
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas:
jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet,
hän olkoon kirottu.

Ja nyt tulemmekin Ilmestyskirjan kohtaan, johon viittasit:

Kuva
Johannes (Ilm 22:18-19) kirjoitti:Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:
Jos joku panee niihin jotakin lisää,
niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,
niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin,
joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Itse asiassa Jumalan Valtakuntaan sisälle pääsevät juuri ne,
jotka ovat originaaleja Jumalan luomuksia
siis sellaisia kuin vauvat ja pienokaiset ovat.

Kuva
Matteus (18:3-4) kirjoitti:Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi,
ette pääse taivasten valtakuntaan.
Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi,
se on suurin taivasten valtakunnassa.

Jeesus siis sanoo oikeastaan,
että meidän tulee olla palautetut sellaisiksi kuin lapset.

Kuva
Matteus (18:3 KJV) kirjoitti:Except ye be converted
kalamos

ViestiKirjoittaja עֵד » 16.07.2016 10:05

Se tunne, kun on ollut vaikutettu ylhäältä, mutta ei ole kyennyt tapahtuneesta sellaisenaan puhumaan, kun sisältö on vaikuttanut omassa mielessä epäloogiselta. Siksikin todentaminen Sanasta tarvitaan. Kirjoitettu Sana on paras palvelija, 'varma ja vastaanottamisen arvoinen'. Sana skaalaa taivaan näkyväksi ja rohkaisee palvelijaa paikallaan.

Yleistämisen ongelma on se, että se on vain osalle totta. Eilenhän se oli, kun kuulin jonkun tiivistävän, kuinka uskonasioista tulee Lähi-idässä uskonto, Euroopassa perinne ja Usassa bisnes. Totta ainakin toinen puoli, sano.
עֵד

ViestiKirjoittaja kalamos » 16.07.2016 17:37

witness kirjoitti:Kirjoitettu Sana on paras palvelija, 'varma ja vastaanottamisen arvoinen'.
Sana skaalaa taivaan näkyväksi ja rohkaisee palvelijaa paikallaan.

Todennetaanpa tuo kohta vielä Raamatusta:

Kuva
Paavali (1 Tim 1:15) kirjoitti:Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen,
että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan

Mutta sitten myöhemmin samassa kirjeessä
Paavali ikäänkuin toistaa tuon johdannon:

Kuva
Paavali (1 Tim 4:9-11) kirjoitti:Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen.
Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan,
joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien.
Tätä käske ja opeta.

Itse asiassa molemmissa kohdissa puhutaan pelastamisesta.
Siis Jeesus on kaikkien ihmisten pelastaja, varsinkin uskovien.
Näin Paavali rohkaisee nuorta Timoteusta tehtävässään.

Paavali oli itse ensin ollut Kristuksen seurakunnan vainooja.
Sitten hän syntisistä suurimpana sai tulla pelastetuksi,
mutta joutui vuorostaan itse vainotuksi
ennenkaikkea uskonnollisten ihmisten taholta,
jollainen hänkin ennen oli ollut.
kalamos

Paluu USKO ja ELÄMÄ