Rukoileminen/palvominen

Kääntyminen, Uudestisyntyminen, Kaste, SRK, Jumalan Valtakunta

Rukoileminen/palvominen

ViestiKirjoittaja rauhankulkija » 16.11.2019 07:54

:bible:
Johannes (4:23-24) kirjoitti:Mutta tulee aika ja on jo,
jolloin totiset rukoilijat rukoilevat
Isää hengessä ja totuudessa;
sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Jumala on Henki;
ja jotka häntä rukoilevat,
niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.

Haluaisin nostaa ne kaksi tärkeää Raamatun kohtaa esille ja kysyä, millaista ajatuksia niissä parissa kohdassa herättää ja mitkä asiat puhuttelee?

Siunattua viikonloppua ja sapattipäivää! :wave:
rauhankulkija

Re: Rukoileminen/palvominen

ViestiKirjoittaja kalamos » 16.11.2019 08:56

Olemme Jaakobin kaivon luona.
Nainen on ammentamassa vettä syvältä kaivosta.
Jeesus tarjoaa elävää vettä ylhäältä.

Katse kiinnittyy Jumalaan,
joka asuu korkeudessa ja pyhyydessä.

Mille vuorelle kiivetä
palvomaan ja rukoilemaan Jumalaa.

Jeesus paljastaa hiljalleen,
että Jumala on tullut alas taivaasta.
Itse asiassa nainen puhuu
Jumalan Pojan kanssa.

Uusi aika oli alkamassa.
Pyhän Hengen aikakausi.
Oikeastaan uusi aikakausi oli jo alkanut.
Jeesus oli nyt maan päällä.
Jumalan Valtakunta oli tullut lähelle.
Tämäkin nainen oli juuri saanut kohdata Messiaan.

Ja kun Kristus oli kirkastettu eli korotettu ristille
ja sitten noussut kuolleista ja mennyt Isän luo,
lähetettiin Pyhä Henki taivaasta alas maan päälle.

Ja nyt eletään aikaa,
jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Jumalaa
Hengessä ja Totuudessa - siis Jeesuksessa.

Me olemme syntyneet Hengestä.
ja me rukoilemme Hengessä.
Kristuksen Henki rukoilee meissä.
Ja juuri sellaisia rukoilijoita Jumala tahtoo.

Kun olemme syntyneet Hengestä,
niin meihin on puhjennut Elämän Veden lähde.
Niinkuin Paratiisi sai kastelunsa
maasta kumpuavasta vedestä
niin mekin (oksat) saamme kasvaa
rukousyhteydessä Jeesuksen (Viinipuun) kautta
ja kantaa hedelmää Jumalan Valtakunnassa.
kalamos

ViestiKirjoittaja rauhankulkija » 16.11.2019 09:45

Amen, Kalamos. Koska Henki on itse totuuden Henki, eli Hän on totuudesta.

Mutta oli järkyttävää huomata, että rukoilijat kääntyvät pois Hengestä ja totuudesta [Joh. 4:23-24] ja rukoilevat vierasta henkiä, joka lupailee hyvää, joka ei ole täysin sovussa Raamatun kanssa.

Heistä tulee ihmekeskeisiä rukoilijoita, jotka rukoilevat terveyttä sairastuneelle lähimmäiselle ja tuttavalle, mutta he eivät rukoile ensisijaisesti pelastusta, kuin vain terveyttä. Olin itse paikalla, niin kahdelta rukoilijalta tuli profetia, jonka mukaan kyseinen sairas ihminen parantuu sairaudesta, mutta ei sanaakaan siitä, että pelastuisi Jeesukselle.

Tajusin siis jälkeenpäin, että profetia ei ollut Jumalasta. Tietty kaikki profetiat ovat Sanalla koeteltavia hengen sävyssä - katsomatta henkilöön.

Kun olin niissä FB-rukousryhmissä, niin he pyysivät terveyttä lähimmäiselle ja tuttavalle. Ei sanonut sanaakaan, että lähimmäinen / tuttava on uskosta osaton, eikä siitä, että olisi pyytänyt pelastusta. Se herätti minussa suuresti ihmettelemään. Raamatun mukaan Herra tahtoo, että kaikki pelastuu [1Tim. 2:4].

1Tim. 2:4 kirjoitti: joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Niin jouduin kysymään joka kerta, onko kyseinen henkilö, joka tarvitsee terveyttä, pelastunut Jeesukselle. Sain vastauksen, ettei ole pelastunut, niin rukoilin pelastusta - terveys mukanaan.

Aika hämmentävää, että sellaiset rukoilijat ohittavat Herran tahdonmukaista rukousta, jonka ohessa pelastus olisi otollinen Hänelle.

Jumala etsii senkaltaista rukoilijoita, jotka rukoilevat Hengessä ja totuudessa - eli totuuden mukaan tulee rukoilla.

Siksi on hyvin tärkeää tunnustaa että Pyhä Henki on Jumala ("Jumala on Henki"), eli Hän toimii täysin Jumalan tahdonmukaisuudessa. Valhehenki lupailee ihmiselle kaikkea hyvää, Jumalan tahdon ulkopuolelta.

1Joh. 5:14 kirjoitti:Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.

Jumala on Henki;

Apt. 4:29-31 kirjoitti:Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;

ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."

Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.

Yleensä väärä käsitys johtuu siitä, että parantuminen (ihmeet ja tunnusteot) on ensisijainen kohde / merkki ja viimeksi on uskoontulo, mutta Raamatun mukaan ensisijainen kohde on puhua (julistaa) Jumalan Sanaa, jonka kautta parantuminen tapahtuu, sama asia pätee rukoukseen Hengessä ja totuudessa.

Ne rukoilivat ja pyysivät sanoen, että anna kaikella rohkeudella puhua Jumalan Sanaa ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat.... Jeesuksen nimen kautta, niin he kaikki täyttyivät Pyhällä Hengellä, koska rukoilivat Isän tahdon mukaan. Siten he rohkeasti puhuivat Jumalan Sanaa.

Mark. 16:20 kirjoitti:Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

Ap.t. 14:3 kirjoitti:Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.

Room. 15:18-19 kirjoitti:sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teolla,

tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Pyhän Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja sen ympäristöstä alkaen Illyrikoniin saakka olen suorittanut Kristuksen evankeliumin julistamisen,

Sama asia pätee rukoiluun Pyhässä Hengessä, joka on totuuden Henki ja totuuden mukaan. Pelkään, jos nousee ihmekeskeisyys, jonka kautta rukoillaan terveyttä ensisijaisesti ilman siitä, että tulisi rukoilla Isän tahdon mukaan uskoontuloa ja pelastusta, joka on ensisijainen tärkeä kohde. Siten terveys tulee mukanaan.

Voi tunnistaa valhehengen, jossa rukoilu tapahtuu, kun se lupailee kaikkea hyvää - ohittamalla Jumalan Sanaa, jonka kautta saa pelastuksen.

Room. 10:17 kirjoitti:Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Ap.t. 11:14 kirjoitti:hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'

Niin haluaisin kertoa, että sinä päivänä minä tajusin tarvitsevani rukousapua ja siten etsin Jumalan tahdonmukaisia rukoilijoita, jotka rukoilevat Pyhässä Hengessä ja totuuden mukaan, mutten löytänyt mitään ja jouduin itse rukoilemaan yksin, voimattomin ja avuttomin, mutta uskoin, että Herra ei hylkää kurjan hätärukousta.

Pelkään, jos tulee se lopunaika, jolloin Herran tahdonmukaisia rukoilijoita olisi vaikeasti löydettävissä, kun silloin tarvitaan rukousapua.

Esitän yhden kertomuksen, joka mietityttää minua.

Uuden Testamentin mukaan pappeuden laki on vanhentunut, eikä se ole voimassa uuden liiton mukaan, niin helluntailaisen pastorin vaimo on rukoilija, ja rukoilee kantaen rukoustaakat toisten puolesta.

Kuuleeko Jumala häntä, vaikka hän toimii Uutta Testamenttia vastaan, jonka mukaan pappeuden laki on jo vanhentunut ja pappeus estää Ylipaimenen toimimisen siinä seurakunnassa? :rolleyes:

Minusta se on hienoa, että hän uhraa rukoilun palvelemiseen ja ottaa rukoustaakat rukoillakseen toisten puolesta, mutta sen tulisi toimia totuuden mukaan, sillä Pyhä Henki on totuuden Henki, joka toimii totuuden mukaan. Niin Jumala kuulee rukousta.

Joh. 4:23-24 kirjoitti:Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
rauhankulkija

ViestiKirjoittaja kalamos » 17.11.2019 09:56

Keskustelun otsikko
Rukoileminen ja palvominen
on varmastikin tärkein asia uskovan elämässä.

Ihmisellä on suoranainen tarve palvoa.
Ja niin syntyi esimerkiksi kultainen vasikka
keskelle Israelin kansaa Aaronin toimesta.

Ontuen luvattuun maahan pääsevä Israel
saa vakavan varoituksen Mooseksen kautta siitä,
että eivät palvoisi vieraita jumalia.

Mooses (Deut 4:3) kirjoitti:Te olette omin silmin nähneet,
mitä Herra teki Baal-Peorin asiassa,
kuinka Herra, sinun Jumalasi, hävitti sinun keskuudestasi
jokaisen, joka lähti kulkemaan Baal-Peorin perässä.

Mooses ei jätä epäselväksi,
mitä epäjumalanpalveluksesta seuraa.

Mooses (Deut 4:26-27) kirjoitti:minä otan tänä päivänä
taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan,
että teidät äkkiä hävitetään siitä maasta,
johon te menette Jordanin yli
ottamaan sen omaksenne;
te ette saa kauan elää siellä,
vaan teidät tuhotaan kokonaan.
Ja Herra hajottaa teidät kansojen sekaan,
ja ainoastaan vähäinen joukko teitä
on jäävä niiden pakanakansojen keskelle,
joiden tykö Herra teidät kuljettaa.

Runsaat puoli vuosituhatta kuluu
ja Israel (pohjoisvaltiot) katoavat maailmankartalta.
Myöhemmin Juudakin kokee samaa kohtalon.

Avauksessa lainatussa kohdassa
nuo kaksi Israelin puoliskoa kohtaavat
Jaakobin kaivolla.

Samarialainen nainen uskoi lujasti siihen,
mitä Mooseksen kirjoihin oli kirjoitettu.
Ja niin hän odotti myös Messiasta.
Mutta kaikki muu olikin ollut pimennossa
tähän hetkeen saakka,
jolloin hän kohtasi Todellisen Valkeuden.
Nyt hän tiesi,
että pelastus on juutalaisista.
Ja hän oli saanut kohdata itse Messiaan.
Hänellä oli suora yhteys Pelastajaan.
Ja kohta Samariasta muutkin
tulivat kohtaamaan Pelastajansa
ja uskoivat Häneen
ei enää naisen todistuksen tähden,
vaan Jeesuksen oman puheen tähden.

Mutta Juuda ei ottanut Jeesusta vastaan.
Ja joutui uudelleen hajotukseen,
kun Jerusalen ja sen temppeli tuhottiin niin,
ettei jäänyt kiveä kiven päälle.

Juutalaiset hylkäsivät Pelastajan,
joka oli ja on juutalainen.
Pakanatkin ovat tulleet tuntemaan Jeesuksen.
Mutta loppuviimeksi myös juutalainen kansa
tulee tuntemaan Herransa,
ottamaan tämän vastaan
ja palvomaan Häntä.

Meillä, jotka jo olemme tulleet
osallisiksi uudesta ja paremmasta liitosta,
on valtava etuoikeus rukoilla Hengessä ja Totuudessa.

Opetuslapset olivat ihmeissään,
kun saapuivat paikalle
ja näkivät Jeesuksen puhelevan samrialaisen naisen kanssa.
Ymmärsivät kuitenkin olla vaiti.

Samarialainen nainen oli kuin edelläkävijä
sille tehtävälle,
jonka opetuslapset saivat myöhemmin.
Nainen jätti vesiastiansa siihen,
ja juoksi kylälle kertomaan,
että kaivolla on mies,
joka tietää totuuden siitä,
mitä minä olen tehnyt.
Eihän vain liene Kristus.
Ja tuo todistus saa samarialaiset liikkeelle
kohtaamaan Jeesusta.
Sen jälkeen Jeesus poistuu.
Todistus Hänestä on annettu samarialaisille.

Pian opetuslapset olisivat saman kohtalon edessä.
Heillä olisi oleva todistustehtävä,
kun Jeesus on poistunut maan päältä.
Ja tätä tehtävää varten
opetuslapset saisivat toisen Puolustajan
- Totuuden Hengen -
olemaan heidän kanssaan.

Ja niin me saamme rukoilla ja palvoa
Hengessä ja Totuudessa.

Vielä samarialaisista yksi huomio.
Tällä kertaa samarialainen mies
ottaa vastaan Pelastajan.

Kymmnen pitalista miestä
tulee Jeesuksen luokse.
Jeesus käskee heidän mennä näyttämään itsensä papeille.

Kymmenen joukossa on yksi samarialainen.
Hänkin tuntien Mooseksen kirjoitukset
ymmärsi, mitä tuo asia tarkoitti
ja lähti muiden mukana.

Luukas (17:15-16) kirjoitti:Mutta yksi heistä,
kun näki olevansa parannettu,
palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen
ja kiitti häntä;
ja se mies oli samarialainen.

Jeesus paransi nämä kaikki kymmnenen,
koska he parantumista pyysivät.
Mutta mitä ilmeisimmin heistä vain yksi pelastui.
Se, joka kääntyi ja tuli Jeesuksen tykö.
Tuo yksi ... samarialainen.

Luukas (17:17-19) kirjoitti:Niin Jeesus vastasi ja sanoi:
"Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet?
Missä ne yhdeksän ovat?
Eikö ollut muita,
jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään,
kuin tämä muukalainen?"

Ja hän sanoi hänelle:
"Nouse ja mene;
sinun uskosi on sinut pelastanut".
kalamos

ViestiKirjoittaja rauhankulkija » 17.11.2019 18:12

Kiitos, Kalamos. Hyvin valaisevaa sinulta!

Kalamos kirjoitti:Ontuen luvattuun maahan pääsevä Israel
saa vakavan varoituksen Mooseksen kautta siitä,
että eivät palvoisi vieraita jumalia.

Muuten lukiessani kirjoitustasi mieleeni palautui äkisti se yksi juttu, jonka haluaisin nyt nostaa esille kans.

Minua puhutteli se Mooseksen kansa, joka alussa oli suuri väen lauma, joka lähti pois Egyptista, mutta luvattuun maahan pääsi vain pienentynyt lauma. Vain pienentynyt väen lauma pääsi luvattuun maahan. :wtf: :eh:

Paatumus ja epäusko johti osan heistä kuolemaan, ja jopa tottelemattomuuden tähden. Osa sai surman erämaassa. Ja osa halusi ohjata itse, kaatui erämaahan. Se juttu puhutteli minua.

Koen, että se voi olla nykyajan esikuvallinen varoitus, jos ei pysy Jumalan Pyhien Kirjoituksien ja Jumalan voiman [Pyhän Hengen] rajoissa sisäpuolisesti omaksi turvaksi. :confused:

Matt. 22:29 kirjoitti:Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Erämaassa Jumala antoi selkeän ohjeen suurelle väen laumalle, mutta osa hylkäsi Jumalan antaman ohjeen, jonka kautta olisi voinut pelastua ja päästä luvattuun maahan.

5Moos. 8:3 kirjoitti:Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Niin Jeesus oli erämaassa koeteltavaksi ja saatana koitti kiusata Jeesusta sanomalla; Jos Sinä olet Jumalan Poika, muutu kiven leiväksi. Niin Jeesus nosti Isän antaman ohjeen esille erämaassa.

Matt. 4:4 kirjoitti:Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

Vain Sanan varassa eläminen vie perille turvallisesti.

5Moos. 32:47 kirjoitti:Sillä ei ole se turha sana, joka ei koskisi teitä, vaan siinä on teidän elämänne; ja sen sanan varassa te elätte kauan siinä maassa, johon te menette Jordanin yli, ottamaan sen omaksenne."

Kun Mooseksen kansa sai Jumalan antaman ohjeen erämaassa, muttei elänyt Jumalan Sanan varassa, kaatui erämaahan, niin sama asia pätee uuden liiton kansaan, jos ei elä Jumalan Sanan varassa. :bible3:
rauhankulkija

ViestiKirjoittaja kalamos » 19.11.2019 18:39

Niin.
Israel palvoi kultaista vasikkaa.

Ja lopulta kävi niin,
että kaikki Egyptistä liikkeelle lähteneet
Aaronia ja Moosesta myöten
jäivät erämaataipaleelle eivätkä
päässeet perille luvattuun maahan.

Vain Joosua ja Kaaleb pääsivät perille
ja veivät matkan aikana syntyneen kansan perille.

Tuossa on varmasti jokin esikuva siitä
uudestisyntymisen ihmeestä,
jonka me synteihimme (hengellisesti) kuolleet
saamme kokea, kun synnymme Hengestä
ja tulemme siirretyksi kuolemasta Elämään.

Me olemme siis armosta pelastetut,
ja siksi me
rukoilemme / palvomme / ylistämme
:bible3: kiittäen Isää,
joka on tehnyt teidät soveliaiksi
olemaan osalliset siitä perinnöstä,
mikä pyhillä on valkeudessa,
häntä, joka on pelastanut meidät
pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät
rakkaan Poikansa valtakuntaan
:bible3:
kalamos

ViestiKirjoittaja rauhankulkija » 20.11.2019 22:06

Kalamos, mutta minusta se hengellinen kuolema on esikuvalliseksi varoitukseksi uuden liiton uskoville. Jos ei eletä Jumalan Sanan varassa, saa hengellisen kuoleman. Se esikuvallinen varoitus on vielä voimassa uuden liiton uskoville.

Kun Jumala etsii senkaltaista rukoilijoita / palvojia, joiden tulisi toimia Totuuden Pyhässä Hengessä ja totuuden mukaan, eläen Jumalan Sanan varassa, niin Jumala kuulee heitä.

Jos eletään Sanan varassa, niin silloin on suorassa yhteydessä Jeesuksen kanssa. Pyhä Henki, joka on totuuden Henki, vie Sanan yhteyteen, eli Pyhä Henki vie lihaan tulleen Jeesuksen yhteyteen - Hänen ollessaan Sanana.

Tottelemattomuus on vastakohtainen kuuliaisuudelle. Hepr. 4 alkuluku kehottaa pyrkimään kuuliaisuudessa siihen, sinne johdattaa meitä Jumalan elävä ja voimallinen Sana. Jos ei ole uskonkuuliainen Jumalan Sanalle, saa hengellisen kuoleman, eli pois Jeesuksen yhteydestä, koska ei eletä Sanan varassa. Jeesus on lihaan tullut Sana.

Hebr. 4:11-12 kirjoitti: Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä.

Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

No haluaisin kertoa lyhyesti, että ajat sitten en osannut arvata, mikä minua odottaa siellä entisessä navetassa. Siten astuin sisään, niin tuli minua kohtaan Jumalan Sana ja Sana avasi tekstiä ilmaan, siis tekstit ilmestyivät ilmaan ja minä luin ne tekstit. Siten taas tuli eri taholta minua kohtaan ja tekstit ilmestyivät itsestään ilmaan ja siten taas eri taholta tuli vielä lisää tekstiä ilmaan. Yhteensä seitsemän kertaa eri taholta minua kohtaan tekstit ilmestyivät ilmaan.

Siten meni noin puoli vuosi, kunnes Raamattua lukiessani pysähdyin ihmetellen, että ne kaikki tekstit, jotka ilmestyivät siellä, ovat ihan siinä Raamatussa. :bible3: :wtf:

Aluksi en vielä tajunnut kohdanneeni itse Jumalaa - Hänen ollessaan Sanana tekstineen. Minulla kesti kauan tajuta se, meni noin puoli vuosi, kunnes Raamattua lukiessani aloin tajuta, että taisin kohdata Jumalaa - Hänen ollessaan Sanana tekstineen ja ihan suoraan Raamatusta. :idea: :wtf:

Joh. 1:1-2, 14 kirjoitti:Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.

Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

Kun Ihmisen Poika tulee; löytäneekö Hän uskoa maan päältä, sanoo Raamattu. Kun jos uskova on Sanan yhteydessä ja elää Sanan varassa, niin Ihmisen Poika löytänee uskoa maan päältä.

Luuk. 18:8 kirjoitti: Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Mutta Pyhä Henki on jo ilmoittanut, että lopunajan viimeisinä päivinä luopumus ensin tapahtuu ennen Jeesuksen tulemusta. Eli osa uskovista ei elä Sanan varassa, eikä ole yhteydessä Sanan kanssa. Osa ei tiedä olevansa luopumustilassa pois Jeesuksen yhteydestä.

Koska laittomuus, joka tarkoittaa siitä, että irrottaa pois Sanan [Raamatun] yhteydestä ja on olla ilman Jumalan lakia, ilman Jumalan Sanaa [Raamattua], pääsee valtaamaan monen sydämen ja siten rakkaus kylmenee. (Tunnistetaan sen perusteella, että valhehenki vie pois Sanan yhteydestä.)

Matt. 24:12 kirjoitti: Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Kun jos pysyy vahvana Jumalan Sanan yhteydessä eläen Sanan varassa, niin Sana varjelee rakkauden kylmenemiseltä pois.

Matt. 24:13 kirjoitti:Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu

Joh. 15:3 kirjoitti:Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.

Joh. 15:10 kirjoitti:Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Olisi tärkeintä ymmärtää Sanan merkitystä, niin pelastuu. On jakautunut kaksi eri leiriä kristittyjen keskellä. Osa ymmärtää Sanan merkitystä, osa ei.

Sille, joka ei ymmärrä, riittää yksin uskoa Jeesukseen, ilman Sanan merkitystä. Sille ei auennut Raamatun opetus Sanan varassa elämisestä, että tulisi elää jokaisesta Sanasta, joka lähtee Jumalan suusta. Osa ei tiedä, mistä sai Jumalan aikaansaaman uskon. Että Sanan kautta sai Jumalan aikaansaaman uskon sydämeen. On sama asia, kuin ilman Raamattua Jeesukseen uskomalla saa hengellisen kuoleman astuen pois Sanan yhteydestä.

Room. 10:17 kirjoitti:Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Kun sai Jumalan aikaansaaman uskon Sanan kautta, niin sama asia pätee siihen, että tulee asettaa uskoa Jumalan Sanaan, niin silloin on suorassa yhteydessä Jeesuksen kanssa, kunnes maa ja taivas katoaa, paitsi Jumalan Sana, joka ei koskaan katoa. Se on vähän vaikeatajuinen selitys. Pyhä Henki avaa ymmärrystä siihen.

Matt. 24:35 kirjoitti: Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Kun silloin olin juuri aikuistunut, sinä päivänä Jumala pysäytti minua mullistavalla kysymyksellä; 'Tahdotko sinä olla uskossa?'. Olin ihmeissäni, enkä ymmärtänyt Hänen kysymystä, mutta jälkeenpäin vasta tajusin, koska en elänyt Hänen Sanan varassa. Olin ilman Raamattua.

Nyt on lopunaika, jolloin me nyt elämme, niin olisi hyvä perehtyä Sanan merkitykseen kaikella ymmärryksellä. Sana on Jeesus. :bible3:

Kun tunnistetaan Pyhän Hengen sen perusteella, että Hän vie joka kerta Sanan yhteyteen kirkastamalla lihaan tullutta Jeesusta. Se on Pyhän Hengen tehtävä. :bible3: :idea:

Kun Jeesus Hänen ollessaan maanpäällisen vaelluksen aikana painosti ja sanoi, että pysykää Minussa. Se tarkoittaa Sanassa pysymistä, sillä Hän on Sana. :bible3:

Joh. 15:7 kirjoitti: Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
rauhankulkija

ViestiKirjoittaja kalamos » 21.11.2019 07:59

Jumala on Henki;

Tämä aika oli siis vasta nyt tulossa Jeesuksessa.
Jeesus oli kuoleva syntiemme tähden.
Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen
oli ensimmäistä kertaa mahdollista kokea
uudestisyntymisen ihme eli syntyä Hengestä,
ja opetuslapset kokivat sen,
kun Jeesus puhalsi heihin Elämän Hengen ja sanoi:
:bible3: Ottakaa Pyhä Henki :bible3:

Jeesuksen taivaaseen nousemisen jälkeen,
Pyhä Henki tuli taivaasta maan päälle
ja nyt Uudestisytymisen ihme voidaa kokea kaikkialla,
vaikka Jeesus itse on taivaassa Isän oikealla puolella.

Mooses ei koskaan kokenut uudestisyntymisen ihmettä.
Mooses ei koskaan rukoillut Hengessä ja Totuudessa.
Se ei ollut Vanhan liiton aikana mahdollista.

Mooses kiipesi fyysisin jaloin sille vuorelle,
jota käsin voidaan koskettaa,
ja joka tulessa paloi,
jota ympäröi synkeys ja pimeys ja myrsky,
ja jonka ympärillä kuului pasuunan ääni.
Ja Israelin kansa,
joka kuuli Jumalan äänen vuorelta,
pyysi, ettei heille enää puhuttaisi.
Ja Mooseskin pelkäsi ja vapisi.

Mutta sitten tuli Jeesus.
Ja oli koittava Uuden ja paremmen liiton aika.

Heprealainen (Hepr 12:22-24) kirjoitti:te olette käyneet Siionin vuoren tykö
ja elävän Jumalan kaupungin,
taivaallisen Jerusalemin tykö,
ja kymmenien tuhansien enkelien tykö,
taivaissa kirjoitettujen esikoisten juhlajoukon
ja seurakunnan tykö,
ja tuomarin tykö, joka on kaikkien Jumala,
ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten henkien tykö,
ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö,
ja vihmontaveren tykö,
joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.

Nyt huutaa Jeesuksen veri,
joka on sovittanut meidän syntimme.

Ja Jeesuksen veressä me olemme
jo päässeet taivaallsiin,
ja voimme rukoilla ja palvoa Hengessä ja Totuudessa.

Jumalan Valtakunta on meissä.
Siis Vanhurskaus, Rauha ja Ilo Pyhässä Hengessä.
kalamos

ViestiKirjoittaja rauhankulkija » 21.11.2019 10:46

Kalamos, amen!

Niin, eli Jeesus puhui uudestisyntymisestä ja siitä, että uudestisyntyneet rukoilevat / palvovat Pyhässä Hengessä, ja Jeesushan puhui myös Pyhässä Hengessä, eli totuuden Hengessä ja totuuden mukaan rukoilusta ja palvomisesta, johon minä ja sinä myös tähtäämme.

Niin siksi olisi tärkeintä sisällistyä kaikella ymmärryksellä Jeesuksen sanoja, joita Jeesus nosti esille sanoen: .... 'Hengessä ja totuudessa'.

Eli Pyhän Hengen tehtävä on viedä kaikkeen totuuteen. Ja Jumala kuulee Hänen tahdonmukaista ja totuuden mukaista rukousta, mikä ei nosta Herran tahtoa vastaan. Ne on kaksi asiaa, josta yksi toispuolinen tärkeä asia tuntuu unohtuvan rukoilijoiden / palvojien keskellä. Mitä se on?

Se on siis totuudessa rukoileminen / palvominen, koska Pyhä Henki, joka on totuuden Henki, vie heidät kaikkeen totuuteen ja ylläpitää heitä totuudessa. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

Koska väärä henki, jossa rukoilijat rukoilevat Jumalaa, lupailee kaikenlaista hyvää Jumalan tahdon ulkopuolelta. Ne kaikki profetiat ja profeetalliset sanat ovat Sanalla koeteltavia - hengen sävyssä ja katsomatta henkilöön, mutta sellaiset rukoilijat / palvojat ovat ihmekeskeisiä, eksyvät pois totuudesta ja luulevat rukoilla / palvoa Pyhässä Hengessä ja totuudessa. Sitä Jumala ei kuule.

Jumala kuulee vain Pyhässä Hengessä, eli totuuden Hengessä ja totuudessa (totuuden mukaan).

1Joh. 5:14 kirjoitti: Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.

Kalamos kirjoitti:Ja Jeesuksen veressä me olemme
jo päässeet taivaallsiin,
ja voimme rukoilla ja palvoa Hengessä ja Totuudessa.

Joh. 4:23-24 kirjoitti: Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

Ja minä taas tähtään juuri siihen, että se esikuvallinen opetus, mitä on tapahtunut erämaassa, on esivertaukselliseksi varoitukseksi ja se on vielä voimassa uuden liiton uudestisyntyneille ja uskoon tulleille uskoville. Kun Jumala vei kansan pois Egyptistä ja antoi erämaassa olevalle kansalle ohjeen.

Samoin, erämaassa Jeesus nosti esille sen saman ohjeen, silloin saatana kiusasi Häntä erämaassa. Se osoittaa, että se sama ohje koskee uuden liiton uudestisyntyneitä ja uskoon tulleita uskovia.

Kaikella ymmärryksellä sisällistyminen sitä ohjetta olisi tärkeintä uuden liiton uudestisyntyneille ja uskoon tulleille uskoville.

Sen saman Jumalan antaman ohjeen kaikella ymmärryksellä sisällistyminen viittaa myös Mooseksen pienentyneeseen kansaan, joka ymmärsi Jumalan antaman ohjeen ja pääsi luvattuun maahan sen avulla. Loput ei. Se puhutteleva opetus on voimassa ja on esivertaukselliseksi varoitukseksi uuden liiton uudestisyntyneisiin ja uskoon tulleisiin uskoviin.

5Moos. 8:3 kirjoitti: Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Matt. 4:4 kirjoitti: Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

Voimme pyytää Jumalaa viemään meitä kaikkeen totuuteen ja opettamaan meitä, että tulee rukoilla / palvoa vain Pyhässä Hengessä ja totuudessa, niin Jumala kuulee meitä. Mutta väärä henki osaa sotkeutua ja esittää Pyhää Henkeä. Siksi olisi tärkeintä tuntea ne Kirjoitukset ja Jumalan voiman [Pyhän Hengen], ettei eksyisi pois totuudesta. Mutta tulisi pitää huolen, ettei tulisi ihmekeskeiseksi.

Siitä ihmekeskeisyydestä vielä... Sellaiset uskovat opettivat, että parantuminen ja terveeksi tuleminen on evankeliumin ensisijainen merkki. Niin siksi se tekee heistä ihmekeskeisiksi uskoviksi. On sellaisia (ei kaikki) ihmekeskeisiä rukoilijoita / palvojia, jotka luulevat olevansa Pyhässä Hengessä ja totuudessa.

Raamattu opettaa, että Jumalan Sana on evankeliumin ensisijainen kohde, jonka kautta seuraava parantuminen ja terveeksi tuleminen tulee vasta. Se tekee uskovista sana/kristus-keskeisiksi uskoviksi. :bible3:

No miksi kirjoitin tämän, koska huomauttaminen ja totuuden Hengessä ja totuudessa ylläpitäminen eli terästäminen olisi tärkeä tehtävä, ettei siihen alkaisi kyllästytä. :yawn: Koska me elämme tätä luopumuksellista lopunaikaa.

Joku aika sitten minä törmäsin johonkin nettisivustoon. Nyt en muista, missä nettisivussa se oli. Siinä oli historiallinen uskon maailma ja pyöristävä historiallinen aikavuosi, joka pyöristelee. Siinä oli erilaista väriä ja ne värit kertoivat erilaisista uskonsuunnista.

Ne värit liikkuivat eri paikoissa maailmaa, samalla pyöristävä aikavuosi pyöristi. Oli uskomatonta katsoa, miten saatana onnistui sotkeutumaan. :wtf: :confused:

Saatana jaksaa kokoajan sotkeutua ja esittää mitä tahansa muuta eksyttäen. Jeesus Hänen maanpäällisen vaelluksen aikana paljasti saatanan emavalheen, että saatanassa ei ole yhtään totuutta ja on mestari valehtelemaan.

Saatana osaa vain siteerata irrottavia Raamatun kohtia saarnaten ja opettaen aukollisesti - irrottamalla pois Sanan yhteydestä laittomuuteen (sanattomuuteen). Mikään totuus ei pysy hänessä yhtään mitään.

Joh. 8:44 kirjoitti: Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

Siksi olisi tärkeintä tuntea Jumalan Kirjoitukset ja Jumalan voiman [Pyhän Hengen], niin Jumala kuulee rukoilijoita / palvojia, jotka rukoilevat / palvovat Hengessä ja totuudessa. :bible3:
rauhankulkija

ViestiKirjoittaja kalamos » 21.11.2019 13:22

Kultaista vasikkaa palvonut kansa
tuli kyllä sitten sovituksesta osalliseksi,
mutta ei tässä ajassa luvattua saavuttanut
niinkuin ei Mooseskaan.

PS

Täällä on ihan oma osio
keskustelulle sairaiden parantamisesta
https://kalamos.foorumi.eu/viewforum.php?f=406
kalamos