Kari kirjoitti:Jeesus on Jumalan Sana. Paavalin kirjeet eivät, vaikka ne todistavatkin Jeesuksesta. Tosin myös osittain hänestä itsestään. Kuten tämäkin kohta.
Olen aivan hämmästynyt tuosta, mitä kirjoitit. Harvoin tuollaista "rohkeutta" kohtaan, vaikka toisaalta tiedänkin, että Paavalin arvovalta apostolina yritettiin mitätöidä jo hänen elämänsä aikana. Tämä sama ilmiö on nähtävissä meidän päivinämme ja siihen liittyy pyrkimys horjuttaa laajemminkin koko Raamatun luotettavuutta.
Jeesus on Jumalan Sana (logos), mutta Hänen puhumaansa sanaa kutsutaan useilla muilla nimillä, esimerkiksi "rema". Jeesus kantoi kaikki voimansa sanalla (rema, Hebr. 1:3). Näitä kohtia UT:ssa on useita. Voin vilkaista niitä huomenissa.
Kari edelleen kirjoitti:Mainittakoon, että Jumalan Sana itse perusti seurakuntansa Pietarin varaan, eikä Paavalin.
Jeesus Kristus ei perustanut Seurakuntaansa Pietarin eikä Paavalin varaan; eikä ylipäätään kenenkään ihmisen varaan. Seurakunta on perustettu Jeesuksen lunastustyön varaan ja sen perusti Hänen lähettämänsä Pyhä Henki. Se kallio, jolle Jeesus rakentaa Seurakuntansa on tämä Pietarin Isältä Jumalalta saama todistus Jeesuksesta: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika" (Matt. 16:16ss).
Jumala valvoo sanaansa (rema) ja toteuttaa sen Sanan (logos) kautta. Itse uskon koko Raamatun olevan Jumalan ilmoitusta meille. Myös Jeesus uskoi pyhät Kirjoitukset (nykyinen VT) Jumalan sanaksi. "Sinun sanasi on totuus" (Joh. 17:17b, jossa viittaa psalmiin 119:160). Myös profeettoihin Jeesus viittasi usein ja vakuutti mm. ettei Mooseksen kautta annetusta laista katoa pieninkään piirto. Tämä merkitsee minulle sitä, ettei siinä ole virhettä.
Toivotan nyt kaikille hyvää yötä ja Jeesus myötä.
JK.Pahoittelen jos merkitsin ylempänä joitakin raamatunpaikkoja ulkomuistista väärin.