- kun Jumala siunasi Aabrahamin, mitä se oikeasti tarkoitti ?
- kun siunataan ruoka yhteisesti, pyydämmekö pihville pitkää ikää tai porkkanoille hyvää kasvua ?
- Siirretty ketjusta
Siunauksen malja
Administrator
kalamos kirjoitti:Siunaus (eulogia) tarkoittaa kaunista puhetta.

Mooses (Gen 1:22;29) kirjoitti:
Ja Jumala siunasi ne sanoen:
"Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä."
Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille:
"Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."

Mooses (Gen 27:37-38) kirjoitti:
Ja Iisak vastasi ja sanoi Eesaulle:
"Katso, minä olen asettanut hänet sinun herraksesi ja antanut kaikki hänen veljensä hänelle palvelijoiksi sekä varustanut hänet jyvillä ja viinillä; mitä voisin enää tehdä sinun hyväksesi, poikani?"
Eesau sanoi isällensä:
Tuo yksi ainoa siunausko sinulla vain onkin, isäni? Siunaa myöskin minut, isäni!"
Ja Eesau korotti äänensä ja itki.

Luukas (2:34-35) kirjoitti:
Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen:
"Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi,
jota vastaan sanotaan -ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä-
että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi".

Luukas (6:27-28) kirjoitti:
Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon:
rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Exap kirjoitti:Ketjussa siunauksen malja
Kalamos kirjoitti jotakin, josta oikeasti pidin:kalamos kirjoitti:Siunaus (eulogia) tarkoittaa kaunista puhetta.
Itse asiassa, siunaus tarkoittaa muutakin...

Mooses (Gen 1) kirjoitti:
Ja Jumala sanoi ....
Ja tapahtui niin
kalamos kirjoitti:Siunaus (eulogia) tarkoittaa kaunista puhetta.
Kun me osallistumme Siunauksen maljasta juomiseen,
niin silloin Jumala siunaa meitä eli Jumala puhuu kauniisti meistä tai meille.
Siis Jumala antaa tuossa siunauksessa meille sen,
mistä puhuu meille Jeesuksen veri.

Paavali (1 Tim 2:4) kirjoitti:
kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden

Mooses (Deut 30:1) kirjoitti:
siunaus tai kirous,
jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi
kalamos kirjoitti:Ja nyt kun esimerkiksi siunauksen maljasta juomme,
niin siinä Jumalan Hyvä Sana tulee meissä todeksi.
Jumala ei vain puhu vaan myös antaa meille sen,
mitä tuohon siunauksen maljaan kätkeytyy:kalamos kirjoitti:Siunaus (eulogia) tarkoittaa kaunista puhetta.
Kun me osallistumme Siunauksen maljasta juomiseen,
niin silloin Jumala siunaa meitä eli Jumala puhuu kauniisti meistä tai meille.
Siis Jumala antaa tuossa siunauksessa meille sen,
mistä puhuu meille Jeesuksen veri.
Kun puhumme siunauksen maljasta,
niin silloin tuo siunaus tuo meille pelastuksen ja yhteyden Jeesuksessa.

Paavali (1 Kor 10:16) kirjoitti:Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen?
Se leipä, jonka [me] murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?

Paavali (1 Kor 4:12-13) kirjoitti:...Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme; meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi...

Jaakob (3:9) kirjoitti:Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;

Paavali (Room 15:29) kirjoitti: ja minä tiedän, että tullessani teidän tykönne tulen Kristuksen täydellinen siunaus mukanani.

Paavali (Room 16:18) kirjoitti: Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

(Hepr 6:7) kirjoitti: Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;

Paavali (1 Kor 11:26) kirjoitti:Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

Mooses (Gen 1:22) kirjoitti:Ja Jumala siunasi ne sanoen:
"Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä."

Mooses (Gen 1:28) kirjoitti:Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille:
"Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa
ja tehkää se itsellenne alamaiseksi;
ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet."

Mooses (Gen 1:28) kirjoitti:Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen,
koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt.
kalamos kirjoitti:Mooses (Gen 1:22) kirjoitti:Ja Jumala siunasi ne sanoen:
Siis ensimmäiset siunauksen sanat, jotka Jumala lausui,
siis ensimmäinen siunaus, jonka Jumala puhui,
oli lisääntymisen siunaus. Tämä siunaus kohdistui eläimiin.
Jumala teki eläimet sellaisiksi, että niiden elämän perustarkoitus on lisääntyä.

Mooses (Gen 22:16) kirjoitti:ja sanoi: "Minä vannon itse kauttani, sanoo Herra: Sen tähden että tämän teit etkä kieltänyt minulta ainokaista poikaasi, minä runsaasti siunaan sinua ja teen sinun jälkeläistesi luvun paljoksi kuin taivaan tähdet ja hiekka, joka on meren rannalla, ja sinun jälkeläisesi valtaavat vihollistensa portit.”

Mooses (Gen 27:26-29) kirjoitti:Sen jälkeen hänen isänsä Iisak sanoi hänelle:
"Tule tänne ja suutele minua, poikani."
Hän astui hänen luokseen ja suuteli häntä.
Niin Iisak tunsi hänen vaatteidensa hajun ja siunasi hänet, sanoen:
"Katso, minun poikani tuoksu on kuin kedon tuoksu, jonka Herra on siunannut. Jumala antakoon sinulle taivaan kastetta ja maan lihavuutta, jyviä ja viiniä yllin kyllin. Kansat palvelkoot sinua, kansakunnat sinua kumartakoot. Ole veljiesi herra, ja äitisi pojat kumartakoot sinua. Kirottu olkoon, joka sinua kiroaa, siunattu, joka sinua siunaa.

Paavali (1 Tim 5:22) kirjoitti:Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

Job (5:17) kirjoitti:Katso, autuas (=siunattu) se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.

Psalmista (73) kirjoitti:Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän. Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa. Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.

Psalmista (73) kirjoitti:Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata, kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva. Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset. Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.
Exap kirjoitti:- kun siunataan ruoka yhteisesti, pyydämmekö pihville pitkää ikää tai porkkanoille hyvää kasvua ?

Markus (6:41) kirjoitti:Ja hän otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi ja mursi leivät ja antoi ne opetuslapsilleen kansan eteen pantaviksi; myöskin ne kaksi kalaa hän jakoi kaikille.

Luukas (24:30) kirjoitti:Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille.

(Hebr 6:12) kirjoitti:ettette kävisi veltoiksi, vaan että teistä tulisi niiden seuraajia, jotka uskon ja kärsivällisyyden kautta perivät sen, mikä luvattu on.

Paavali ( 1 Tim 4:4) kirjoitti:Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan.
Paluu Raamatun ilmaisut ja sanonnat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa