Koskettavaa gospelia

Re: Koskettavaa gospelia

ViestiKirjoittaja Natanael » 09.10.2022 17:48

“Herra, haluan mennä Taivaaseen” laulaa Angie Sutherland isänsä kanssa, joka myös säestää kitaralla. Kuten niin usein olen nähnyt, he istuvat leppoisasti kotinsa tutuksi käyneellä kuistilla. Angie keinahtelee vienosti keinutuolissaan ja isä istuu vieressä näppäillen plektralla kitaraansa.

Kaikki ei kuitenkaan ole aivan entisellään. Herkän hetken syy paljastuu heti nauhoituksen alussa: isä sairastaa neljännen asteen syöpää ja hän kiittää niitä monia, jotka ovat rukoilleet hänen terveytensä puolesta.
Laulun loppupuolella isä murtuu kyyneliin ja Angie koskettaa hellästi isänsä käsivartta saattaakseen lauluesityksen loppuun.

Olen hieman eri asemassa teihin nähden kuunneltuani tätä isä-tytär -duoa niin monen vuoden aikana ja aistinut heidän välisen rakkauden. Tässä esityksessä toteutuu hyvin vahvasti tämän ketjun otsikko “koskettavaa gospelia”. Toivon tämän laulun koskettavan tavalla tai toisella myös teitä kaikkia ja sydämissämme soisi harras pyyntö "Herra, haluan mennä Taivaaseen". Oletko kokenut taivaskaipuuta?

“Kuistilaulut” on nyttemmin laulettu, kitara ei enää soi eivätkä Angie ja hänen isänsä tee enää nauhoituksia. Ei kauaakaan tässä kuulemasi esityksen jälkeen, niin isä sai kutsun Herransa luokse kirkkauteen.

Laulun sanat tiivistettynä: Herra, oi Herra, haluan taivaaseen - Helvetti on kamala, kamala paikka
Kirjassa lupaus annettiin, minut pelasti hämmästyttävä armo
Kiitos, Herra
Kiitos, Herra, että pelastit sieluni
Kiitos, Herra
Kiitos, Herra, että teit minusta kokonaisen

Kun lopetan vaeltamisen Jeesus vie minut kotiin
Kauas laskevan auringon taakse
Kun kilpailuni on tuotu päätökseen

Kiitos herra
Kiitos, Herra, että pelastit sieluni
Kiitos herra
Kiitos, Herra, että teit minut terveeksi

https://www.youtube.com/watch?v=TjXg20e ... Sutherland
Natanael

ViestiKirjoittaja Natanael » 12.10.2022 19:13

Kymmenvuotias, autistinen ja sokea poika laulaa koskettavasti laulun “Avaa silmäni Herra”. Hän ei laula maineen, rahan tai suosion vuoksi – vammaisuuden antamien rajoitteiden takia ne ovat hänelle saavuttamattomissa. Sen sijaan hän itse on kuin Taivaan enkeli todistaen, että me voimme nähdä meidän sydämellämme emmekä vain silmillämme.

Tämä lapsi on vakavasti vammainen sen vuoksi, että hänen äitinsä käytti kovia huumeita koko raskausaikansa. Tässä näkemäsi esitys yllätti paikalla olleen yleisön. Monivammaisuudestaan huolimatta hän laulaa tässä mitä koskettavimmin laulun “Avaa silmäni Herra”. Hänet lavalle saattava ja esittelevä mies tekee virheen kertoessaan pojan syntymävuoden, mutta ei se mitään - tämä poika korjaa asian välittömästi!

En tiedä tästä pojasta mitään muuta kuin hänen etunimensä, Christopher. Nimi tulee kahden kreikankielisen sanan yhdistelmästä tarkoittaen “kantaa Kristusta”. Nimi on kansainvälisesti tunnettu. Varhaiskristillisissä seurakunnissa nimi oli hyvin suosittu ilmaisten sitä, että nimen saanut “kantaa Kristusta sydämessään”. Tämä poika on parantumattomasti sokea - voi niitä, jotka jäävät synnin sokeuteen tekemättä koskaan parananusta.
:bible:
Johannes (Joh.9:40-41) kirjoitti: “Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?" Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sen tähden teidän syntinne pysyy."

Tämä poika laulaa laulun “Avaa silmäni Herra”. Voisiko laulun sanat puhutella jotakin kuulijaa: “Minä näen silmilläni, mutta hengellisesti olen sokea – en tunne Jeesusta. Avaa minunkin silmäni Herra näkemään sinut syntieni sovittajana”.

https://www.youtube.com/watch?v=-F_W_zl ... =AllAround
Natanael

ViestiKirjoittaja Natanael » 14.10.2022 09:06

Jamaikalaisen laululinnun, Sandra Brooksin, laulama laulu “The road is rough” (tie on vaikea) oli minulle tärkeä laulu elämäni eräässä ahdistavassa vaiheessa; sain silloin myös lohduttavan profetian, jonka mukaan monet elämääni väärällä tavalla vaikuttavat “uskovat” eivät olleet Herran omia. Olin joutunut vääryyksien ja valheiden ilmapiiriin. Noina aikoina tämä Sandran laulama laulu nosti minua ylöspäin kerta toisensa jälkeen.

1.Joh.2:19 “Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.”

Laulussa on myös puheosuus, jolloin Sandra puhui kuin suoraan minulle! Laulun sanat menevät näin:

“Jotkut ihmiset tavoittelevat taloja ja maaomaisuuksia. Jotkut haluavat muuta omaisuutta ja unohtavat sielunsa tilan. Kaikesta tästä huolimatta en anna niiden estää minua palvelemasta Jumalaani, koska olen päättänyt valita Jeesuksen.
Tiedäthän, että tie on kova (kuoppainen) ja eteenpäin meneminen hidasta ja on kukkuloita, joille on vaikeaa kiivetä. Minä aloitin kulkemisen jo kauan sitten ja olen päättänyt - kyllä, Jeesuksen vahvoilla käsivarsilla, missä mikään myrsky ei voi vahingoittaa, olen turvassa ja suojassa – olen päättänyt valita Jeesuksen. Halleluja!
Vaatteet ylläni saattavat olla repaleisia ja kuluneita - kyllä, ja nämä kengät, joita käytän, voivat olla risaiset – risaiset ja viimeisillään. Mutta noiden asioiden en anna estää minua palvelemasta Jumalaani, sillä minä olen päättänyt, että Jeesus on minun valintani.”
Kertosäe: Tiedäthän, että tie on kova....

Sandran puheosuus: “Ystäväni, jos sydämesi on taakoitettu ja olet hämmentynyt. Jos tunnet, että sinua on petetty. Jos tuntuu, että selkäsi on seinää vasten. Jos sinua vainotaan uskosi tähden, jos sinusta tuntuu, että haluat luovuttaa. Ystäväni: Jeesus välittää sinusta. Hän rakastaa sinua iankaikkisella rakkaudella. Älä luovuta, ystäväni, vaikka tie on vaikea. Halleluja!"

Kertosäe: Tiedäthän, että tie on kova...

https://www.youtube.com/watch?v=wqPqzCj ... yneSimpson
Natanael

ViestiKirjoittaja Natanael » 18.10.2022 18:57

Uskoon tuleminen on voimakas kokemus ja suuri muutos entiseen elämään, joten kaidalla tiellä ensimmäisiä askeleitaan ottava kokee olevansa lähellä taivasta ja sydän on auki ottamaan vastaan Taivaan Isän lapselleen jakamia ihania lahjoja. Tilannetta kuvaa hyvin Lynda Randlen laulun ensimmäiset sanat “elämä on helppoa, kun olet ylhäällä vuorella, ja sinulla on mielenrauha, jota et ole koskaan ennen tuntenut”.

Ensiaskeleitaan kaidalla tiellä ottava on kuin pieni lapsi, jota vanhempi tukee ja opettaa ottamaan askeleita eteenpäin. Pieni lapsi ei pääsisi eteenpäin ollenkaan, jos häntä ei tuettaisi ja autettaisi monin eri tavoin. Mutta hyviä aikoja saattaa seurata vaikeita ja raskaita elämänvaiheita - hetkiä, joita emme koskaan olisi itsellemme toivoneet, emmekä kuvitelleetkaan niitä joskus kohtaavamme.

Valmistaudun menemään 80 vuotta täyttävän uskonystäväni syntymäpäiville ja minua on pyydetty pitämään noissa juhlissa hartauspuhe. Tuo raamattupiiriimme kuuluva mies on kokenut elämässään todeksi sen, minkä me vähänkin enemmän elämää nähneet tiedämme todeksi. Elämä ei ole tasaista, vaan monenlaisia kuoppia ja mutkia mahtuu elämämme polulle. Syntymäpäiväsankarin perustama yritys koki vuosikymmenien menestyksen, mutta sitten rajut saneeraukset ja ajautumisen konkurssin partaalle – nyt yritys nilkuttaa pilkottuna eteenpäin. Joitakin vuosia sitten yritys on annettu ystäväni jälkipolven hoidettavaksi. Uskovan tie on usein vaikeaa, mutta juuri tuo tie on siunattu ja iloa antava tie - sillä tiellä edellämme kulkee Herramme ja Vapahtajamme, Jeesus Kristus.

Raamattu sen kertoo, minkä elämä todistaa: kaikella on oma aikansa.

Saarnaaja3:2-5:
“Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.
Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus.
Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa.
Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet. Aika on syleillä ja aika olla syleilemättä.”

Joskus olemme vuoren päällä raikkaissa tuulissa ja näemme henkeäsalpaavia näköaloja elämäämme ja tulevaisuuteemme. Ja sitten – tie vie aivan odottamatta alas laaksoon ja kiusausten ja menetysten laaksossa kokemaan joudumme uskoamme koetellaan. Siitä laulaa meille nyt Lynda.

Laulun sanat: "Elämä on helppoa, kun olet vuorella, ja sinulla on mielenrauha, jota et ole koskaan tiennyt.
Mutta kun asiat muuttuvat ja olet laaksossa älä menetä uskoasi, sillä et ole koskaan yksin.
[Kertosäe] Ja Jumala vuorella on edelleen Jumala laaksossa. Kun asiat menevät pieleen, Hän korjaa ne
Ja hyvien aikojen Jumala on edelleen Jumala huonoina aikoina. Päivän Jumala on edelleen Jumala myös yöllä.

Puhumme uskosta, kun olemme vuorella
Mutta puhuminen on niin helppoa, kun elämä on parhaimmillaan.
Mutta koettelemusten ja kiusausten laaksossa
Silloin usko joutuu todella koetukselle

[Kertosäe]
Ja Jumala vuorella on edelleen Jumala laaksossa
Kun asiat menevät pieleen, Hän korjaa ne
Ja hyvien aikojen Jumala on edelleen Jumala huonoina aikoina
Päivän Jumala on edelleen yön Jumala

Päivän Jumala on edelleen yön Jumala"

https://www.youtube.com/watch?v=mvkCoC0 ... aitherVEVO
Natanael

ViestiKirjoittaja Natanael » 19.10.2022 13:07

Nyt tarjoan vanhaa suomalaista gospelia, mutta ei vanhahtavalla tavalla.

Tässä esiintyvä Jakaranda tuo terveisestä eteläisestä Afrikasta, josta yhtye on imenyt kovasti vaikutteita. Kokoonpanon esiintymiset ovat olleet tarttuvia ja erityisesti nuorison makuun. Yhtyehän on esiintynyt laulaen, soittaen ja tanssien. Kappaleet ovat olleet melodioiltaan tarttuvia, sanoiltaan koskettavia ja yhteisesiintymiset musiikin rytmissä rentoa tanssahtelua.

Jakarandaa voidaan hyvin kutsua yhteiskristilliseksi, sillä he esiintyvät hyvin monenlaisissa kristillisissä seurakunnissa ja kaikkialla se on saanut yleisön jakamattoman suosion. Ohjelmisto koostuu eteläisen Afrikan musiikista ja afrikkalaisvaikutteisesta kotimaisesta musiikista. Jakarandan on perustanut vuonna 1985 muusikko Pekka Simojoki. Sittemmin johtajana on toiminut myös Pekka Nyman. Jakaranda on yksi Suomen Lähetysseuran musiikkiryhmistä.

Tähän valitsemani laulun sanat nousevat Raamatun Ilmestyskirjasta ja se jo takaa, että sanat ovat koskettavat. Kuullessani aikoinani tämän esityksen ensimmäistä kertaa, minua eivät puhutelleet ainoastaan sanat, vaan myös musiikki huiluineen ja kuoron taitava ja hienosti sovitettu laulanta. Tästä kohtaa Raamattua tämän laulun sanat ovat saaneet syntynsä:

Ilm. 21:1-5 “Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
https://www.youtube.com/watch?v=6z3MVFf ... nel=Maissi
Natanael

ViestiKirjoittaja עֵד » 20.10.2022 13:00

Ja Jumala vuorella on edelleen Jumala laaksossa
Kun asiat menevät pieleen, Hän korjaa ne
Ja hyvien aikojen Jumala on edelleen Jumala huonoina aikoina
Päivän Jumala on edelleen yön Jumala

Onpa mahtava kertosäe!

Tartun tähän 'lupaukseen', kirjoittajan on tarvinnut elää tämä todeksi.
עֵד

ViestiKirjoittaja Natanael » 23.10.2022 19:47

Maailman kaikkien aikojen kuuluisin laulaja, Elvis Presley, varttui ns. USA:n raamattuvyöhykkeellä, jossa käytiin paljon seurakunnan kokouksissa ja oli tavallista keskustella hengellisistä asioista. Näin ollen myös Elvis tunsi Raamattua ja hänet opetettiin jo varhaisessa iässä rukoilemaan ja luottamaan Jumalaan. Perhe kävi seurakunnan kokouksissa ja Elvis lauloi seurakunnan kuorossa. Lapsuuskodin jäätyä taakse Elviksestä kuoriutui lyhyessä ajassa rockin kuningas, niin palvottu ja kehuttu, että miljoonat ihailijat ja miljoonatulot veivät hänet pois nuoruuden kristillisyydestä maailman tuulten riepoteltavaksi.

Elvis myönsi kuitenkin aina, että hänen äänensä oli lahja Jumalalta. Myöhempinä vuosina, kun hän kypsyi ja alkoi pohtia elämänsä tarkoitusta, hän tuli vakuuttuneeksi siitä, että hänen oli määrä käyttää ääntään laulaakseen Jumalan rakkaudesta, hyvyydestä ja armosta. Hän oli myöhempinä vuosinaan useaan otteeseen ilmaissut halunsa esittää täysi gospel-konsertti – suunnitelmat olivat valmiina tuon haaveen toteuttamiseen, mutta vuonna 1977 Elvis ehti kuolla monien lääkeaineiden yliannostukseen. Täysimääräinen gospel-konsertti ei koskaan toteutunut.

En epäile sanoa, että hänen ennennäkemätön kuuluisuutensa vei hänet pois kaidalta tieltä. Hän eli valtaisan palvonnan kohteena, keräsi mittaamattoman omaisuuden, koki lukemattomia seksisuhteita myös avioliittonsa aikana ja oli alkoholin ja huumaavien aineiden vahva sekakäyttäjä.

Nuoruuden kristillisyys eli kaiken keskellä kuitenkin Elviksen sydämessä. Elvis myönsi aina, että hänen äänensä oli lahja Jumalalta. Myöhempinä vuosina, kun hän kypsyi ja alkoi pohtia elämänsä tarkoitusta, hän tuli vakuuttuneeksi siitä, että hänen oli määrä käyttää ääntään laulaakseen Jumalan rakkaudesta, hyvyydestä ja armosta. Hän oli elämänsä viimeisinä vuosinaan useaan otteeseen ilmaissut halunsa esittää täysi gospel-konsertti, ja hänen kuollessaan suunnitelmat olivat valmiina tämän toteuttamiseksi.

Elviksen elämäntapa oli monella tavalla ristiriidassa uskon sitoutumisen kanssa. Hän oli vakavasti riippuvainen reseptilääkkeistä, lähipiiri oli hyvin tietoinen Elviksen moraalittomasta seksuaalisesta elämästä ja satunnaisista raivokohtauksista. Elvis Presley löydettiin kotoaan Gracelandista kuolleena 16. elokuuta 1977 eli noin 45 vuotta sitten huomattavan lääkkeiden yliannostuksen seurauksena. Hänen vaimonsa Priscilla Presley totesi kylmän lakonisesti: “Elvis tiesi, mitä hän teki”.

:bible:"Paavali (1.Kor.15:2)" “ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet”.

Stand by me (suomennos)
Kun elämän myrskyt raivoavat seiso rinnallani
Kun maailma heittelee minua kuin laivaa merellä
Sinä, joka hallitset tuulta ja vettä, seiso rinnallani
Kun tulen vanhaksi ja voimattomaksi, seiso rinnallani
Kun teen parhaani ja ystäväni ymmärtävät väärin
Sinä joka et koskaan hävinnyt taisteluja seiso rinnallani

https://www.youtube.com/watch?v=pbqfaLH ... ueStarLove
Natanael

ViestiKirjoittaja Natanael » 29.10.2022 13:36

Raamatussa on paljon suuria hengen miehiä, jotka lankesivat syvälle syntiin; jotkut heistä palasivat takaisin kaidalle tielle, ja jotkut eivät. Useimmat muistavat parhainten kuningas Daavidin, joka lankesi haureuteen ja miehen surmauttamiseen, mutta hän katui syvästi, sai armon ja nousi jälleen. Yhdysvaltalainen saarnaaja Jimmy Swaggartista tuli nuorena helluntailaisen Assemblies of God -kirkon saarnaaja, joka myös esitti kristillistä musiikkia ja johti herätyskokouksia. Hän toimi seurakunnan pastorina, jolla on omat radio- ja TV-ohjelmansa; Jimmy aloitti televisiosaarnaajana vuonna 1975 ja jatkaa yhä. Swaggartin televisiolähetykset nousivat suureen suosioon ja saavuttivat laajan yleisön niin Yhdysvalloissa kuin sen ulkopuolellakin.

Vuonna 1988 Swaggart joutui skandaalin syviin syövereihin jäätyään kiinni vierailusta prostituoidun luona. Kilpailevan televisiosaarnaajan Marvin Gormanin ottamassa valokuvassa Swaggart oli ollut viemässä prostituoitua motelliin. Skandaalista teki entistä suuremman se, että Swaggart itse oli aiemmin tuominnut kahta muuta kuuluisaa saarnaajaa siveettömästä seksuaalisesta käytöksestä. Swaggart esitti julkisuudessa anteeksipyynnön. Tunnettu pop-laulaja Ozzy Osbourne levytti Swaggartia ja tämän prostituutioskandaalia pilkkaavan kappaleen "Miracle Man" (ihmemies) vuonna 1988. Nyt lyötiin vastapalloon; Swaggart oli aiemmin kritisoinut toistuvasti Osbournen musiikkia ja live-esiintymisiä ja piti niitä saatanallisina.

Skandaali keskeytti Swaggartin uran ja tuotti miehelle suuren häpeän. Hänet myös erotettiin Assemblies of God -kirkon tehtävistä. Swaggart kuitenkin palasi televisioon varsin pian; hän sanoi, että ilman hänen varhaista paluutaan miljoonat ihmiset joutuisivat helvettiin. Kirkko katsoi, että hän ei katunut kunnolla. Hän menetti pastorin valtakirjansa ja Swaggart ryhtyi tunnustuskunnattomaksi julistajaksi. Vuonna 1991 hän jäi uudemman kerran kiinni prostituoidulla asioimisesta, mikä keskeytti hänen uransa toistamiseen. Mutta Jimmy Swaggart nousi jälleen tehden kyynelehtien julkisen tunnustuksen.
Nykyään Jimmy Swaggart toimii oman tunnustuskunnattoman Family Worship Center -kirkkonsa pastorina Louisianassa ja johtaa vuonna 1995 perustettua SonLife Radio Networkia. Hän avasi vuonna 1984 raamattuopiston, World Evangelism Bible Collegen.

Lulun kuulleiden kommenttikentässä eräs kirjoitti: “Mitä voimaa ja tunnetta näet hänen kasvoissaan, kun hän laulaa näitä lauluja. hänen äänensä kuvaa täydellisesti hänen laulamissaan sanoissa olevia tunteita! Mahtavaa ei voi muuta sanoa. rakastan hänen työtään ja hänen Vapahtajaansa!”

Tämä lauluesitys kestää noin yhdeksän ja puoli minuuttia, mutta ymmärtäkää Jimmyä, hän purkaa tässä sydämensä raskaita tuntoja. Laulun aikana hän myös puhuu kokemastaan syvästä yksinäisyydestä Jumalan ja ihmisten edessä. Jimmy sanoo, ettei tässä maailmassa ole mitään kauheampaa kuin kokea olevansa sekä ihmisten, että Jumalan hylkäämä. “Jouluna yksinäisyys on erityisen raskasta ja juuri jouluna tehdään enemmän itsemurhia kuin minään muuna vuoden ajankohtana", Jimmy sanoo. Jimmy muistuttaa laulun sanojen mukaisesti, että suuria rikkauksia omistava voi olla äärettömän yksinäinen; hän itse putosi maineesta ja mammonasta syvään yksinäisyyteen ja masennukseen. Jos sinä voit tavalla tai toisella auttaa ja tukea jotakin yksinäistä lähimmäistäsi, niin tee se - ja tee se mahdollisimman pian.
"Sen tähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea" (1.Kor.10:12)

https://www.youtube.com/watch?v=W085cTl ... jamesjr777
Natanael

ViestiKirjoittaja Natanael » 31.10.2022 17:23

Tämä laulu “Little flowers in the rain“ (pienet kukkaset sateessa) on vähän tunnettu, enkä sen laulajasta, Abigailista lole löytänyt netistä minkäänlaista tietoa. Kuulin tämän laulun ensimmäisen kerran todella kauan aikaa sitten ja se valloitti kerta heitolla sydämeni. Jollain tavalla tämä on kuin lasten laulu ja toden totta, tämä luo kuulijan sydämeen turvallista, lapsenmielistä uskoa hyvään taivaalliseen Isäämme.

Kommenttikentässäkään ei ole paljon kirjoituksia. Eräs kirjoittaa kuitenkin ihanasti: “Wow, kuinka tämä laulu sulattikaan sydämeni. Siunatkoon Jumala kaikkia niitä, jotka kuulevat tämän lauluesityksen”.

Minullaan ei ole nyt paljon kirjoitettavaa. Minun sydämeni tämä laulu on sulattanut monen monta kertaa. Taustakin on kuin luotu Abigailin kauniiseen ääneen: synteettisaattori ja kaunis, koreilematon pianonsoitto kruunaavat esityksen. Laulussa sanotaan, että "olemme kuin pienet kukkaset sateessa, joista Taivaan Isä huolehtii". Minusta tuo on kauniisti sanottu. Sitten vielä tämä "tuntematon laulaja", Abigail, en osaa kuvitella ketään muuta laulamaan tätä laulua hänen sijastaan - niin kauniisti hän syvällä ja samalla herkällä äänellään laulaa.

Siunatkoon Jumala sinuakin, joka kuuntelet tämän ihastuttavan laulun.

Sanat:
Hän loi sinut ja minut, Hänen lempeillä käsillään olemme kuin savea.
Sitten Hän muovaili meitä, kunnes meistä tuli
sitä mitä Hän haluaa meidän olevan

Hän toi auringonpaisteen, Hän toi sateen
Hän pitää meidät lämpimänä, kun meillä on kylmä
Ja Hän virkistää meitä jatkuvasti
Kun nukumme, kun näemme unta

Pienet kukat sateessa
Kasvavat vahvemmaksi päivä päivältä
Jumalan käsissä meistä huolehditaan ja hellitään.
Pienet enkelit tuulessa
Ne ohjaavat meidät näkyvän ulkopuolelle.
Jumalan armosta me elämme uskossa ja rakkaudessa
Hänen sanojensa mukaan me kasvamme suoraan.
Hänen silmiensä alla emme eksy harhaan,
Hänen rakkautensa kautta me elämme rauhassa.

https://www.youtube.com/watch?v=suucLoK ... roughMusic
Natanael

ViestiKirjoittaja Natanael » 03.11.2022 12:08

Olen kuullut lukuisten uskovien pitävän todistuspuheenvuoron siitä, kuinka he tulivat uskoon. Monet kertovat, kuinka he antoivat koko elämänsä Herralle; monet kuvailevat omaa antautumistaan ja päätöstään uskoa Jeesukseen.
En pystynyt pidättelemään kyyneleitäni kuunnellessani tätä laulua ensimmäistä kertaa. Olin lukenut Raamatusta toki hyvin montaa kertaa kertomuksen kadonneesta lampaasta, jonka hyvä paimen suurella vaivalla etsii, löytää, pelastaa ja kantaa kotiin. Tätä laulua kuunnellessani tiedostin sydämessäni, että he laulavat minusta. Kun kuuntelin sanoja, niin juuri siitähän tässä onkin kysymys!

Kuuntele tämä laulu, tämä on minun tarinani. Sen esittää jamaikalainen gospel-kuoro, The Grace Thrillers.

Sanat:
“99 lammasta lepäsi turvallisesti lauman suojissa. Mutta yksi oli ulkona, kaukana kukkuloilla kylmässä ja pimeässä. Poissa vuorilla, villinä ja paljaana, poissa lempeän paimenen huolenpidosta. [i]"Herra, sinulla on täällä sinun yhdeksänkymmentäyhdeksän lammastasi; eivätkö ne riitä sinulle?" Mutta paimen vastasi: "Tämä minun lampaani on vaeltanut pois minun luotani. Ja vaikka tie on epätasainen ja jyrkkä, menen erämaahan löytääkseni lampaitani.""Herra, sinulla on täällä sinun yhdeksänkymmentäyhdeksän; Eivätkö ne riitä sinulle?"
Mutta paimen vastasi: "Tämä minun lampaani on vaeltanut pois minusn luotani ja vaikka tie on epätasainen ja jyrkkä, menen erämaahan löytääkseni lampaani." Mutta kukaan lunastetuista ei tiennyt kuinka syvät vedet ylitettiin; eikä sitä, kuinka pimeä oli yö, jonka Herran täytyi kulkea ennen kuin Hän löysi lampaansa, joka oli kadonnut.
Ulkona synkässä autiomaassa Hän kuuli lampaan valituksen, vertavaluvana, avuttomana ja valmiita kuolemaan. "Herra, mistä ne veripisarat ovat tulleet tuolle vuoripolulle?" "Ne vuodatettiin eksyneelle kadotetulle, jotta paimen voisi tuoda hänet takaisin”.
Herra, mistä sinun kätesi ovat niin repeytyneet ?" "Tänä iltana monet piikit ovat lävistäneet ne." Ja kautta ukkosten piiskaamien vuorten. Ja ylhäältä kalliolta, Taivaan portille nousi huuto, "Iloitse! Olen löytänyt lampaani!" Ja enkelien äänet kaikuivat valtaistuimen ympärillä,
"Iloitkaa, sillä Herra on tuonut omansa takaisin!"

:bible:
Johannes (Joh.6:44,65) kirjoitti:“Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Ja hän sanoi: "Sen tähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna."

https://www.youtube.com/watch?v=EG3bCq_ ... K%E2%98%84
Natanael

EdellinenSeuraava

Paluu Laulu