Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Lähetä vastaus

Vahvistuskoodi
Syötä koodi siten kuin se on näkyvillä. Huomioi kirjaisinkoko
Hymiöt
:agape: :bible2: :bible: :exclaim: :question: :arrow: :idea: :smile: :think: :thumbup: :wave: :clap: :confused: :cry: :sad: :surprised: :wink: :neutral: :redface: :rolleyes: :yawn: :bible3:
Lisää hymiöitä
BBCode on Käytössä
[img] on Käytössä
[flash] on Poissa käytöstä
[url] on Käytössä
Hymiöt ovat Käytössä
Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja kalamos » 01.09.2019 16:21

Ei tuo ihan pieni kysymys ollutkaan.
Kiitos hyvästä kysymyksestä.
Valitettavasti vastaus ei tule olemaan
ollenkaan niin hyvä ja naseva kuin kysymyksesi.

Otetaan tähän vähän isompi pala
näkyviin tuosta tekstikohdasta.

:bible:
Johannes (Ilm 14:1-5) kirjoitti:
Ja minä näin, ja katso,
Karitsa seisoi Siionin vuorella,
ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta,
joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

Ja minä kuulin äänen taivaasta
ikäänkuin paljojen vetten pauhinan
ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän,
ja ääni, jonka minä kuulin,
oli ikäänkuin kanteleensoittajain,
kun he kanteleitaan soittavat.
Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä
ja neljän olennon ja vanhinten edessä;
eikä kukaan voinut oppia sitä virttä,
paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta,
jotka ovat ostetut maasta.

Nämä ovat ne,
jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa;
sillä he ovat niinkuin neitsyet.
Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee.
Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu;
he ovat tahrattomat.


Minä näen tuossa kaksi eri joukkoa.

    - 144 000 israelilaista Siionin vuorella
    - lukemattoman suuri joukko taivaassa


Nuo israelilaiset miehet
(12 000 kustakin Israelin sukukunnasta)
ovat maan päällä liharuumiissaan,
mutta eivät naimisissa,
joten he eivät lisäänny,
eli he eivät ole sitä joukkoa,
josta edellisessä viestissäni puhuin.

Tuo taivaassa Valtaistuimen edessä oleva
valtaisa ihmismeri taas on jo ylösnoussutta joukkoa,
joten eivät hekään enää lisäänny ja täytä maata.

Sen joukon suuruus,
joka jää maan päälle eloon tuon suuren ahdistuksen jälkeen
olisi ehkä jotenkin laskettavissa Ilmestyskirjan sivuilta.

Ensin maan päältä poistuu Kristuksen Morsiusjoukko,
josta tuona tempaushetkenä maan päällä elossa olevia
on varmastikin miljardeissa laskettava määrä.

Jäljelle jäävistä neljännes saa surmansa
jo Ilmestyskirjan kuudennen luvun alkupuolella
kun pahuuden voimat ovat tehneet tuhojaan
tappaen miekalla, nälällä, rutolla ja maan petojen avulla.

Heti perään mainitaan ne,
jotka surmataan Jumalan Sanan tähden.
Ja heidän lukumääränsä kasvaa myöhemmin.

Näin voisimme jatkaa Ilmestyskirjaa,
ja aina vaan kuolleiden määrä lisääntyy.

Ja ihmiskunnan loppunäytös olisi Harmagedonilla,
jos Jeesus ei tulisi ja keskeyttäisi tuota täystuhoa.

Mutta maan päällä on siis Jeesuksen tullessa
todellakin vielä nuo mainitsemasi 144 000 israelilaista miestä,
mutta toki muitakin israelilaisia.

Eli pari lukua aimmin mainitaan Vaimo,
joka on tunnistettavissa Israeliksi,
joka on VT:n mukaan Jumalan Vaimo.
Tuo Vaimo eli Israel pelastetaan ahdistuksen läpi.

:bible:
Johannes (12:6) kirjoitti:Ja vaimo pakeni erämaahan,
jossa hänellä oli Jumalan valmistama paikka,
että häntä elätettäisiin siellä
tuhat kaksisataa kuusikymmentä päivää.


Kun Jeesus sitten tulee taivaasta takaisin maan päälle,
niin silloin on maan päällä elossa olevien tuomion aika.
Ja Israel on aina kaikessa ensimmäinen.
Eli ensin tuomitaan Herran palvelusväki,
sekä miespuolinen että naispuolinen.

Mutta sitten heti perään Jeesus puhuu toisesta tuomiosta,
jossa tuomittavina ovat ahdistuksen läpi
hengissä selvinneet pakanakansat:

:bible:
Matteus (25:32) kirjoitti:Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat,
ja hän erottaa toiset toisista,
niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.


Eli nuo israelilaiset uskolliset palvelijat
sekä pakanakansoista nuo lampaat
ovat niitä,
joiden varassa 1000 vuotta kestävä
Messiaan Valtakunta lähtee liikkeelle.

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja Annora » 01.09.2019 12:31

Kiitos kalamos,

näkemyksesi on mielenkiintoinen ja olet varmasti paljon pohtinut asiaa.

Yksi kysymys vielä.

:bible:
Johannes (Ilm 14:3) kirjoitti:Ja he veisasivat uutta virttä
valtaistuimen edessä
ja neljän olennon ja vanhinten edessä;
eikä kukaan voinut oppia sitä virttä,
paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta,
jotka ovat ostetut maasta.


Tämäkö se on se pieni ihmismäärä, josta kirjoitit?

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja kalamos » 01.09.2019 12:16

Ensimmäinen taivas
on Maan ilmakehä,
jossa esimerkiksi linnut lentävät.

Toinen taivas
on taivaan avaruus,
jossa esimerkiksi aurinko, kuu ja tähdet sijaitsevat.

---

Kun tämä Maa kokee uudestisyntymisen,
josta edellisessä viestissäni mainitsin,
niin noiden synnytystuskien myötä
valtavan suuri määrä ihmisiä menehtyy.

Herran suuren/ihanan/valoisan päivän (1000 v)
tuleminen (7 v) on kauhea.
Raamattu sanoo tuosta synkeyden päivästä näin:

:bible:
Jesaja (13:12) kirjoitti:
Minä teen kuolevaiset harvinaisemmiksi kuin puhdas kulta,
ihmiset harvinaisemmiksi kuin Oofirin kulta.


Itse asiassa
yksikään ihminen ei selviäisi hengissä
tuon ahdistuksen läpi,
jos noita päivä ei lyhennettäisi.
Mutta valittujen (Israelin) tähden ne päivät lyhennetään.

:bible:
Matteus (24:22) kirjoitti:
Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty,
ei mikään liha pelastuisi;
mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.


Eli tuo tuhatvuotiskausi alkaa
hyvin pienellä ihmismäärällä.
Mutta tuo pieni seulottu ja puhdistettu siemen
lisääntyy nopeasti ja täyttää Maan,
kun paholainen ei enää ole villitsemässä ihmisiä.

---

Minä ymmärrän Sanan ilmoituksen niin,
että ennen seurakunnan tempausta
tulee tilanne, jossa Pyhä Henki
tulee yhtäaikaisesti puhuttelemaan jokaista ihmistä.
Jokainen kokee tuon Pyhän Hengen vaikutuksen elämässään.
Tästä aiheesta onkin jo oma keskustelunsa.

Kun seurakunnan tempaus on tapahtunut,
niin tämä nykyinen armotalouskausi on päättynyt.
Kristuksen ruumis eli Hänen Morsiamensa on täysilukuinen,
eikä siihen enää lisätä yhtään jäsentä.

Ja silloin on taas Valtakunnan evankeliumin aika.
Sitä julistetaan jo Jaakobin ahdistuksen aikana Israelissa
ja se julistetaan Messiaan Valtakunnan aikana
todistukseksi myös kaikille pakanakansoille,
ja sitten tulee loppu.

Ja silloin lopuksi,
kun tätä Maata ei enää ole,
tapahtuu kuolleitten ylösnousemus.
Sitä ennen on ollut vanhurskasten ylösnousemus,
joka on toteutunut useassa eri vaiheessa.

Tuomion peruste on oleva se,
onko ihminen rakastanut pimeyttä enemmän kuin Valkeutta.
Ja tämän asian todistaa ihmisen omatunto.

:bible:
Paavali (Room 2:14-16) kirjoitti:
Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole,
luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii,
niin he, vaikka heillä ei lakia ole,
ovat itse itsellensä laki
ja osoittavat,
että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä,
kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa
ja heidän ajatuksensa keskenään
syyttävät tai myös puolustavat heitä -
sinä päivänä,
jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet
Kristuksen Jeesuksen kautta,
minun evankeliumini mukaan.

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja Annora » 01.09.2019 10:20

Lyhyt lainaus viestistäsi kalamos:

kalamos kirjoitti:Paratiisi on kolmannessa taivaassa.
Tuhatvuotinen valtakunta on tämän nykyisen maan päällä.


Kaksi erillistä paikkaa siis näyttäisi olevan.

Mitä tai missä ovat 1. ja 2. taivas? Entä, missä ovat tuolloin tällä hetkellä maapallollamme vaikuttavat muiden kuin kristinuskon edustajat: esim. buddhalaiset ja muslimit? Vai onko silloin jo koko maapallon väestö evankelioitu?


Kristittyjä 33%
Muslimeja 23%
Hinduja 14%
Buddhalaisia 7%
Kiinalaisten uskontojen kannattajia 6%
Etnisten uskontojen kannattajia 4%
Ateisteja 2%
Muita 11%

Lähde: International Bulletin of Missionary research

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja kalamos » 01.09.2019 08:29

Annora kirjoitti:Kerro tarkemmin Emil, otin viestistäsi yhden raamatun kohdan esiin.

KR 1933/-38
Hes. 44:22 Leskeä ja hyljättyä älkööt he ottako vaimoksensa, vaan ottakoot neitsyen Israelin heimon jälkeläisistä tai lesken, joka on leskenä papin jälkeen.

Miten tuo raamatunkohta liittyy siihen kuin sanot, että 1000-vuotisessa valtakunnassa synnytetään lapsia?

Ja sitten vielä toinen kysymys - tarkoittavatko nämä nimitykset samaa asiaa: paratiisi ja tuhatvuotinen valtakunta?


Paratiisi on kolmannessa taivaassa.
Tuhatvuotinen valtakunta on tämän nykyisen maan päällä.

Minä ymmärrän niin,
että Hesekielin kirjan loppuluvut ovat kuvausta
tapahtumista tuhatvuotisesta valtakunnassa.

Ja silloin tuo Emilin esiin nostama
(joskin sitten poistama) kohta
on yksi niistä, jotka osoittavat,
että 1000-vuotisessa valtakunnassa synnytetään lapsia.

Eli ymmärrän niin,
että Messiaan Valtakunta perustetaan maan päälle.
Mutta pyhät, joista Emil puhuu
eivät asu silloin tämän maan päällä,
vaan Jumalan kolmannessa taivaassa Isän Kotona.
Pyhät ovat ylösnousseita ja ylösnousemusruumiissaan.
Sen sijaan tämän maan päällä elo jatkuu niinkuin nytkin lihassa.
Ihmisiä syntyy ja kuolee.

Mutta tämä Maa on kuitenkin silloin
kuin Eedenin puutarha.
Ja niin ihmiset elävät pitkään.
Ja kaikessa luomakunnassa näkyy se,
että paholainen on sidottuna tuon ajan.

:bible:
Jesaja (65:23-25) kirjoitti:He eivät tee työtä turhaan
eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi,
sillä he ovat Herran siunattujen siemen,
ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.
Ennenkuin he huutavat, minä vastaan,
heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella,
ja leijona syö rehua niinkuin raavas,
ja käärmeen ruokana on maan tomu;
ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa,
sanoo Herra.


Eli Kristus ja Hänen ruumiinsa jäsenet
eli ylösnousseet pyhät hallitsevat maailman menoa
tuon tuhannen vuoden ajan
silloin kuin tämä nykyinen Maa on ikäänkuin uudestisyntynyt
alkuperäiseen olotilaansa.
Esimerkiksi omille (Israelilaisille) opetuslapsilleen
Jeesus lupasi:

:bible:
Matteus (19:28) kirjoitti:Totisesti minä sanon teille:
siinä uudestisyntymisessä,
jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella,
saatte tekin, jotka olette minua seuranneet,
istua kahdellatoista valtaistuimella
ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja Emil » 31.08.2019 09:38

Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa ja enkeleitäkin. Siitä asiasta haluan herättää keskustelua. On niin vaikea aihe.

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja kalamos » 13.12.2018 17:43

Emil

Mistä Raamatunkohdasta / asiasta
haluat herättää keskustelua tässä viestiketjussa?

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja Annora » 13.12.2018 14:44

Annora kirjoitti:Kerro tarkemmin Emil, otin viestistäsi yhden raamatun kohdan esiin.

KR 1933/-38
Hes. 44:22 Leskeä ja hyljättyä älkööt he ottako vaimoksensa, vaan ottakoot neitsyen Israelin heimon jälkeläisistä tai lesken, joka on leskenä papin jälkeen.

Miten tuo raamatunkohta liittyy siihen kuin sanot, että 1000-vuotisessa valtakunnassa synnytetään lapsia?

Ja sitten vielä toinen kysymys - tarkoittavatko nämä nimitykset samaa asiaa: paratiisi ja tuhatvuotinen valtakunta?


Tuo kohta onkin nyt aloituksesta poistettu, joten se siitä.

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja Emil » 13.12.2018 13:51

Kyllä. Me uskovina tulemme istumaan valtaistuimilla ja tulemme tuomitsemaamaailman iihmisiä ja jopa enkeleitä 1000 v. valtakunnan aikoihin.

Re: Pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa

Viesti Kirjoittaja kalamos » 13.12.2018 11:48

Kyllä.
Jeesus sanoi vuorisaarnassa näin:

:bible:
Matteus (7:1-2) kirjoitti:Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
sillä millä tuomiolla te tuomitsette,
sillä teidät tuomitaan;
ja millä mitalla te mittaatte,
sillä teille mitataan.


Mutta tämän keskustelun avaus
ilmeisesti puhuu ihan toisesta asiasta,
joka toteutuu nykyisen armotalouskauden jälkeen
eli tuhat vuotta kestävän
Messiaan Valtakunnan aikana.

Ylös