"Alienit" jo täällä?

Lähetä vastaus

Vahvistuskoodi
Syötä koodi siten kuin se on näkyvillä. Huomioi kirjaisinkoko
Hymiöt
:agape: :bible2: :bible: :exclaim: :question: :arrow: :idea: :smile: :think: :thumbup: :wave: :clap: :confused: :cry: :sad: :surprised: :wink: :neutral: :redface: :rolleyes: :yawn: :bible3:
Lisää hymiöitä
BBCode on Käytössä
[img] on Käytössä
[flash] on Poissa käytöstä
[url] on Käytössä
Hymiöt ovat Käytössä
Otsikko
   

Laajenna näkymää Otsikko: "Alienit" jo täällä?

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja kalamos » 21.02.2023 17:55

:bible:
Mooses (Gen 6:1-2) kirjoitti:
Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä
ja heille syntyi tyttäriä,
huomasivat Jumalan pojat
ihmisten tyttäret ihaniksi
ja ottivat vaimoikseen kaikki,
jotka he parhaiksi katsoivat.


Tuo ensimmäinen maininta
Jumalan pojista paljastaa,
että Jumalan pojat voivat
ottaa myös ihmisen muodon
ja nämä langenneet Jumalan pojat
jopa yhtyivät ihmisten tyttäriin.

Nämä Jumalan pojat
olivat selvästi pahan teossa.
Olivat siis pahoja.

Mutta sitten Jobin kirjassa
on kaksikin kohtaa,
jossa Jumalan pojat
viittaa hyviin sellaisiin.

:bible:
Job (1:6) kirjoitti:
Mutta kun eräänä päivänä
Jumalan pojat tulivat
ja asettuivat Herran eteen,
tuli myöskin saatana heidän joukossansa.


:bible:
Job (2:1) kirjoitti:
Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat
tulivat ja asettuivat Herran eteen,
tuli myöskin saatana heidän joukossansa
ja asettui Herran eteen.


Normaalisti saatana
on nimenomaan pahojen
Jumalan poikien seurassa
ja heidän käskijänsä.

Mutta nyt hän tuli kuokkimaan
kokoontumiseen,
jossa olivat hyvät Jumalan pojat.

Ja kun sessio oli ohi,
niin vain saatanan kerrotaan poistuneen.

:bible:
Job (2:7) kirjoitti:
Niin saatana meni pois Herran edestä


Ymmärrän siis niin,
että nuo Jumalan pojat jäivät
Jumalan luo.

Alunperin kaikki enkelit
niin aamutähdet kuin Jumalan pojatkin
olivat Jumalan luona.

:bible:
Job (38:7) kirjoitti:
kun aamutähdet kaikki iloitsivat
ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat


Mutta sitten tapahtui,
että korkea-arvoisin enkeli,
Kointähti Aamuruskon poika,
ylpistyi ihanuudestaan,
ja alkoi vaatia itselleen
sijaa Jumalan rinnalla.

Se paikka oli kuitenkin
varattu Jumalan Pojalle
eli itse Aamuruskolle.

Ja niin syttyi sota taivaassa,
ja osa enkelikunnasta
niin aamutähdistä
kuin Jumalan pojistakin
asettui aamuruskon pojan puolelle.

Mikaelille ja tämän enkeleille
hävinnyt joukko heitettiin maan päälle.

Niiden liikkuma-alaa
on kuitenkin vielä taivaan avaruus.

Mutta kerran ne heitetään
sieltäkin paholaisen johdolla
maan päälle.

:bible:
Johannes (Ilm 12:9) kirjoitti:
Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme,
jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan,
koko maanpiirin villitsijä,
heitettiin maan päälle,
ja hänen enkelinsä
heitettiin hänen kanssansa.


Jumalan pojat olivat siis kaikki
alunperin hyviä enkeleitä
ja hierariassa muita enkeleitä korkeammalla.

Aamuruskon poika (Lucifer)
oli kaikkein korkea-arvoisin.
Hän oli kaikkein hohdokkain enkeli.

Tämä tuossa vaiheessa
kaikkein kirkkain luotu olento
muuttui lankeemuksensa myötä
kaikkein syvimmäksi pimeydeksi.
Pahimmaksi kaikista.


PS

Minä ymmärrän niin,
että riivaajat ovat muuta joukkoa
kuin langenneita enkeleitä
aiemmin mainitsemistani syistä.

UT:n puolella

δαίμων = riivaaja
daimōn

VT:n puolella juuri tällaisesta
riivaajasta ei puhuta.

Septuaginta kylläkin
kääntää eri VT:n sanoja
tuolla kreikan sanalla.

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja Annu » 21.02.2023 16:41

Wikipedia selittää demonia näin:

"Antiikin lopulla ja kristinuskossa ja sen värittämässä
länsimaisessa noituudessa demoni tuli merkitsemään
riivaajia ja pahoja henkiä, jotka olivat niitä enkeleitä,
jotka olivat langenneet arkkienkeli Luciferin Saatanan
mukana."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Demoni

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja Annu » 21.02.2023 16:29

Tässä yhteydessä esitän minäkin yhden kysymyksen
eli onko riivaaja ja demoni sama asia?

-Enkeleitä uskoisin olevan hyviä ja pahoja, sillä
olihan Saatanakin alunperin enkeli Lucifer, kaunein
enkeleistä, joka sitten nousi kapinaan Jumalaa
vastaan ja sitä seurasi osa enkeleistä. Eivätköhän
nämä enkelit silloin ole juuri pahoja enkeleitä?

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja Annora » 21.02.2023 14:56

kalamos kirjoitti:Kuten edellä olen jo kertonutkin,
niin minä ymmärrän niin,
että riivaajat eivät ole enkeleitä.

Molemmat ovat pahan henkiolentoja,
mutta riivaajat eroavat
enkeleistä siten,
että ne tarvitsevat ruumiin,
jotta voisivat toteuttaa itseään.

Siksi ne pyrkivät ihmisiin,
ja vaikka siatkin kelpaavat.

Sen sijaan enkelit
ovat kykeneviä pukeutumaan
ihmisruumiiseen.
Ja näin tapahtui Nooan päivinä.
Ja sitten nämä langenneet
Jumalan pojat
jopa yhtyivät ihmisten tyttäriin
ja siittivät lapsia.

Ja niin koko luomakunta
oli vaarassa joutua paholaisen siemenen
valtaamaksi.

Ja niin Jumalan oli pakko
pelastaa luomakunta hukuttamalla se.

Eli taivaan avaruuksissa
ei ymmärtääkseni ole riivaajia.


Auta kalamos minua ymmärtämään tämä: onko enkeleitä sekä hyviä että pahoja?

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja Kirjoittaja » 21.02.2023 11:32

Niin, minulla oli vähän hakusessa tuo demonin merkitys.

https://www.vice.com/en/article/3adadb/ ... onentially

Yhdysvaltain kongressi ilmeisesti myöntää, että kaikki ufot eivät ole ihmisen tekemiä.
Nämä alukset liikkuvat tavoilla, joita ei osata selittää.

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja kalamos » 20.02.2023 17:07

Kuten edellä olen jo kertonutkin,
niin minä ymmärrän niin,
että riivaajat eivät ole enkeleitä.

Molemmat ovat pahan henkiolentoja,
mutta riivaajat eroavat
enkeleistä siten,
että ne tarvitsevat ruumiin,
jotta voisivat toteuttaa itseään.

Siksi ne pyrkivät ihmisiin,
ja vaikka siatkin kelpaavat.

Sen sijaan enkelit
ovat kykeneviä pukeutumaan
ihmisruumiiseen.
Ja näin tapahtui Nooan päivinä.
Ja sitten nämä langenneet
Jumalan pojat
jopa yhtyivät ihmisten tyttäriin
ja siittivät lapsia.

Ja niin koko luomakunta
oli vaarassa joutua paholaisen siemenen
valtaamaksi.

Ja niin Jumalan oli pakko
pelastaa luomakunta hukuttamalla se.

Eli taivaan avaruuksissa
ei ymmärtääkseni ole riivaajia.

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja Kirjoittaja » 20.02.2023 09:21

Eikös tässä puhuta aika selkeästi, että siellä avaruudessa on "jotain", eli demonit. Kenties ovat rakentaneet itselleen aluksiakin? Ilmavallan hallitsijalla on ilmaherruus maan ilmakehässä ufoaluksillaan?

:bible:
Paavali (Ef 6:12) kirjoitti:
Sillä meillä ei ole taistelu
verta ja lihaa vastaan,
vaan hallituksia vastaan,
valtoja vastaan,
tässä pimeydessä hallitsevia
maailmanvaltiaita vastaan,
pahuuden henkiolentoja vastaan
taivaan avaruuksissa.

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja kalamos » 18.12.2020 17:40

Kyllä. Riivaajia on maan päällä.
Ja ne eivät mistään hinnasta
haluaisi mennä takaisin syvyyteen.
Mutta sinne ne joutuvat,
jos eivät löydä asuinsijaa
kenenkään ruumiista.
Ja niin esimerkiksi legio
pyysi lupaa mennä sikalaumaan
välttyäkseen syvyyteen joutumiselta.
Taivaan avaruus ei riivaajajoukolle ollut tarjolla.
Ja syvyyteen tuo
6000 riivaajan joukko-osasto kuitenkin päätyi.

Viittaat Ilmestyskirjan kohtaan,
jossa taivaasta maan päälle
pudonnut tähti saa avata syvyyden kaivon.
Tuo tähti tarkoittaa paholaista tai sen enkeliä.
Sen sijaan syvyyden kaivosta ulos tulevat
hyvinkin viittaavat riivaajiin.

:bible:
Johannes (Ilm 9:1-4) kirjoitti:
Ja viides enkeli puhalsi pasunaan;
niin minä näin tähden,
taivaasta maan päälle pudonneen,
ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;

ja se avasi syvyyden kaivon,
ja kaivosta nousi savu,
niinkuin savu suuresta pätsistä,
ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.

Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle,
ja niille annettiin valta,
niinkuin maan skorpioneilla on valta;
ja niille sanottiin,
etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa
eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta,
vaan ainoastaan niitä ihmisiä,
joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.


Tällä ihmisiä vaivaavalla joukolla
on johtajanaan syvyyden enkeli.

Eli syvyydessäkin on enkeleitä.
Mutta enkelit eivät ole riivaajia.

Eivät enkelit ihmisessä asu.
Riivaajat kylläkin.

Sen sijaan enkelit
eli Jumalan pojat voivat yhtyä ihmiseen.
Niinkuin tapahtuikin ennen vedenpaisumusta.

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja Emil » 18.12.2020 12:34

Riivaajat ovat jo maanpäällä riivatuissa, eikä vain syvyydessä, tuonelan vaivanpaikassa. Riivaajat liikkuvat maanpäällä etsien kenet voisivat vain riivata.

Langenneita enkeleitä myös on syyvyydesä ja maanpäällä ja avaruudessa tälläkin hetkellä. Riivaajat ovat langenneita en keleitä, mutta hierarkisesti alempana, ylempiä henkivaltoja ja voimia. Ylemmät henkivallat ja voimat vaikuttavat etupäässä avaruudessa ja maanpäällä ja alemmat tuonelan vaivanpaikassa.

UFO alienit joita puolustusviranomaiset kyseisessä tapauksessa tapailevat, ovat jo maanpäällä olevia langenneita enkeleitä.

Ilm. 12 luvun tapahtumat ovat vasta edessäpäin ja silloin kun saatana enkekeinern syöstään ja heitetään maanpäälle, kyse on fyysisessä olomuodossa maanpinnalle heittämisestä. Syvyyden kaivo avautuu ja siitä tulipätsin savusta, lähtee liikkeelle fyysiset langenneet enkelit aluksineen. Sitä se tarkoittaa. Ne piinaavat niitä jotka ovat ottaneet pedonmerkin ja kumartaneet pedon kuvaa.

Re: "Alienit" jo täällä?

Viesti Kirjoittaja kalamos » 17.12.2020 18:42

Riivaajat oleilevat syvyydessä.
Sen sijaan enkelit liikkuvat
taivaan avaruuksissa.

Nämä
'pahuuden henkiolennot'
jotka oleilevat
'taivaan avaruuksissa'
heitetään maan päälle.

Ja sen jälkeen maan päällä tapahtuu
asioita siten kuin edellä olen
Ilmestyskirjaa lainaten kertonut.

Siis maan päälle heitetty
lohikäärme eli saatana
asettuu meren hiekalle.

Ja sitten tuosta pakanakansojen merestä
nousee peto,
jonka ymmärrämme olevan antikristus.

Ja se,
joka vielä pidättää
tämän eksyttäjän tulemista,
on Kristus.

Siis niin kauan
kuin Kristus on maan päällä
(Kristuksen ruumis eli seurakunta)
ei antikristus voi saada valtaa.

Päivä ja yö ei voi hallita yhtäaikaa
ei myöskään Valkeus ja pimeys.
Jo alussa Jumala erotti ne toisistaan,
kuten voimme lukea Raamatun
neljännestä jakeesta.

Pidättäjä on siis
maskuliininen persoona
(ho katekhon)
eli Jeesus Kristus.
Tarkkaan ottaen
Kristuksen ruumis,
joka on edelleen maan päällä,
vaikka Pää onkin jo taivaassa.

Asiana tuo pidättäjä
on neutri
(to katekhon).
Paavali siis viittaa
ensin asiaan,
joka pidättää.

Ja asia, josta Paavali
oli heille puhunut,
on seurakunnan lähtö.
Ja siihen Paavali myös
viittaa tuossa Tessalonikalaiskirjeen kohdassa.

Tempaus on siis asia,
minkä täytyy tapahtua ensin.
Ja itse pidättäjä on maskuliini
Jeesus Kristus.

Mutta kun seurakunnan lähtö on tapahtunut,
niin jonkin ajan kuluttua Jeesus avaa
kirjakäärön ensimmäisen sinetin,
ja pahuuden henkiolento
ratsastaen valkealla hevosella
lähtee liikkeelle.
Tästä alkaa pahuuden voittokulku.

Paholainen tekee muutaman
menestyksessään vuoden jälkeen
enkeliensä kanssa
jopa yrityksen valloittaa
takaisin valtaistuimensa taivaassa.

Mutta se päätyy enkelijoukkoineen
maan päälle.
Tästä voimme lukea
Ilmestyskirjan luvusta 12.
Silloin nuo taivaan avaruuden olennot,
joita Raamattu nimittää
pahuuden henkiolennoiksi,
ovat maan päällä.

Ylös

cron