JEESUS OLI TÄÄLLÄ

Synti, Sovitus, Usko, Elämä, Parantuminen, Kasteet, Seurakunta

JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja Jukka » 08.10.2014 20:34

Luin aikoinaan tapauksesta, jossa talvi- tai jatkosodassa venäläisten hyökätessä suomalaiset joutuivat perääntymään asemistaan jonkun matkaa. Eräs suomalainen sotilas haavoittui ja jäi makaamaan kaivetun poteron suojaan.

Lääkintämiehet eivät päässeet kahteen päivään haavoittuneen sotilaan luokse auttamaan. Kolmantena päivänä suomalaiset tekivät vastahyökkäyksen ja lääkintämiehet pääsivät haavoittuneen miehen luokse, mutta tämä oli menehtynyt luodeista saamiinsa vammoihin. Kuoleva sotilas oli raapustanut tupakka-askinsa takakanteen sanat: Jeesus oli täällä.

Nuorena, vasta uskoon tulleena, kerroin tapauksesta (innokkaana) jo pitkään uskossa olleelle sisarelleni Kristuksessa. Todistukseni sai kovan kolauksen, kun hengellisenä äitinäni pitävä nainen sanoi, ettei kukaan voi pelastua, jos ei suullaan tunnusta Jeesusta ihmisille, ainakin yhdelle.

Tämä kertomani asia tapahtui 1970-luvulla ja aika ajoin se on noussut mieleeni. Olin surullinen tuon sotilaan puolesta. Miksi ei lääkintämiehet päässeet ajoissa hänen luokseen, jotta hän olisi voinut suunsa tunnustuksella pelastua?

Toissapäivänä tapaus muistui mieleeni ja kerroin siitä eräälle sairaalle ja lapsenomaiselle eläkkeellä olevalle uskovalle ystävälleni. Kun olin kertomukseni kohdassa, jossa kuoleva sotilas oli yksin poterossa ja kirjoitti tupakka-askiinsa ”Jeesus oli täällä”, niin ystäväni sanoi: ”Eihän hän yksin ollut, kun Jeesus oli siellä”.

Raamattu opettaa, että sydämellä uskoen ja suulla tunnustaen pelastutaan. Jäin pohtimaan, että onko Raamatussa yhtään kohtaa, missä ihminen pelastuisi vaikka ei tunnustaisi uskoaan ihmisen edessä? Oliko hengellinen äitini sittenkin oikeassa? Mikä on Sinun mielipiteesi?
Jukka
 

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja kalamos » 09.10.2014 06:06

Kyllä tuo kirjallinen tunnustus oli
vähintään yhtä merkittävä kuin suun tunnustus.
Kuinka syvästi tuon miehen tunnustus koskettaakaan
edelleen jokaista kertomuksen ja samalla tuon tunnustuksen lukijaa.

Ehkä tuon mainitsemasi sisaren mielessä
olivat nämä Paavalin sanat:

(Room 10:10-11) Paavali kirjoitti:sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi
ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu:
"Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään."


Siis sydämen uskolla ...
Ei yksikään, joka uskoo Häneen, joudu häpeään.


Tuo kertomuksesi mies taatusti uskoi Häneen,
eikä ole joutunut häpeään vaan on nyt Hänen luonaan, johon uskoi.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6560
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja pökkelö » 09.10.2014 20:46

Aamen, Kalamos !

Paimen etsii kadonnutta lammasta, ja näki miehen sydämen hädän ja kaipauksen. Minun Herrani, minun Jumalani riitti varmasti tuolle miehelle tunnustukseksi.
Ja todistuksensa jätti kirjallisena muillekin luettavaksi.

Meillä on ihmeellinen Jeesus, joka rakastaa meitä langenneita eksyneitä, jotka laitamme vielä esteitä ja portteja taivaaseen pääsyn ehdoksi muille.
Onneksi Taivaallinen hyvä Paimen pääsee läpi esteiden kantaakseen lampaansa Taivaan kotiin.
pökkelö
 
Viestit: 70
Liittynyt: 25.09.2014 20:26

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja pökkelö » 15.10.2014 20:41

(Joh 6:40) Jeesuksen sanat, jotka Johannes kirjoitti:Sillä minun Isäni tahto on se,
että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä;
ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
pökkelö
 
Viestit: 70
Liittynyt: 25.09.2014 20:26

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 16.10.2014 12:10

kylmäverinen ihminen väittää noinkin suuren ihmeen ääressä ettei tuo Jumalan armahtama pelastunutkaan :oops:

käsittämätöntä pahuutta :shock:
Lemmikki
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08.09.2014 08:51

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja Jukka » 16.10.2014 12:39

Pökkelölle:
Tuo on rohkaiseva raamatunpaikka, Herramme itsensä lausuma.

Eräs 'yli-innokas' uskovainen sanoi kerran minulle, että "minä ainakin haluan herätä ennen viimeistä päivää" ja valitti hautajaisissa vainajaa siunannutta pappia epäuskoiseksi. Olin nuori uskossani, mutta sen verran tiesin, että Jeesus oli sanonut nuo sanat ennen sitä pappia.

Lainaamaasi r-paikkaan liittyen laitan tähän Jesajan erään ennustuksen Jeesuksesta (Jes. 45:22)

"Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki,
sillä minä olen Jumala, eikä toista ole".


"Look unto me, and be ye saved, all the ends of the earth:
for I am God, and there is none else"
(KJV ja Amerikan standart).

Katsokaa Minuun ja olkaa pelastetut, kaikki maan ääret,
sillä Minä olen Jumala eikä muuta ole
(käännös by Jukka1954).
Jukka
 

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja Jukka » 16.10.2014 12:50

Lemmikki kirjoitti:kylmäverinen ihminen väittää noinkin suuren ihmeen ääressä ettei tuo Jumalan armahtama pelastunutkaan... käsittämätöntä pahuutta.


Kysymys ei ehkä ollut pahuudesta vaan ymmärtämättömyydestä. Tahdon itse ajatella näin. Ehkä sisaremme itsekin ajatteli myöhemmin eri tavalla. Kalamos viittasikin vastauksessaan r-paikkaan, jonka perusteella sisarellemme ehkä syntyi virheellinen käsitys asiasta.
Jukka
 

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja pökkelö » 16.10.2014 20:56

Me olemme melkoisen putkiaivoisia, ja ajattelemme ihmisten tavoin, ja teemme Jumalasta kovin pienen jumalan. Sellaisen meidän ymmärrykseemme sopivan.
ja itsekin kauan lain alla olleena olin kovin kapea katseinen. Onneksi Herra meitä kurittaa monin eri tavoin vaelluksemme vaiheissa, jotta sydämemme ymmrrys avartuisi.
Kovin harva täältä pelastuisi , jos me oppimestareina siitä saisimme päättää.
Onneksi on Hyvä Paimen , joka rakastaa ja etsii niitäkin kadonneita, jotka me mielellämme hylkäisimme.

Olen joskus kullut, ettei kuurot pääse taivaseen, kun usko tulee kuulemisesta. :?
pökkelö
 
Viestit: 70
Liittynyt: 25.09.2014 20:26

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja Jukka » 16.10.2014 21:19

Kiitos pökkelö. Kirjoitit jotain -luultavasti tietämättäsi- joka juuri nyt rohkaisi ja auttoi minua. Ja kiitos Jumalalle, että Hän kasvattaa meitä lapsiaan. Se on sitä "ohjaavaa kuria", josta Raamatussa sanotaan mm. näin:
(Hebr 12:7, 11) kirjoitti:Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?. . Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut
Jukka
 

Re: JEESUS OLI TÄÄLLÄ

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17.10.2014 19:25

jännää :)

samaa kohtaa katselin itsekin tänään :"kuritukseksi kärsitte" eli kärsimys on teille kuritusta.

Aika kovaa tekstiä mutta on se silti ikäänkuin enemmän Jumalan hallinnassa olevaa kuin
ajatella vaikka "sattumaa että kaikille sattuu kaikkea" :(

Kun kuitenkin sisimmässään tietää että Herra on Kaikkivaltias niin on lohdullisempaa
ajatella että kaikella on sittenkin tarkoitus. Toki moni asia voi olla oman eksymisen tai
muun syytä.......

Mutta sitten tuosta ymmärtämättömyydestä :
kyllä itsekin olen ollut sellainen "putkiaivo" ja aivan oudon käsityksen Jumalasta
omaava että kiitollinen saa olla että näkee nykyään Jumalan Elävänä ja armahtavana !!¨
eikä uskonnollisena kaavoihin kangistuneena kirjaimena :(

Nuorempana varmasti sanoin itsekin paljon asioita jotka toistem mielestä oli loukkaavia.

Nykyään haluan kovasti erottaa sen mikä oikeasti on uskonnollista ja mikä ei.
Lemmikki
 
Viestit: 26
Liittynyt: 08.09.2014 08:51

Seuraava

Paluu PELASTUS

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron