En usko syntiin

Synti, Sovitus, Vanhurskaus

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja kalamos » 31.01.2018 17:59

Sirkuttaja kirjoitti:Esimerkiksi itselläni uskonto oli jotain johon turvauduin vaikealta tuntuvissa tilanteissa


Sinä olet siis ollut tekemisissä uskonnon kanssa?
Mitä ilmeisimmin et turvautunut siihen synninhädässä?
Eikä uskonto kyllä siihen hätään autakaan.
Uskonto ei ole ollenkaan sama asia kuin usko.
Uskonto yrittää saavuttaa jotain tekojen avulla.
Usko turvautuu Jumalan tekoon Jeesuksessa Kristuksessa meidän edestämme.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6547
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja Emil » 31.01.2018 18:04

Uskonto sitoo ihmisen rituaaleihin ja suorittamiseen. Elävä usko vapauttaa, ei sido ja kaikki on Jumalan armosta käsin tapahtuvaa, elävässä uskossa.
Emil
 

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 31.01.2018 18:11

no kaikki uskovat sanovat, että ei uskonto vaan aito usko, sydämen usko... ja kaikki se on samaa uskontoa, uskovat todistelevat vain itselleen, olevansa itse aidon uskon kannattajia, joita ei ehkä heidän mielestään jotkin ulkopuoliseksi nähdyt tahot ole.

Se usko jota edustat, oli tuhoavaa minulle... synnin hätä... siitä uskovat puhuvat mielellään ja epäilevät toistensa synninhätä tietä, mutteivät omaansa... koskaan ei siinä uskonnossa ole tarpeeksi, aina pitää olla kuin kopio tai klooni toisista... erilaisuus on heille kuin syöpä ja he koittavat siihen klooniarmeijaansa saada muitakin värvättyä... mutta se ei tee ihmisistä onnellisia.... olen se mikä olen ja tällaisena hyvä ja riittävä.

Ps, tiedän mitä uskovat tarkoittavat synnin hädällä, ei kiitos sitä minulle enää lainkaan, sitä kuravettä on juotu aikonaan tarpeeksi.
Sirkuttaja
 

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja Emil » 01.02.2018 11:22

Uskotko helvetin olemassaoloon? Se on olemassa vaikka emme siihen uskoisikaan. Todisteita on vaikka kuinka paljon ja ihan tieteellisiäkin. Jos et usko tätä, niin tutustuppa vaikka NDE eli Near Death Experience kokemuksiin ympäri maapallon uskonnosta riippumatta. Eli suomeksi kuolemanraja kokemuksiin, josta on eniten materiaalia englanniksi, mutta jotain suomeksikin. Youtubevideoita ja monia kirjoja, suomennettujakin kirjoja ja lehtiartikkeleita ja televisio -ohjelmiakin, suomeksi tekstitettyjäkin olen nähnyt kotimaan televisiossa. Jopa syntymästään asti sokea näki ensimmäisen kerran elämässään NDE kuolemanrajakokemuksen tapahtuessa. Millä silmillä hän sen näki kun omat fyysiset silmät täysin sokeat? Pam Reynoldsin hyvin lääketieteellisesti dokumentoitu NDE kokemus, paljasti, että NDE kokemus voi tulla vaikka aivoissa ei olisi todistetusti mitään sähköistä toimintaa ja ei merkkiäkään hapenpuutteesta aivoissa! Pam tapasi NDE matkallaan myös tuttuja ja täysin tuntemattomia ihmisiä, jotka kommunikoivat hänen kanssaan. Hänet käännytettiin takaisin taivaan porteilta.
Emil
 

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 01.02.2018 11:37

Jonkinlainen helvetti on kait olemassa. Ehkä tärkeää on anteeksianto ja sovitus, itselleen löytää, jos painii asioiden kanssa. Uskovat kutsuvat sitä asiaa, jossa ihminen jotenkin painii menneisyytensä kanssa kait sanalla synnintunto, mutta ehkä kyse on silloin enemmänkin siitä, ettei ole pystynyt elämään asioiden kanssa, eikä ole käynyt lävitse asioita elämässään ja ymmärtänyt että menneisyys ei määritä, vaan nykyisyys ja tämä hetki.

En usko sellaiseen helvettiin, jossa ihminen fyysisesti kehossaan palaa iänkaiken jossain pätsissä, se on "botchiavellilaista näkemystä", alkuperäiset juutalaisetkaan eivät taida uskoa siihen helvettiin mihin tämän päivän kristinusko uskoo, että Jumala laittaisi muut ihmiset kuin kristinuskon uskovat kärsimään iänkaiken fyysisen kuoleman jälkeen.
Sirkuttaja
 

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja kalamos » 01.02.2018 17:07

Sirkuttaja kirjoitti:Se usko jota edustat, oli tuhoavaa minulle


Minä uskon Herraan Jeesuksen.
Tämä usko ei tuhoa vaan pelastaa.

:bible:
Luukas (Ap.t 16:31) kirjoitti:Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut


Vain Jeesus voi antaa synnit anteeksi,
koska Hän on itse maksanut syntivelkamme.

Sirkuttaja kirjoitti:tiedän mitä uskovat tarkoittavat synnin hädällä


Haluaisitko jakaa tietosi kanssamme.
Mitä uskovat tarkoittavat synnin hädällä?
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6547
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja Emil » 01.02.2018 18:26

Sirkuttaja kirjoitti:Jonkinlainen helvetti on kait olemassa. Ehkä tärkeää on anteeksianto ja sovitus, itselleen löytää, jos painii asioiden kanssa. Uskovat kutsuvat sitä asiaa, jossa ihminen jotenkin painii menneisyytensä kanssa kait sanalla synnintunto, mutta ehkä kyse on silloin enemmänkin siitä, ettei ole pystynyt elämään asioiden kanssa, eikä ole käynyt lävitse asioita elämässään ja ymmärtänyt että menneisyys ei määritä, vaan nykyisyys ja tämä hetki.

En usko sellaiseen helvettiin, jossa ihminen fyysisesti kehossaan palaa iänkaiken jossain pätsissä, se on "botchiavellilaista näkemystä", alkuperäiset juutalaisetkaan eivät taida uskoa siihen helvettiin mihin tämän päivän kristinusko uskoo, että Jumala laittaisi muut ihmiset kuin kristinuskon uskovat kärsimään iänkaiken fyysisen kuoleman jälkeen.


Jos uskot jonkinlaisen helvetin olemassaoloon, niin millä perustein? Miten ajattelet itse säästyväsi sinne jonkilaiseen helvettiin joutumasta? Omat teotko ja tekemättä jättämisetkö? Oma viisausko? Oma asioiden selvittäminen oman päänsisällä ja sitä kautta saatu kyky elää menneisyyden ja nykyisyyden tapahtumien kanssa? Nykyisyys ja tämä hetki on hetkessä ohi ja heti taas on joillekkin ehkä uusi hetki ja uusi nykyisyys. Onko jokaisen sekunnin kuluessa sinulla hyvä omatunto ja varmuus, että et ole joutumassa siihen jonkinlaiseen helvettiin? Mitkä on mielestäsi sellaisia tekoja tai tekemättä jättämisiä, mitkä johtavat ihmisiä kuvailemaasi jonkinlaiseen helvettiin? Toisinsanoen asettaako ihminen itse ne kriteerit joiden mukaan joko joutuu tai ei joudu uskomaasi jonkainlaiseen helvettiin? Asetatko ne itse, vai kuka ne asettaa? Jos Jumala, niin miten tai minkä kautta se Jumala on itsensä ilmoittanut niille, jotka uskovat jonkinlaisen helvetin olemassaoloon?

Voiko sielu ja henkiruumis kokea tuskaa tulessa tai helvetissä`? Eroaako se henkiruumiin ja sielun tuska jotenkin fyysisestä tuskasta? Miten voit erottaa, että sielu ja henkiruumis ei voisi kokea samallalailla tuskaa kuin fyysinen kehokin ja mieli? Sehän voi olla jopa herkempi kokemaan kipua ja tuskaa, kuin fyysinen kehomme!?

Raamatun mukaan ensimmäisessä ylösnousemuksessa, Kristuksessa kuolleet saavat katoamattoman kehon joka voi syödä, mutta ollakseen olemassa sen kehon ei tarvitse syödä. Se uusi keho ei katoa koskaan ja Jeesuksella on esikoisena katoamaton ylösnousemuskeho. Se keho ei palaisi liekkimeressäkään tai auringonkaan kuumuudessa, se vain olisi olemassa ikuisesti.

Raamatun mukaan myös kadotetut sielut henkiruumiissaan saavat toisessa ylösnousemuksessa (pelastettujen tavoin) ylösnousemuskehon, kuoleman ylösnousemuskehon, joka ei siis katoa ja pala olemattomiin edes tulisessa järvessä? Kokeeko se katoamaton kadotettujen keho tuskaa ja kuumuutta? Raamatun mukaan kokee ja se ei lopu koskaan. Biloginen keho tuhoutuis tuhkaksi hetkessä tulisen järven rikkiä palavissa liekeissä. Toisen ylösnousemuksen keho ei tuhoudu, se vain säilyy ja säilyy ikuisesti.
Emil
 

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja Sirkuttaja » 01.02.2018 22:00

Sovinnon kokeminen, tulisi olla pysyvä olotila, eikä se ole yksittäisten tekojensa summa. Tietenkin ihmisellä on jokaisella jonkinlainen tila, jossa on jokin "moraalinen omatunto" jonka mukaan toimii ja pyrkii toimimaan. Toki esimerkiksi omantunnon toimintaan voi vaikuttaa myös opetetut käytösmallit kuten uskontojen dogmit.

"sovinto itsensä kanssa", ei ole hyvien tai huonojen tekojen summa, jossa tarvitsisi olla kuin kuilun reunalla "tasapainoilemassa", vaan jotain, jossa elämän kanssa tehnyt sovinnon tässä ja nyt. Menneet ovat menneitä, eikä menneet määritä sitä mitä on tässä hetkessä. Kukaanhan ei tiedä tulevista, mutta luottamus elämään täytyy olla ja toivoa hyvään, kait sitäkin sanotaan uskoksi, uskoa elämiseen.


Mitä uskovat tarkoittavat synninhädällä. Se on kokemukseni mukaan sitä, kun ihminen kokee ahdistusta sisimmässään, asiat joita on tapahtunut tai itse kokee tehneensä, vaivaavat mielialaa. Tällöin ihminen on kulttuurissamme vahvasti ohjattu suuntaamaan avun hakemista uskonnosta käsin, kuten kristinuskosta länsimaissa.
Sirkuttaja
 

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja kalamos » 02.02.2018 18:20

Sirkuttaja kirjoitti:Se on kokemukseni mukaan sitä, kun ihminen kokee ahdistusta sisimmässään, asiat joita on tapahtunut tai itse kokee tehneensä, vaivaavat mielialaa.


Esimerkiksi Daavid katuu tekoaan ja rukoilee näin:

:bible:
Daavid (Ps 51:1-5) kirjoitti:
Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,
kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.


Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden;
pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.


Jumala antaa synnit anteeksi hyvyytensä tähden.
Hän pyyhkii synnit pois laupeutensa tähden.
Hän pesee puhtaaksi meidät Jeesuksen verellä.
Hän puhdistaa meidät lumivalkeaksi, vaikka syntimme olisivat veriruskeat,
niinkuin Daavidinkin oli, kun haureuden teon lisäksi tapatti Batseban miehen.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6547
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: En usko syntiin

ViestiKirjoittaja Emil » 02.02.2018 20:08

Sirkuttaja kirjoitti:Mitä uskovat tarkoittavat synninhädällä. Se on kokemukseni mukaan sitä, kun ihminen kokee ahdistusta sisimmässään, asiat joita on tapahtunut tai itse kokee tehneensä, vaivaavat mielialaa. Tällöin ihminen on kulttuurissamme vahvasti ohjattu suuntaamaan avun hakemista uskonnosta käsin, kuten kristinuskosta länsimaissa.



Synninhätä Raamatullisesti on sitä, että ihminen tajuaa olevansa kaikinpuolin kykenemätön toteuttamaan kaikkea mitä Jumalan laki vaatii ja on täten epätoivoisessa tilassa, jossa omatuntokin todistaa meitä vastaan Jumalan edessä ja Jumalan lain (TOORA) edessä. Ihminen tajuaa synninhädässä (jonka Pyhä Henki synnyttää ihmiseen Jumalan kirjoitetun Sanan kautta), että hän on menossa tuliseen järveen, joka rikkiä palaa, eli helvettiin - ikuisiksi ajoiksi syntiensä takia, ellei saa syntejään anteeksi ja tule armahdetuksi. Tähän ei tarvita edes uskontoa. Monet kokevat sisimmässään omantunnon ja uskovat, että jotenkin lopulta kaikki paha saa palkkansa tai joutuu vastuuseen, vaikka ei edes uskoisi kuten krisityt.

Omatuntokin todistaa jo ilman Raamattua meitä vastaan ja osoittaa syntisyyden itsellemme. Omatunto voi kuitenkin paatua ja siksi varmin synninhädän tuoja, on Pyhä Henki Raamatun SANAN kokonaisvaltaisen ilmoituksen kautta.

Joka ilman lakia elää, se ilman lakia tuomitaan ja joka ei ole uskonut tai ei usko Jeesukseen Kristukseen ON JO TUOMITTU Raamatun mukaan!!! SIIS VALMIIKSI JO ETUKÄTEEN TUOMITTU. JOKAINEN IHMINEN ON JO ETUKÄTEEN TUOMITTU MENEMÄÄN TULISEEN JÄRVEEN IKUISUUDEKSI, elle ihminen sitten kuule ja ota vastaan lahjana tarjotun pelastuksen yksin armosta Jeesuksen Kristuksen nimessä ja sovintouhriveressä, jolla syntivelkamme maksettiin Jumalan armoistuimella Golgatan alla kätkössä olleen maallisen liitonarkin kannen, eli armoistuimen luona.

SIIS ON JO TUOMITTU koska ei usko Jeesukseen! Tuomittu vaikka ei olisi edes koskaan kuullutkaan Jeesuksesta, mutta ne, jotka eivät koskaan kuule Jeesuksesta ja Raamatun Sanaa eivät koskaan kuule, tuomitaan ilmeisesti omantunnonlain kautta ja heidän kohtalonsa ovat siis täysin Jumalan käsissä, että pelastuvatko, vai joutuvatko kadotukseen, kun eivät ole koskaan edes evankeliumia kuulleet, jotta olisivat voineet ottaa vastaan armosta syntien anteeksisaamisen, Jeesuksen Kristuksen eli Jumalan veressä ja nimessä.
Emil
 

EdellinenSeuraava

Paluu Synti ja Sovitus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa