Kyllä prosenttimäärän mukaan, en tiedä, kuinka suuri prosentti vai vähemmän prosenttia se on, pidetään, että Jeesus on ollut jo ennen maailman perustamista. Hän on ollut mukana maailman luomistyössä Isän ja Pyhän Hengen kanssa. Hän on ollut siellä, missä Aabraham on ollut. Sana oli Jumalan luona ja Hän on Sana lihaan tulleena. Jumala on rakastanut Jeesusta ennen maailman perustamista. Vapahtajana Jeesus tuli maan päälle neitsyeen Marian kohdun kautta.
Hän on A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Ilm. 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
1Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Jos pidetään Jeesusta sellaisena käsitteenä, ettei Hän olisi ollut jo ennen maailman perustamista, vaan Hän olisi saanut alku neitsyeen Marian kohdun kautta, sitten pelastuminen ei ole kunnossa.
Jos pidetään Jeesusta sellaisena asiana, että Hän on ollut jo ennen maailman perustamista ja Hän tuli maan päälle neitsyeen Marian kohdun kautta, sitten pelastuminen on oikeassa paikassa eli Jeesuksessa.
Uuden testamentin aikana puhutaan, että Jeesus on ristiinnaulittu, ja uuden testamentin aikana puhutaan Hänen kuolemasta ja ylösnousemuksesta, siinä on meidän pelastumisemme. Jos Jeesus ei olisi ylösnoussut, silloin meidän uskomme olisi turha.
1Kor. 15:17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
Niin Jeesus on ylösnoussut, silloin saamme pelastuksen. Sanoma ristiinnaulitusta Kristuksesta on Jumalan voima pelastukseksi.
Se voi päteä myös sellaiseen käsitteeseen, jona pidetään Jeesusta, että neitsyeen Marian kohdusta Jeesus olisi saanut alku, eikä Hän olisi ollut jo ennen maailman perustamista, silloin pelastuminen ei ole kunnossa.
Se pisti minua ajattelemaan sitä asiaa, mitä raamattukoulussa puhuttiin...