Rauhan tervehdys!

Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja vilja » 14.11.2016 12:02

Rauhan tervehdys kaikille foorumilaisille!

Olen jo jonkin aikaa seurauillut foorumia "ulkoapäin" ja uskaltauduin viimeinkin jopa rekkautumaan tänne...

Kiitos, että sain tulla joukkoon!
vilja
 

Re: Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja JUVI » 14.11.2016 16:48

vilja kirjoitti:Rauhan tervehdys kaikille foorumilaisille!

Olen jo jonkin aikaa seurauillut foorumia "ulkoapäin" ja uskaltauduin viimeinkin jopa rekkautumaan tänne...

Kiitos, että sain tulla joukkoon!


Hei Vilja. Olet sydämellisesti tervetullut palstalle.
JUVI
 

Re: Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja kalamos » 15.11.2016 08:55

vilja kirjoitti:
Olen jo jonkin aikaa seurauillut foorumia "ulkoapäin" ja uskaltauduin viimeinkin jopa rekkautumaan tänne...

Kiitos, että sain tulla joukkoon!


Olet todella sydämellisesti tervetullut joukkoon.

Tämä foorumihan on monellakin tavalla hiukan erilainen kuin muut.
Ensinnäkin tämä foorumi on pyhitetty
Rakkauden ilmapiirissä käytävälle keskustelulle
Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.

Toinen asia on se,
että jokainen viesti katsotaan täällä niin arvokkaaksi,
että sen pitäisi voida olla hyödyksi paitsi silloin,
kun ketju on aktiivinen myös myöhemmin.

Eli keskustelualuejako on sellainen (elää kylläkin koko ajan),
että sen avulla pitäisi voida navigoiden löytää keskustelua
juuri siitä aiheesta, josta sitä kaipaa.

Kysyisin nyt sinulta, kun uutena tulokkaana tätä foorumia selailet,
miltä se näyttää?
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja vilja » 16.11.2016 10:09

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Kiitos kysymystä, mutta ehkäpä tarvitsisin vielä hiukan totuttelua, ennen kuin olisi viisasta antaa minkäänlaista vastausta.... mutta joitain ensivaikutelmia.....

Foorumilla tulee kyllä hyvin nopeasti esille asiakeskeisyys ja asiallisuus, joka on minusta positiivinen ominaisuus, varsinkin, kun kysymys on kristillisestä foorumista.

Toisaalta sitten taas tällainen, välillä humoristisuuttakin kaipaava immeinen kokee hiukan arkuutta ja pelkoa siitä, ettei kykene aina hahmottamaan asiallisuuden rajoja, vaan heittää vahingossa överiksi ja näin ollen tuo hyvä (asiakeskeisyys ja asiallisuus) saattaa koitua meikäläiselle ongelmaksi, sillä mulla ei ole aina kykyä ja voimavaroja pysyä muotissa. :)
vilja
 

Re: Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja kalamos » 16.11.2016 11:33

:think:

Tuota noin ...

:thumbup:

Joo ...

:idea:

Ei meidän missään muotissa tarvitse pysyä.
Ei ollenkaan. Päinvastoin.

:silent:

Joskus hengellisessä kokouksessa
joku yrittää rohkaista jotakuta ihmistä todistamaan tai puhumaan tai rukoilemaan sanomalla:

Ole aivan vapaa


Minä ainakin menen silloin ihan lukkoon.

:problem:

Mutta miten minä nyt tämän Sinulle sanoisin.
Minä koen sisimmässä sisimmässäni,
että Sinä olet valtavans suuri aarre tälle foorumille
juuri sellaisena kuin Sinä olet.

Shalom!

:wave:
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja vilja » 16.11.2016 15:05

Olet Kalamos äärettömän rohkaiseva ihminen ja olen saanut todella paljon rohkaisua monessa kohden kauttasi ja nyt haluankin sanoa, että nämä minun pohdintani on hyvä ottaa siltä pohjalta, että olen ollut viimeiset vuodet aika kovassa "koulimossa" ja siksi on ehkä hiukan pallo hukassa ja sellainen ongelma täällä päässä, että ollako, vaiko eikö olla.

Joten ei ole siis kysymys siitä, mitä tämä foorumi on, tai että tuntisin arkuutta ja pelkoa siksi, että foorumi on mitä on........ vaan tuossa nyt peilautuu ensisijaisesti vain nämä omat henk.kohtaiset kokemukseni, jotka uskon ja luotan, että ovat olleet kaikesta huolimatta tarpeellisiakin, koska Jumala on ne kuitenkin sallinut kohdalleni.

Siis foorumissa ei ole siinä mielessä mitään ongelmaa, vaan minun arkuudessani astella.....

Mutta jospa tästä paremmin tuolla jossain ketjussa.....
vilja
 

Re: Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja kalamos » 16.11.2016 19:12

vilja kirjoitti:Mutta jospa tästä paremmin tuolla jossain ketjussa.....


Tällä foorumilla ... turhan juhlallinen sana ...
mutta siis tällä foorumilla / keskustelupalstalla / kokoontumispaikalla
on monenlaisia keskustelualueita.

Myös esimerkiksi Blogit
joka itse asiassa ei ole varsinaisesti keskustelualue vaan paikka,
jossa itse kukin voi kertoa tuntemuksiaan ja kokemuksiaan vapaasti.
Siellä ei kukaan tule kommentoimaan,
mutta sitäkin suuremmalla mielenkiinnolla uskoisin sitä luettavan.
Ainakin minä olen kokenut esimerkiksi witness blogin
todella mielenkiintoiseksi seurattavaksi.
Valitettavasti en ole omassa blogissani
edennyt ollenkaan sitä vauhtia kuin olisin halunnut.

Sitten löytyy monenlaisia keskustelualueita esimerkiksi osiossa hartaus

Nyt viimeisin avattu keskustelualue on Cafe
jonne voi tulla aina kun on jotain ajatuksia ja tuntemuksia
ja kaipaa fiilisten jakamista ja vuorovaikutusta.

Minulle itselleni on tänä kesänä ollut tärkeää,
suorastaan ratkaisevan tärkeää saada tuoda
esirukouspyyntöni sille varatulle keskustelualueelle.

Vielä tiedoksi sellainen,
että kuten ohjeistuksesssa tarkemmin kerrotaankin,
niin jokainen voi täällä itse muokata viestiään myöhemminkin
ja jopa poistaa oman viestinsä kokonaan.

:eh:

Tuli kai vähän turhankin paljonkin tekstiä.

:yawn:

Hyvää yötä toivotellen
kalamos
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6551
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja עֵד » 17.11.2016 08:14

Hei, vilja, ja tervetuloa.

Kriittisyys on kiitettävä asia, kun avoimella foorumilla olemme kuin akvaariossa. En tiedä tämän foorumin historiasta, onko täällä ollut suljettuja osioita ei-kirjautuneille. Tokihan omia kirjoituksiaan voi jälkeenpäin poistaa, mikä toimii kiitettävästi tässä foorumissa (olen kerran tuoreeltaan poistanut oman keskustelunaloituksen, kun tulin katumapäälle). Impulsiivisena luonteena kommentoin herkästi niin reaalissa kuin netissä, mutta toisaalta avoimuus synnyttää avoimuutta.

Erityisesti olen iloinnut blogimahdollisuudesta. Aluksi tuntui oudolta, ettei sitä voi kommentoida, mutta sittemmin se kääntyi mahdollisuudeksi tuoda yksi asia kokonaisena maaliin. Foorumikeskusteluissa kun vuorovaikutus kulkee molempiin suuntiin ja keskustelu kulkee ja elää.

Tämä ei nyt kuulu tervetuloketjuusi, ja tajusinkin, etten ole ymmärtänyt ollenkaan esittäytyä tässä osiossa rekisteröidyttyäni. En ole varma, tunnemmeko toisemme entuudestaan muualta. Kirjoittamisiin. :silent:
Avatar
עֵד
 
Viestit: 1462
Liittynyt: 06.06.2015 07:37

Re: Rauhan tervehdys!

ViestiKirjoittaja vilja » 17.11.2016 11:15

witness kirjoitti:Hei, vilja, ja tervetuloa.

Kriittisyys on kiitettävä asia, kun avoimella foorumilla olemme kuin akvaariossa. En tiedä tämän foorumin historiasta, onko täällä ollut suljettuja osioita ei-kirjautuneille. Tokihan omia kirjoituksiaan voi jälkeenpäin poistaa, mikä toimii kiitettävästi tässä foorumissa (olen kerran tuoreeltaan poistanut oman keskustelunaloituksen, kun tulin katumapäälle). Impulsiivisena luonteena kommentoin herkästi niin reaalissa kuin netissä, mutta toisaalta avoimuus synnyttää avoimuutta.

Erityisesti olen iloinnut blogimahdollisuudesta. Aluksi tuntui oudolta, ettei sitä voi kommentoida, mutta sittemmin se kääntyi mahdollisuudeksi tuoda yksi asia kokonaisena maaliin. Foorumikeskusteluissa kun vuorovaikutus kulkee molempiin suuntiin ja keskustelu kulkee ja elää.

Tämä ei nyt kuulu tervetuloketjuusi, ja tajusinkin, etten ole ymmärtänyt ollenkaan esittäytyä tässä osiossa rekisteröidyttyäni. En ole varma, tunnemmeko toisemme entuudestaan muualta. Kirjoittamisiin. :silent:


Kiitos tervetulotoivotuksista ja minusta ihan hyvin sopii tämä pohdintasi tänne.

Ja kyllä me taidamme tuntea ainakin nimimerkin verran toiseltakin foorumilta. :)
vilja
 


Paluu Tervehdys

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa