Tervehdys teille palstalaiset !

Tervehdys teille palstalaiset !

ViestiKirjoittaja Jukka » 10.01.2016 18:23

Ne teistä, jotka olette olleet palstalla pidempään kuin puolen vuoden ajan, olette varmasti panneet merkille, että en ole juuri mitään kirjoittanut tuona aikana. Olen painiskellut joidenkin oppikysymysten kanssa, mutta pääsyy hiljaiselooni on ollut sairauteni, joka syntyi kun parannuin sydänsairaudestani. Mitä ihmettä? Niin, minullehan tehtiin 8.4.2015 onnistunut sydänoperaatio joka antoi mahdollisuuden jälleen harrastaa liikuntaa vuosien jälkeen. Ongelmaksi muodostui kolarissa 1982 vammautunut jalkani (jo 7 kertaa leikattu), joka ei kestänytkään liikunnan lisäämistä. Kovat kivut ja diabeteksestä johtuvat komplikaatiot ovat olleet osaani tämän hetkistä elämääni.

Viime päivinä olen halunnut (pikku hiljaa, askel askeleelta) palata palstalle kirjoittamaan. Pyydän ymmärrystä, jos en jaksa kovin nopeasti vastata kirjoituksiin vaikka ne kiinnostavatkin minua.

Teistä jokaista tahdon siunata Jeesuksen Kristuksen armon osallisuudella.
Jukka
 

Re: Tervehdys teille palstalaiset !

ViestiKirjoittaja kalamos » 10.01.2016 20:15

Sopinee, että siirrämme esirukouspyyntösi
jonka kirjoitit ennen tuota sydänoperaatiota
kiitosaiheiden puolelle.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6550
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Tervehdys teille palstalaiset !

ViestiKirjoittaja Jukka » 10.01.2016 20:44

kalamos kirjoitti:Sopinee, että siirrämme esirukouspyyntösi
jonka kirjoitit ennen tuota sydänoperaatiota
kiitosaiheiden puolelle.


Tottahan toki. Ihmeellisesti Jumala armahti minua. En muista kerroinko ailloin, mutta minulle oli annettu elinaikaa kovin vähän. En ymmärtänyt kuinka huonossa kunnossa olin, mutta sain "jatkoajan".
Jukka
 

Re: Tervehdys teille palstalaiset !

ViestiKirjoittaja kalamos » 11.01.2016 16:43

Siirsin tuon ketjun
kiitosaiheiden puolelle.

Kunpa saisimme aikanaan siirtää myös
nykyistä tilannetta koskevan viestisi
kiitosaiheiden puolelle.

Ja omankin esirukouspyyntöni
Viime yö oli taas hirvittävä.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6550
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Tervehdys teille palstalaiset !

ViestiKirjoittaja Jukka » 12.01.2016 00:25

kalamos kirjoitti:Siirsin tuon ketjun
kiitosaiheiden puolelle.

Kunpa saisimme aikanaan siirtää myös
nykyistä tilannetta koskevan viestisi
kiitosaiheiden puolelle.

Ja omankin esirukouspyyntöni
Viime yö oli taas hirvittävä.


Minuun aivan kuin koskee, kun ajattelen kärsimyksiäsi. Tiedän kokemuksesta jotain, kun minulla on takana satoja kipujen tähden valvottuja öitä. Viime kevääsen asti pääasiassa sydämen tähden ja selittämättömien vatsakramppien tähden (ja kyllähän tuo vasen polvikin muistutti vammastaan), nyt sitten, kun sydänoperaatio onnistui 8.4.15 niin oikein riemulla lähdin lenkkeilemään, MUTTA vammautunut polveni ei kestänytkään sitä. Se tuli niin kipeäksi, että olen joutunut käyttämään sisällä kyynärsauvoja ja ulkona pyörillä varustettua kelkkaa. Joulukuun alussa lääkärit päättivät aloittaa oxicodon-lääkehoidon (kauppanimeltä Oxynorm aikaisemmin käyttämäni Tramalin sijaan). Kivut ovat hellittäneet, mutta tämä on väliaikainen ratkaisu tai sitten minusta tulee loppuelämäni ajaksi erittäin voimakkaan opioidin orja.

Minun mielessä on käynyt useita kertoja muutaman päivän aikana Lutherin lausumat sanat: "Perkelekin on Jumalan perkele!" Asia on niin, että kaikkien sairauksiemme ja vastoinkäymistemme keskellä Jumala kuitenkin hallitsee, vaikka elämän myrskyt peittäisivät meiltä Hänen armolliset kasvonsa. On monia asioita -eräs niistä kärsimyksen mysteeri- joita emme pohjia myöten ymmärrä. Raamattu opettaa, että kerran perillä pyhät tai eräs joukko heistä, tunnustaa kokemansa näin

Kuva
(Ilm. 15:3b) Johannes kirjoitti:Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas.
Jukka
 

Re: Tervehdys teille palstalaiset !

ViestiKirjoittaja kalamos » 23.09.2016 14:42

Minä olen nyt tainnut päästä noista kipukohtauksista.
Kylläpä kirjoitin epäuskoiseen sävyyn.
Mutta kyllä minä uskon todellakin niin,
ja tästä löytyykin oma ketjunsa nyt jo kiitosaiheiden puolelta.

Mutta mitä mahtaakaan sinulle Jukka kuulua nykyään?
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6550
Liittynyt: 27.08.2014 07:31

Re: Tervehdys teille palstalaiset !

ViestiKirjoittaja Jukka » 26.09.2016 13:06

kalamos kirjoitti:Minä olen nyt tainnut päästä noista kipukohtauksista.
Kylläpä kirjoitin epäuskoiseen sävyyn.
Mutta kyllä minä uskon todellakin niin,
ja tästä löytyykin oma ketjunsa nyt jo kiitosaiheiden puolelta.

Mutta mitä mahtaakaan sinulle Jukka kuulua nykyään?


Minulla on kuluvana vuonna ollut vähän samanlaisia kokemuksia ja mietteitä kuin psalminkirjoittaja Aasafilla. "Joka aamu minä saan kuritusta." Kun yksi kohta tästä maallisesta majastani on saatu edes välttävään kuntoon, niin toinen paikka on ruvennut vaivaamaan. Aikaisemmin jo kirjoitinkin, että purkumiehet ovat majani kimpussa; milloin kellarissa (jalkojen vaikeutunut verenkierto ja polvivamma) milloin taas keskikerroksessa (vatsakrampit ja sydämen läppä). Vintissäkin on purkutyöt käynnissä, kun tulee huimauskohtauksia ja unohtelee asioita. Sydämessähän saatiin se vaikea verenkiertoongelma hoidettua, mutta sitten rupesi tuo aorttaläppä korpilakkoilemaan. Pariin kuukauteen en ole kyennyt enää liikkumaan sataakaan metriä yhtäjaksoisesti, kun vielä tuo hengityskin reistaa (meinasi jo unohtua sairaslistalta).

Mutta juuri nyt on kerrottavana hyviä uutisia. Sain 15.9 uuden aorttaläpän, joka asennettiin paikalleen uusinta teknologiaa ja tietotaitoa käyttäen. Toimenpide onnistui hyvin. Näin Herra antoi armossaan minulle lisää elinpäiviä (ainakin sydämen osalta)... Nyt tuli vieras, pitää jatkaa toiste. Voikaapa kaikki hyvin.
Jukka
 

Re: Tervehdys teille palstalaiset !

ViestiKirjoittaja kalamos » 08.10.2016 07:44

jukka1954 kirjoitti:Mutta juuri nyt on kerrottavana hyviä uutisia. Sain 15.9 uuden aorttaläpän, joka asennettiin paikalleen uusinta teknologiaa ja tietotaitoa käyttäen. Toimenpide onnistui hyvin. Näin Herra antoi armossaan minulle lisää elinpäiviä (ainakin sydämen osalta)... Nyt tuli vieras, pitää jatkaa toiste. Voikaapa kaikki hyvin.


Kiitos Jumalalle, joka armossaan antoi sinulle lisää elinpäiviä.
Toivottavasti joskus taas jaksat jakaa meille jotakin Sanasta ja Elämästä.

Minun täytyy ehkä tunnustaa, että vaikka et julkista esirukouspyyntöä
tuohon viimeisimpään operaatioon liittyen foorumille laittanutkaan,
niin minä pyysin yksityisviestein pari palstalaista mukaan rukoilemaan puolestasi,
kun olit tuossa operaatiossa.
He eivät kylläkään tienneet kenen puolesta rukoilivat,
eivätkä sitäkään, minkälaisesta operaatiosta tarkkaan ottaen oli kysymys.

Mutta siis useammat meistä ovat rukoilleet puolestasi.
Ja varmasti edelleen rukoilevat.
Avatar
kalamos
 
Viestit: 6550
Liittynyt: 27.08.2014 07:31


Paluu Tervehdys

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa