totuusfriikin blogi

Avaa oma blogisi. Kuvablogit. Teemablogit.
Blogeja muualta.

totuusfriikin blogi

ViestiKirjoittaja totuusfriikki7678 » 23.06.2015 15:28

Päätin käyttää hyödyksi tätä tilaisuutta blogin avaamisen sivustoon. Kirjoittelen tänne vaihtelevalla aktiivisuudella.

Apostoli Paavali kirjoitti 1. kirjeessään korinttolaisille näin:

"Jumalan vaikutusta on se, mitä te Kristuksessa Jeesuksessa olette. Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi. Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta."

"Kun tulin luoksenne, veljet, en julistanut Jumalan salaisuutta teille suurenmoisen puhetaidon tai viisauden keinoin. En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta."

...joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo (Kol.1:27).

Pyhälle Paavalille oli ristiinnaulittu Kristus kaikki kaikessa ja pelastuksen ydin ja perusta. Kristus on meille annettu kaikeksi: viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi. Kristus meissä sydämessämme on myös kirkkauden toivomme päästä osallisiksi siitä samasta kirkkaudesta, joka Kristuksellakin on Isältä Jumalalta. Jeesus haluaa antaa meidän hallita Hänen kanssaan valtakunnassansa Hänen kuninkainaan ja pappeinaan, enkeleitäkin saamme tulla tuomitsemaan.

Voiko suurempaa, kauniimpaa ja upeampaa tulevaisuutta kuvitella edes?
Avatar
totuusfriikki7678
 
Viestit: 70
Liittynyt: 06.06.2015 12:57

Re: totuusfriikin blogi

ViestiKirjoittaja totuusfriikki7678 » 12.07.2015 12:59

Minulla on vaikutelma, että lopun ajan lopputapahtumat voivat olla oven edessä eikä tätä pahaa maailmanaikaa enää kauan kestä.

Olen lukenut monia kristittyjen saamia profetioita aina kirkkoisä Hieronymoksesta ja äiti Shiptonista nykyajan kristittyjen saamiin profeetallisiin sanomiin. Esimerkiksi Ukrainan kriisin ja sodan oli eräs kristitty saanut Herralta tietää jo vuonna 2007 ja profetia alkoi täyttyä vuonna 2014 ja tänä vuonna.

Jeesus lohduttaa meitä Luukkaan evankeliumissa, että kun nämä alkavat tapahtua niin rohkaiskaa mielenne sillä teidän vapautuksenne on lähellä. Nyt on rukoiltava voimaa Jumalalta, että voisimme seisoa Ihmisen Pojan edessä, kun Hän tulee ja selviäisimme kaikesta.
Avatar
totuusfriikki7678
 
Viestit: 70
Liittynyt: 06.06.2015 12:57

Re: totuusfriikin blogi

ViestiKirjoittaja totuusfriikki7678 » 09.08.2015 16:19

Olen tutkinut viime aikoina kuolleiden tilaa Raamatussa, eli Raamatun opetusta kuolemasta. Silmäni ovat avautuneet näkemään ja ymmärtämään - Pyhän Hengen ja Hänen inhimillisten kristittyjen välikappaleidensa avulla - Raamatun sanoman kuolemasta ja kuolleiden tilasta nyt paljon paremmin.

Minä olin ollut adventistisen ja jehovantodistajien kultin mukaisen kuolema-teologian harhassa tosi pitkään ennen kuin Sana alkoi minulle tässäkin kohtaa paremmin avautumaan.

Ja kuten sanotaan niin vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan eli pienikin määrä harhaoppia haittaa ja pilaa uskon muillakin osa-alueilla. Minulla on ollutkin jo hyvän aikaa käynnissä sellainen raamattuherätys: halu tutkia kunnolla Jumalan sanaa rukoillen ja saattaa elämäni, ajatteluni ja uskonoppini entistä paremmin sopusointuun Raamatun kanssa.
Avatar
totuusfriikki7678
 
Viestit: 70
Liittynyt: 06.06.2015 12:57

Re: totuusfriikin blogi

ViestiKirjoittaja totuusfriikki7678 » 26.08.2015 13:27

Monenlaista tutkittavaa Jumalan sanasta olisi, monia aiheita ja osa-alueita kuten viime aikoina kuolema/kuolleiden tila ja jumalattomien ihmisten lopullinen kohtalo. Joissakin asioissa on tapahtunut minulle ymmärryksessä edistymistä, mutta monella osa-alueella on vielä paljon tutkittavaa ja opittavaa.

Raamattu onkin siitäkin ihmeellinen kirja, että siitä riittää tutkittavaa koko elämäksi, se on runsauden sarvi ja aina löytyy uusia näkökulmia sekä just siihen elämäntilanteeseen liittyviä Jumalan sanoja, jotka neuvovat, rohkaisevat ja tukevat.
Avatar
totuusfriikki7678
 
Viestit: 70
Liittynyt: 06.06.2015 12:57

Re: totuusfriikin blogi

ViestiKirjoittaja totuusfriikki7678 » 02.09.2015 13:20

Olenpa miettinyt ja tutkiskellut tuota ns. tempausoppia eli oppia, jonka mukaan Jeesus Kristus tulee maailmalle näkymättömästi tempaamaan seurakunnan pois maan päältä ennen Antikristuksen aikakautta ja suuren ahdingon aikaa (tai sen ahdingon ajan puolivälissä). Olen lukenut sekä kyseistä oppia puolustavia että sitä vastustavia tulkintoja ja opetuksia. Mitään varmaa ja lopullista kantaa minulle ei ole vieläkään muodostunut tästä.

Pääasia kuitenkin on, että Jeesus tulee takaisin, ja ottaa seurakuntansa ylös (1 Tess.4), on sitten salainen tai julkinen tulemus ja on sitten yksi- tai kaksivaiheinen toinen tuleminen. Jotkut näyttävät uskovan Jeesuksen tulevan jopa kolme kertaa takaisin.

Minusta tärkeintä on, että odottaa Kristuksen toista tulemista ja valmistautuu sitä varten hengellisesti valvomalla, ajan merkkejä seuraamalla, Pyhän Hengen öljy lampussansa ja kilvoitellen Jumalan Hengen ja armon voimalla syntiä vastaan pyrkien pyhitykseen (pyhityksen jo nyt - ei vielä -jännite) ja tekemään kutsumisensa ja valintansa lujaksi, ettei lankeaisi - ja jos lankeaakin niin Jumalan armon voimalla katuu ja nousee jälleen taivastielle.
Avatar
totuusfriikki7678
 
Viestit: 70
Liittynyt: 06.06.2015 12:57

Re: totuusfriikin blogi

ViestiKirjoittaja totuusfriikki7678 » 02.10.2015 14:35

Minä olen tutkiskeluissani viimein päässyt varmuuteen niin sanotusta salainen tempaus/salainen Jeesuksen tulemus-opista ja hylkään sen harhaoppina ja eksytyksenä.

Tuntuu, että netissä varsinkin eräät tahot levittävät sitä salainen tulemus ja tempaus-oppiaan joka käänteessä, mutta minä en sitä hyväksy ja sitä paitsi koen saaneeni Jumalalta eräänä yönä varoituksen koko tuota oppia kohtaan, että minun ei sellaisiin pidä uskoa, enkä uskokaan.

On oleva yksi Kristuksen toinen tuleminen, se suuri ja julkinen, näkyvä ja kuuluva viimeisen vaivan ajan lopussa.

On rukoiltava itselle voimaa ja kestävyyttä Jeesuksen käskyn mukaisesti, että selviäisi kaikesta, mikä on tapahtuva. Luuk.21:36 "Pysykää siis alati valveilla ja rukoilkaa itsellenne voimaa, jotta selviäisitte kaikesta siitä, mikä on tapahtuva, ja kestäisitte Ihmisen Pojan edessä." Ja vielä samasta luvusta:"Pysykää lujina, niin voitatte omaksenne elämän."
Avatar
totuusfriikki7678
 
Viestit: 70
Liittynyt: 06.06.2015 12:57


Paluu Blogit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa