vilja kirjoitti:Eihän se nyt noin voi olla, jos jätämme asian Jumalan käsiin,
että kysymys olisi jostain juonimisesta tai kirouksesta??
Ei hyvänen aika sentään!
Paavali (Room 12:20) kirjoitti:jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä,
jos hänellä on jano, juota häntä,
sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle
Ulpu kirjoitti:Minä ajattelen että pahan palkitseminen hyvällä, eli ne tuliset hiilet ovat ne hyvät teot jotka aiheuttavat saajassa häpeää ja syyllisyyttä pahoista teoistaan ja näin voi kääntyä parannukseen.
Emil kirjoitti:Tosin sanoen tässäkin paha kehoitettiin voittamaan hyvällä!
Minttutee kirjoitti:Olen joskus miettinyt, voisiko olla että Jumala viisaudessaan ja ”oveluudessaan” olisi käyttänyt tässä tarkoituksella kuvaa jonka voi käsittää kahdella tavalla jotka ainakin näennäisesti ovat melkein toistensa vastakohtia. Kuitenkin kun syvemmin asiaa miettii, on Jumalan olemuksessa kuitenkin samanaikaisesti läsnä ja yhdistyneenä molemmat puolet; hyvyys ja ankaruus.
(Room.12:17, 21) kirjoitti:Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako.
Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä. ...
Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
Matteus (5:44) kirjoitti:Mutta minä sanon teille:
rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat
Paavali (1 Kor 4:12) kirjoitti:me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin.
Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme.
Matteus (5:43-48) kirjoitti:Te olette kuulleet sanotuksi:
'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
Mutta minä sanon teille:
rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa;
sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin,
ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva?
Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette?
Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.
καλαμος kirjoitti:vilja kirjoitti:Eihän se nyt noin voi olla, jos jätämme asian Jumalan käsiin,
että kysymys olisi jostain juonimisesta tai kirouksesta??
Ei hyvänen aika sentään!
Jos hiilet tarkoittaisivat tuomion hiiliä,
niin silloin me lisäisimme tuomion suuruutta,
kun teemme Paavalin ohjeen mukaan:
Paavali (Room 12:20) kirjoitti:jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä,
jos hänellä on jano, juota häntä,
sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle
Paavali (Room (2:4-11) kirjoitti:Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta,
etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa
vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta,
iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta,
vaan tottelevat vääryyttä,
tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin,
sitten myös kreikkalaisen;
mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on,
juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Sillä Jumala ei katso henkilöön.
Salomo (San 10:29 kirjoitti:Herran johdatus on nuhteettoman turva, mutta väärintekijäin turmio.
vilja kirjoitti:En ole missään ollutkaan sitä mieltä, että kyseiset hiilet olisivat tuomion
hiiliä
vilja kirjoitti:
Ajattelen sen olevan / tarkoittavan tämän kanssa samaa:
Paavali (Room 2:5-11) kirjoitti:Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa
vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta,
iankaikkisen elämän,
mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta,
vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee,
juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle,
joka tekee sitä, mikä
hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
Sillä Jumala ei katso henkilöön.
Eli tuliset hiilet olisivat näin ollen Jumalan vihaa, kiivastusta ja tuomiota
Minttutee kirjoitti:”Kirjoitin aiemassa viestissäni tuon sanan ”oveluus” lainausmerkkeihin mutta silti emmin kannattaakohan sitä sanaa käyttää ollenkaan kun pelkäsin että se käsitetään silti väärin. Niin taisi käydä lainausmerkeistä huolimatta.”
Matteus (5:16) kirjoitti:Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä,
että he näkisivät teidän hyvät tekonne
ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa